Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Mielec EPML

    Question Jak farmerzy w USA wykonują loty AGRO - Komunikacja z wieżą


    Polecamy

    Witam!
    Oglądając niektóre filmy produkcji USA, możemy zobaczyć jak amerykańscy farmerzy wykonują loty AGRO własnymi samolotami często z przydomowych "lotnisk". Jakie są względem tego przepisy? Czy aby wykonać taki krótki przelot Air Tractor-em czy DROMADEREM , żeby opryskać np. pole kukurydzy itp. potrzeba zezwoleń ze strony wieży, czy tylko wsiada, leci opryskuje ląduje i sprawa załatwiona. Takie loty odbywają się stosunkowo na niewielkich wysokościach, praktycznie nad obrębem własnego pola, więc, czy kontakt z wieżą jest niezbędny do tego typu operacji?

    Dziękuję za odpowiedzi...
    Pozdrawiam, Mikołaj

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    W USA na niewielkich wysokościach (do 700 lub 1200 ft AGL) obowiązuje najczęściej klasa przestrzeni G, w której kontakt radiowy nie jest wymagany (z resztą w leżącej wyżej E też nie). Nawet nie bardzo było by z kim gadać, bo jak sam stwierdziłeś często taki samolot zbazowany jest na prywatnym polu. Oczywiście jeśli w pobliżu jest inne lotnisko to nie zaszkodzi od czasu do czasu poinformować o swojej pozycji na wspólnej częstotliwości CTAF, ale wątpię żeby w przypadku lotów agro miało to jakiekolwiek znaczenie (chyba że dla innych airfarmerów).
    Ostatnio edytowane przez Krasnall ; 07-05-2011 o 22:37

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez obserwator Zobacz posta
    więc, czy kontakt z wieżą jest niezbędny do tego typu operacji?
    Raczej bylby trudny bo te samoloty czesto wogole nie maja radia.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Raczej bylby trudny bo te samoloty czesto wogole nie maja radia.
    To jest bledne myslenie. Wszystkie samoloty musza miec radio. Bez wyjatkow. Nie wiem jak jest w Polsce ale w Stanach kazdy samolot posiada i musi posiadac radio. Nie mowie tutaj o motolotniach czy szybowcach. Chociaz tez w kazdym szybowcu w ktorym lecialem bylo radio.
    Radio bylo po to aby nasluchiwac ruch w okolicy. Tak samo samoloty crop dusting maja radio bez wyjatkow.

    A tutaj dwa zdjecia ktore zrobilem jakies 10 lat temu przejezdzajac przez jakas mala miejscowosc w New Jersey. Polski Dromader i Beech King Air 90 z podwieszonymi rozpylaczami.





    Pozdrawiam,
    Rafal

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Schodzimy tu trochę poza temat, ale skąd informacja że s/p MUSI posiadać radio? Nie ma o tym mowy w FAR 91.205 ani w spisie wymaganego wyposażenia, np. C152.
    Ostatnio edytowane przez Krasnall ; 08-05-2011 o 07:05

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafaldca Zobacz posta
    ...ale w Stanach kazdy samolot posiada i musi posiadac radio.
    Nie masz zielonego pojecia o czym piszesz.
    Przepisy FAA wcale nie nakazuje kazdemu samolotowi posiadac radio.
    Jak nie latasz w przestrzeniach A,B,C,D (i 30 nm poza B) to radio ci niepotrzebne.
    Jest mnostwo samolotow w USA ktore sa bez radia i legalnie lataja.
    Pojdz sobie dla przykladu na controller.com lub trade-a-plane.com gdzie masz rozne samoloty na sprzedaz bez radia.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 08-05-2011 o 07:08

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    91.205

    (2) Two-way radio communication and navigation equipment suitable for the route to be flown.

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Faktycznie ale zaraz powyzej w 91.205 jest:

    d) Instrument flight rules. For IFR flight, the following instruments and equipment are required:

    Innymi slowy wymog (2) stosuje sie wylacznie do lotow IFR.

    Na twoim miejscu bym poswiecil troche wiecej czasu na zrozumienie tego co czytasz, bo po prostu robisz z siebie balona.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    BWIADCADW

    Domyślnie

    Wcale nie tylko na IFR. To TY poczytaj sobie wyzej punkt Ce (c) i zobaczysz ze punkt C dotyczy VFR. Bo widocznie nie wiesz co mowisz.

  10. #10
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafaldca Zobacz posta
    Wcale nie tylko na IFR. To TY poczytaj sobie wyzej punkt Ce (c) i zobaczysz ze punkt C dotyczy VFR. Bo widocznie nie wiesz co mowisz.
    ['] Problem z angielskim, czy z rozumieniem tekstu?

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Ten Piper Cub J-3 (z 1945) jest do sprzedazy w NY. To sa jedyne instrumenty jakie posiada. Sprzedajacy twierdzi ze samolot jest w swietnym stanie. Jest 100% legalnym samolotem. Kolego Rafaldca - jak nastepnym razem bedziesz w USA to rozejrzyj sie troche szerzej zanim bedziesz wydawac ekspertyzy co w USA trzeba lub nie.


  12. #12

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    hmm, wydaje mi sie ze kolega Rafaldc na stale urzeduje na lotnisku w DC tylko tym razem chyba troche sie zagapil

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    A swoja droga jest bardzo pouczajace dobrze sie przypatrzyc jak wyposazony jest ten Piper Cub z 1945 bo to daje swietny obraz jak malo FAA wymaga od samolotu do lotu VFR. Czy naprzyklad widac tam choc jakis jeden gyro - nie.

  14. #14
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale sie bagno porobilo. Wojna secesyjna #2!

    Rafal - Fakt jest faktem ze radio NIE JEST wymagane w USA w kazdym wypadku. Mowa tutaj o VFR w Class G/E Uncontrolled airspace. Jedyne wymaganie w takiej sytuacji jest tylko kiedy lotnisko ma tower operacyjny (w godzinach ops).

    Tak naprawde to FAR 91.205 nie pomaga tyle co FAR 91.216/7 Class G/E:

    (d) Communications with control towers. Unless otherwise authorized or required by ATC, no person may operate an aircraft to, from, through, or on an airport having an operational control tower unless two-way radio communications are maintained between that aircraft and the control tower. Communications must be established prior to 4 nautical miles from the airport, up to and including 2,500 feet AGL. However, if the aircraft radio fails in flight, the pilot in command may operate that aircraft and land if weather conditions are at or above basic VFR weather minimums, visual contact with the tower is maintained, and a clearance to land is received. If the aircraft radio fails while in flight under IFR, the pilot must comply with § 91.185.

    Latanie bez radia jest jak najbardziej dozwolone w USA tak samo jak w Kanadzie.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •