Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie PCATD FNPT I FNPT II różnice?


    Polecamy

    Obliczam sobie koszty zrobienia ATPL i mam do wyboru opcje IR(A)

    PCATD FNPT I FNPT II czy ktoś mi może mniejwięcej napisać które jest mieć najlepiej?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A czy ktos moze mi napisac co te skroty oznaczaja?

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    To sa pewnie okreslenia typow symulatorow do cwiczenia IFR. Radzilbym zasiegnac rady bezposrednio od instruktora ktory takie sesje bedzie nadzorowac - on bedzie wiedziec najlepiej jaki symulator sie najlepiej nadaje. Podejrzewam tez ceny moga byc bardzo rozne i symulatory typu FNPT sa znacznie drozsze od PCATD.

  4. #4
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    FNPT- Flight and Navigation Procedures Trainer czyli po polsku -Kabina trenignowa lotu i procedur nawigacyjnych.

    L. Szutowski Budowa i pilotaż samolotów lekkich

    Kabina FNPT I jest najprostszym urządzeniem treningowym dopuszczonym do szkolenia pilotów. W dużym uproszczeniu przedstawia przed sobą po prostu komputer z odpowiednio dużym monitorem, na którym zobrazowana może być tablica przyrządów lekkiego samolotu, co w połączeniu ze sterami jak w samolocie pozwala wykonywać lot głównie wg przyrządów, przez co uzyskuje się efekt lotu np w chmurach. Pozwala to dobrze przećwiczyć szczególnie procedury lotów związane ze szkoleniem w lotach wg IFR.

    Kabina FNPT II jest znacznie bardziej rozbudowanym urządzeniem. Składa się z wyodrębnionej kabiny zbliżonej wyposażeniem do konkretnego typu samolotu z wiernym rozmieszczeniem wszystkich elementów sterowania i sygnalizacji oraz z wizualizacją przez co efekt symulacji jest bardzo znaczny. Pozwala to przećwiczyć wszystkie elementy lotu (łącznie z kołowaniem, odsłuchiwaniem ATIS ( od zapuszczenia silnika do zakołowania na stoisko po lądowaniu
    W kwestii wyboru, to na szkoleniu na uprawnienia IR(A) wymagane jest co najmniej 50 godz. latania wg przyrządów, z czego 20 godz. możesz wylatać na FNPT I, a na symulatorze lub na FNPT II 35 godz.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    no to ja już mam 1000 godzin tt na mfs :P może mi zaliczą kabinę :P - żartuje oczywiście

  6. #6
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Przy wybieraniu symulatora polecam jeszcze się zapytać czy posiada certyfikację, bo możesz mieć 1000h na FNPT II niecertyfikowanym i nikt Ci tego nie zaliczy. Poza tym muszą to być loty szkolne.

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Leonidas
    Przy wybieraniu symulatora polecam jeszcze się zapytać czy posiada certyfikację, bo możesz mieć 1000h na FNPT II niecertyfikowanym i nikt Ci tego nie zaliczy. Poza tym muszą to być loty szkolne.
    O to nie musi sie martwic. Zeby mogl to zaliczyc musi miec instruktora do takiej sesji a instruktor nie podejdzie nawet do niecertyfikowanego symulatora. A druga sprawa to jak cos sie nazywa "FNPT" to automatycznie znaczy ze jest certyfikowany ("approved").

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •