Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Awatar dupcins

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NAPAD

    Domyślnie BAe 146 / Avro RJ - do czego służy ten element?


    Polecamy

    Witam,
    Przeglądałem zdjęcia galerii na lotnictwo.net.pl i zauważyłem TO zdjęcie, na którym oprócz czekającego na start Boeinga ląduje Avro RJ, który na ogonie ma "coś" rozchylone. Czy to są jakieś hamulce aerodynamiczne itp.?
    Widziałem kiedyś jak Avro RJ Brussels Airlines stał na płycie i miał te elementy odchylone, ale myślałem, że coś w nim dłubią ;-)

    Proszę o podpowiedź i pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Tak, to hamulec aerodynamiczny.

  3. #3
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    To sa hamulce aerodynamiczne.
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  4. #4
    Awatar dupcins

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NAPAD

    Domyślnie

    Jeszcze raz dziękuję, a tym bardziej za tak szybką reakcję.

  5. #5
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Akurat wczoraj popełniłem poniższe foto w temacie:


    Samolot i właściciel
    Avro RJ100
    Lotnisko
    Poland: Krakow - Balice / John Paul II International (KRK EPKK)
    Data /REG / CN
    04.05.2011 / OO-DWJ / E3355
    Autor
    aviator (EPKK Spotters)

  6. #6
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Tak, to hamulec aerodynamiczny.
    Cytat Zamieszczone przez Tom_EPKK Zobacz posta
    To sa hamulce aerodynamiczne.
    Ale wcale nie tak rzadko się zdarza, że lądują bez użycia ich.



  7. #7
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Ale wcale nie tak rzadko się zdarza, że lądują bez użycia ich.

    Oczywiście, użycie w razie potrzeby.

  8. #8
    Awatar dupcins

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NAPAD

    Domyślnie

    Ale z tego co widzę na powyższej fotce i co zaobserwowałem na płycie w WAW - on wylądował dobre parę chwil przed pstryknięciem foty ;-) zatem dlaczego są one nadal uruchomione?

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Bo nie zostały schowane?

    ;]

  10. #10
    Awatar dupcins

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NAPAD

    Domyślnie

    A już myślałem, że na postoju to mają zastosowanie jak hamulec ręczny w samochodzie ;-)

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007

    Domyślnie

    APU w Avro jest przy którymś silniku?
    pozdrawiam!

  12. #12
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tunek Zobacz posta
    APU w Avro jest przy którymś silniku?
    Nie, w tylnej części kadłuba.

  13. #13
    Awatar yeti pilot

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Ale wcale nie tak rzadko się zdarza, że lądują bez użycia ich.
    Tutaj na filmie widzicie ze przy touch downie ich użył ale także jest wideo na którym widać jak Swissair podchodzi całkowicie krzywo na London city i ledwo unika katastrofy a przy podejściu ma otwarty całkowicie hamulec aero. na ogonie...

    YouTube - Near Miss - London City Airport
    pozdrawiam...

    YouTube - Very bumpy landing
    To jest właśnie ten film gdy podchodzi z otwartym aero...

    Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Masz 30 minut na edycję i nie ma potrzeby pisania kilku postów jeden pod drugim, w krótkim odstępie czasu. Jeśli się nie dostosujesz do tej zasady, to Twoje posty mogą zostać potraktowane jako SPAM a Ty otrzymasz ostrzeżenie od moderatora.
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 25-05-2011 o 19:44

  14. #14
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie


    Polecamy

    Podejście z otwartym hamulcem aerodynamicznym służy głównie dwóm celom:
    - wytraceniu i/lub utrzymaniu prędkości na podejściu, zwłaszcza podczas stromych podejść jak w EGLC,
    - zwiększeniu oporu aerodynamicznego, dzięki czemu silniki na podejściu utrzymują obroty. Skraca to czas odejścia na drugi krąg.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •