A czy ktos moze mi napisac co te skroty oznaczaja?
A czy ktos moze mi napisac co te skroty oznaczaja?
To sa pewnie okreslenia typow symulatorow do cwiczenia IFR. Radzilbym zasiegnac rady bezposrednio od instruktora ktory takie sesje bedzie nadzorowac - on bedzie wiedziec najlepiej jaki symulator sie najlepiej nadaje. Podejrzewam tez ceny moga byc bardzo rozne i symulatory typu FNPT sa znacznie drozsze od PCATD.
FNPT- Flight and Navigation Procedures Trainer czyli po polsku -Kabina trenignowa lotu i procedur nawigacyjnych.
W kwestii wyboru, to na szkoleniu na uprawnienia IR(A) wymagane jest co najmniej 50 godz. latania wg przyrządów, z czego 20 godz. możesz wylatać na FNPT I, a na symulatorze lub na FNPT II 35 godz.L. Szutowski Budowa i pilotaż samolotów lekkich
Kabina FNPT I jest najprostszym urządzeniem treningowym dopuszczonym do szkolenia pilotów. W dużym uproszczeniu przedstawia przed sobą po prostu komputer z odpowiednio dużym monitorem, na którym zobrazowana może być tablica przyrządów lekkiego samolotu, co w połączeniu ze sterami jak w samolocie pozwala wykonywać lot głównie wg przyrządów, przez co uzyskuje się efekt lotu np w chmurach. Pozwala to dobrze przećwiczyć szczególnie procedury lotów związane ze szkoleniem w lotach wg IFR.
Kabina FNPT II jest znacznie bardziej rozbudowanym urządzeniem. Składa się z wyodrębnionej kabiny zbliżonej wyposażeniem do konkretnego typu samolotu z wiernym rozmieszczeniem wszystkich elementów sterowania i sygnalizacji oraz z wizualizacją przez co efekt symulacji jest bardzo znaczny. Pozwala to przećwiczyć wszystkie elementy lotu (łącznie z kołowaniem, odsłuchiwaniem ATIS ( od zapuszczenia silnika do zakołowania na stoisko po lądowaniu
no to ja już mam 1000 godzin tt na mfs :P może mi zaliczą kabinę :P - żartuje oczywiście
Przy wybieraniu symulatora polecam jeszcze się zapytać czy posiada certyfikację, bo możesz mieć 1000h na FNPT II niecertyfikowanym i nikt Ci tego nie zaliczy. Poza tym muszą to być loty szkolne.
Zakładki