Zamieszczone przez
BigSki
Na przykladzie B737 - spojlery sa rowniez uzbrojone i wysunal sie podczas RTO . Zaczne od poczatku przed startem ,pilot ustawia przelacznik autobrake na RTO ,jesli nie ma w systemie zadnych usterek system zostaje uzbrojony (musi byc spelninych jeszcze pare innych warunkow np: air ground system- 2 systemy pokazuja "na ziemi",dzwignie odwracaczy ciagu w idle itp) podczas rozbiegu,po przekroczeniu 88 knots system RTO staje sie aktywny i jesli pilot przesunie manetki ciagu do pozycji IDLE ,autobrake system wysyla sygnal do modulu kontrolujacego cinienie w hamulcach i wtedy zaczyna sie hamowanie na maxa dodatkowo kiedy wlaczy chocby jeden odwracacz ciagu ,wszystkie spoilery ida w gore, antiskid i autobrake jest dosyc skomplikowany ,przetwarza on dane z wielu systemow samolotu np: PSEU,ADIRU i innych. Staralem sie wyjasnic dzialanie RTO bez zaglebiania sie w szczegoly pozdrawiam ,SKI
Zakładki