Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Post Lądowanie - (koordynacja, wyczucie) czy tylko obserwacja przyrządów i tyle...


    Polecamy

    Witam!
    Jak się dobrze wykonuje podejście do lądowania i przyziemienie? Czy jest to kwestia obserwowania przyrządów, czy można to zrobić na wyczucie i doświadczenie patrząc tylko i wyłącznie przez okno maszyny, nie sugerując się wskazaniami ILS? Jak się wykonuje podciągnięcie przed przyziemieniem? Czy to też jest wyczucie, czy procedura kiedy i jak mocno trzeba podciągnąć maszynę? I na koniec: czy lądowanie nie na osi pasa jest lądowaniem udanym, czymś dobrym, czy świadczy o niedokładności pilota?

    Dziękuję za odpowiedzi z góry
    Pozdrawiam, Mikołaj

  2. #2
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Jesteś na forum dwa lata i do tej pory nie wiesz, że są też lotniska bez ILS? Co wtedy? Samoloty nie lądują?
    Nawet autoland nie zwalnia od patrzenia "za okno". Generalnie lądowanie, to wyczucie maszyny. Lądując nie w osi pasa ryzykuje się zahaczeniem podwoziem o pobocze pasa (duża baza podwozia, a wąski pas), więc nie jest czymś dobrym.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Sa trzy zasady, zeby ladowac idealnie za kazdym razem - niestety nikt ich jeszcze nie zna
    A tak powaznie to, zeby dobrze wyladowac to trzeba i patrzyc sie za okno i monitorowac przyrzady - chodzi zwlaszcza o predkosc i pochylenie samolotu czyli tzw pitch (obie wartosci sa ze soba powiazane). Jezeli te wartosci sa poprawne to ladowanie jest duzo latwiejsze i bezpieczniejsze. Jest nawet takie powiedzenie, ze po slabym podejsciu (czyli nie trzymaniu odpowiednich parametrow np predkosci) zazwyczaj jest slabe ladowanie.
    Samo wyrownanie i przyziemienie to juz raczej kwestia praktyki i wyczucia. Nie da sie tego opisac schematycznie co i kiedy dokladnie trzeba zrobic bo kazde ladowanie jest inne i za duzo jest zmiennych. To tak jak z hamowaniem w samochodzie - jak troche pojezdzisz to czujesz kiedy powinienes zaczac hamowac, zeby nie bylo za pozno ani za wczesnie.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 07-05-2011 o 14:53

  4. #4
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    Jesteś na forum dwa lata i do tej pory nie wiesz, że są też lotniska bez ILS? Co wtedy? Samoloty nie lądują?
    Zadałem troszeczkę źle pytanie . Wiem że są lotniska niekontrolowane, jak i kontrolowane z ILS-em włącznie. Chodziło mi właśnie o to czy można dokonywać podprowadzenia i lądowania wyłącznie na czuja, czy należy cały czas kontrolować wskazania przyrządów pokładowych i posługiwać się ściśle określonymi procedurami dotyczącymi lądowania...
    Pozdrawiam, Mikołaj

  5. #5
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Nie myl podziału na lotniska kontrolowane i niekontrolowane z oprzyrządowaniem pasa/lotniska.
    Małe samoloty w lotach VFR latają głównie "na oczy". Te duże w lotach IFR, ze względów bezpieczeństwa, podchodzą wg radiopomocy. Oczywiście od każdej reguły są wyjątki, więc zarówno małe samoloty mogą podchodzić wg radiopomocy, jak i duże mogą wykonywać podejście z widocznością.
    Chyba w 98% przypadków, końcówka podejścia i samo lądowanie odbywa się "z ręki".
    Ostatnio edytowane przez RzEmYk ; 07-05-2011 o 16:32 Powód: -ów
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  6. #6
    Awatar obserwator

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    Chyba w 98% przypadkach, końcówka podejścia i samo lądowanie odbywa się "z ręki".
    No właśnie, byłem ciekaw tego podchodzenia z ręki . Dzięki za odpowiedzi...
    Pozdrawiam, Mikołaj

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •