Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 22 z 22
  1. #21
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Z tego co pamietam to lotniska ktore posiada tylko procedury podejscia w GPS nie mozna wpisac jako zapasowego dla lotu IFR..
    Ten przepis juz tez zostal zluzowany dla posiadaczy certyfikowanych systemow WAAS ( (TSO) C-145A). Tutaj jest wiecej konkretow:

    1. Pilots may plan to use any instrument approach authorized for use with WAAS avionics at a required alternate. However, when using WAAS at an alternate airport, flight planning must be based on flying the RNAV (GPS) LNAV minima line, or minima on a GPS approach procedure, or conventional approach procedure with “or GPS” in the title. Code of Federal Regulation (CFR) Part 91 nonprecision weather requirements must be used for planning. Upon arrival at an alternate, when the WAAS navigation system indicates that LNAV/VNAV or LPV service is available, then vertical guidance may be used to complete the approach using the displayed level of service.
    2. Coincident with WAAS commissioning, the FAA will begin removing the NA (Alternate Minimums Not Authorized) symbol from select RNAV (GPS) and GPS approach procedures so they may be used by approach approved WAAS receivers at alternate airports. Some approach procedures will still require the NA for other reasons, such as no weather reporting, so it cannot be removed from all procedures. Since every procedure must be individually evaluated, removal of the NA from RNAV (GPS) and GPS procedures will take some time.
    ... innymi slowy jak planujesz lotnisko zapasowe i zakladasz ze bedziesz robil tam podejscie GPS to musisz zalozyc "najgorsza systuacje" - ze nie bedziesz mogl wykonac tam najbardziej precyzyjnego podejscia GPS a tylko LNAV - czyli majace najwyzsze minima.

    Natomiast dla tych co nie maja certyfikowanej awioniki WAAS ograniczenie wyboru lotnisk zapasowych ciagle obowiazuje:

    For TSO C-129/129A users, any required alternate airport must still have an approved instrument approach procedure other than GPS that is anticipated to be operational and available at the estimated time of arrival, and which the aircraft is equipped to fly.

  2. #22
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Oczywiscie nalezy dodac ze jak lotnisko ma prognoze pogody VFR to nie musi miec absolutnie zadnych podejsc IFR i mozna je uzyc jako zapasowe w planie lotu.

    Druga sprawa z ktorej trzeba sobie zdawac sprawe to wszystkie samoloty ktore sa obecnie wyposazone w nawigacje "tylko GPS" tak naprawde maja oczywiscie tez wbudowane ILS. A wiec jest to tak naprawde kombinacja GPS+ILS.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •