Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
Like Tree4Likes
  • 3 Post By Quantas
  • 1 Post By wolf

Wątek: Samoloty cargo

  1. #1

    Dołączył
    May 2007

    Domyślnie Samoloty cargo


    Polecamy

    Witam,

    Dlaczego w transportowcach przerabianych ze zwykłych pasażerów zabudowuje się okienka?

  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Bo palety, paczki i kartony nie mają oczu.
    777Sebek, lucasmadi and korbio93 like this.



  3. #3

    Dołączył
    May 2007

    Domyślnie

    Dobzie, dobzie ale zabudowa kosztuje!
    Po co ten wydatek?

  4. #4
    Awatar AirbusA330

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Bucureşti ,România

    Domyślnie

    A może po prostu są zabudowywane by jakiś przedmiot przewożony nie uszkodził okien i nie doprowadził do katastrofy?

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Zabudowuje sie okna poniewaz podczas obslugi technicznej samolotu okna podnasza koszty, trzeba je sprawdzac, wymieniac jak sa zarysowane itp.
    A jak popatrzysz na samoloty cargo od srodka to widac panele zakrywajace cale sciany.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    No i jeszcze jeden powod nie zostal wymieniony - waga. Okna waza duzo wiecej niz metalowy "korek" ktory jest wstawiany na ich miejsce.

  7. #7

    Dołączył
    May 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wolf Zobacz posta
    Zabudowuje sie okna poniewaz podczas obslugi technicznej samolotu okna podnasza koszty, trzeba je sprawdzac, wymieniac jak sa zarysowane itp.
    A jak już raz się zaślepi dziurę po oknie to już tego potem kontrolować nie trzeba?

    Cytat Zamieszczone przez wolf Zobacz posta
    A jak popatrzysz na samoloty cargo od srodka to widac panele zakrywajace cale sciany.
    Ok, ale z tego powodu nie trzeba okien zastępować...

  8. #8

    Dołączył
    May 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    No i jeszcze jeden powod nie zostal wymieniony - waga.
    O! Dla mnie to jest pierwszy konkretny argument!

  9. #9
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Chyba brakuje najważniejszego - inne są wymogi ppoż dla samolotu pasażerskiego a inne dla cargo! W samolotach cargo w głównych ładowniach najczęściej są detektory dymu a NIE MA instalacji gaśniczej. W skrócie - w razie pożaru dehermetyzuje się kabinę - większa wysokość mniej tlenu i o wiele słabsze podtrzymanie ognia. A pleksi w okna jest jednak o wiele mniej odporne na temperaturę.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    A jak już raz się zaślepi dziurę po oknie to już tego potem kontrolować nie trzeba?
    Jak najbardziej trzeba, tylko jest to mniej czasochlonne, a co za tym idzie tansze.
    Tak jak Bedrzich napisal ochrona p.porz tez ma znaczenie w przypadku takich samolotow.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  11. #11

    Dołączył
    May 2007

    Domyślnie

    Wolf,

    wiesz o czym piszesz, czy tak Ci się tylko wydaje?

    Jak do tej pory, N077GL podał jedyny rzeczowy argument, natomiast bedrzich w sumie całkowicie wyjaśnił sprawę!

    A z bedrzich'em o lataniu i samolotach, to ja polemizować nawet się nie ośmielam...

    Pozdrawiam wszystkich!

  12. #12
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez antonioni Zobacz posta

    A z bedrzich'em o lataniu i samolotach, to ja polemizować nawet się nie ośmielam
    Nie kadź!!
    Ale - błędów nie robi ten, co nic nie robi
    Pozdrawiam!
    Piotr

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Wiem o czym pisze
    Pozdrawiam
    Lukasz

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Okna waza duzo wiecej niz metalowy "korek" ktory jest wstawiany na ich miejsce.
    Z czego to wynika? Na oko te 2 kawałki pleksi wyglądają na leciutkie. Mimo wszystko są cięższe od "korka", czy może to "rama", w której są umieszczone podnosi wagę okna?

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    O.O miałeś kiedyś plexi w rękach?

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Nie.
    No to już wszystko jasne.

  17. #17

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie


    Polecamy

    Witam

    Krotki filmik jak 747 zostaje przerobiony z PAX na Cargo.
    http://video.boeing.com:8080/asx_ext...CF_PTQ_FNL.asx
    FighterMan likes this.
    Pozdrawiam
    Lukasz

LinkBacks (?)

  1. 25-01-2012, 18:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •