Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Wątek: Prędkości

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Krotoszyn

    Domyślnie Prędkości


    Polecamy

    Witam :-)

    Co to są prędkości Vref i Vapp i dlaczego podaje się np V2+10 albo Vref+10. O co tu chodzi?

    Pozdrawiam :-)

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    V2+10 dotyczy fazy startu. (mozesz znalezc latwo na internecie definicje szybkosci V2).

    Vref dotyczy fazy ladowania. Jest to wzorcowa szybkosc jaka samolot przy danej wadze i ilosci klap powinien miec przelatujac nad "plotem" (zartobliwe okreslenie) lotniska. Czasami w zaleznosci od wiatrow, uzywa sie np. Vref+5, Vref+10, itp. Piloci albo odczytuja Vref z odpowiednich tabel albo komputer pokladowy im to podaje.

  3. #3
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Vapp - prędkość utrzymywana podczas końcowego podejścia; jest to vref (prędkośc referencyjna) powiększona o odpowiednie korekty (normalnie ze względu na wiatr, ale czasem trzeba powiększyć chociażby ze względu na usterkę jaka wystąpiła itp.)
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    V2 przy starcie jest minimalna szybkoscia ktora daje mozliwosc kontroli samolotu podczas utraty jednego z silnikow (kompensowanie asymetrycznego ciagu sterem kierunku). Dlatego oczywiscie dazy sie aby jak najszybciej znalezc sie powyzej V2. Jesli to samolot jednosilnikowy to oczywiscie V2 nie istnieje.

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    A ja dla wszelkich prędkości wrzucę link na Wiki (wiem, źródło niekoniecznie pewne, ale w tym wypadku chyba skuteczne).
    V speeds - Wikipedia, the free encyclopedia

    Pozdrawiam, Adam

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    V2 przy starcie jest minimalna szybkoscia ktora daje mozliwosc kontroli samolotu podczas utraty jednego z silnikow (kompensowanie asymetrycznego ciagu sterem kierunku). Dlatego oczywiscie dazy sie aby jak najszybciej znalezc sie powyzej V2. Jesli to samolot jednosilnikowy to oczywiscie V2 nie istnieje.
    Troche namieszales. To o czym napisales jest blizsze definicji Vmca niz V2 chociaz i tak nie do konca poprawnie bo do utrzymania kontroli nad samolotem dopuszcza sie przechylenie do 5 stopni (lotkami)
    V2 to predkosc, ktora nalezy osiagnac przed wysokoscia 35ft nad progiem pasa z jednym silnikiem niepracujacym, zapewniajaca odpowiedni gradient wznosznenia w drugim segmencie. Jest tak liczona, ze z zalozenia ma byc wieksza od Vmc.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 18-05-2011 o 09:42

  7. #7

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Krotoszyn

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi :-) ale męczą mnie jeszcze te liczby co się dodaje do prędkości np V2+10, co to jest i skąd to się bierze albo np Vref30+80. O co tu chodzi?
    Dzięki za wyrozumiałość i cierpliwość

    Pozdrawiam

    Tomek

  8. #8
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    V2+10 = V2 plus 10 węzłów.
    Vref30+80 = Vref na klapach o wychyleniu 30 stopni plus 80 węzłów.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Krotoszyn

    Domyślnie

    Dziekuję bardzo za pomoc :-)

    pozdrawiam :-)

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tomil1 Zobacz posta
    O co tu chodzi?
    Uzupełniając Rzemyka:
    Generalnie poprawki stosuje się, by prędkość była po stronie "bezpiecznej". Inaczej przy okazji np. zmiennego wiatru mogłoby się okazać, że prędkość samolotu niebezpiecznie zbliża się do przepadnięcia.

    Pozdrawiam, Adam

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •