Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Jak się waży samolot?


    Polecamy

    No właśnie - jak się waży samoloty pasażerskie, takie duże? Jak wygląda taka waga?
    No i pytanie wynikające z tego - jaką średnią wagę paxa się przyjmuje, do obliczeń
    potrzebnych do startu? Jaki jest tego błąd i czy V1 i Vr i inne parametry są ustawiane
    lekko "na plus" - żeby w razie czego nic się nie stało?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Tutaj masz przklad wag do wazenia samolotow, jak widac nie sa to duze urzadzenia:

    AIRCRAFT SCALES, AIRCRAFT WEIGHING SERVICE, AIRCRAFT WEIGHING
    (nikt tego nie uzywa rutynowo przed lotami)

    Dla przykladu FAA kaze liniom uzywac 190 lb. wagi na kazdego psazera w lecie, 195 lb w zimie.
    Jesli samolot jest mniejszy niz jakas tam ilosc miejsc to musisz wazyc osobno kazdego pasazera lacznie z jego bagazem.

    Jesli intersuja cie wszystkie arkana przepisow dotyczace wag i co uzwgledniac i jak to robic to tutaj jest mala encyklopedia na ten temat (FAA):

    http://rgl.faa.gov/Regulatory_and_Gu.../AC120-27D.pdf

    V1 i Vr maja od razu wbudowane poprawki na bezpieczenstwo wiec pilot bierze dane bezposrednio z tabel, nic nie musi dokoloryzowac po swojemu. Zmiana wartosc o 1-2 kts w V1/Vr odpowiada dosc znacznym zmianom wagowym wiec piloci nie musza sie bawic w jakies superdokladnosci ktore nie bylyby nawet mozliwe w praktycznym lataniu.

  3. #3
    Awatar BABr

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    A propos wagi paxa - był taki odcinek "Katastrofy w przestworzach", w którym było podane, że linie podwyższyły standardową średnią wagę paxa, gdyż obecnie ludzie się spaśli. Potwierdza to New York Times.
    Jeśli Ci nie przeszkadza angielski - tutaj dość dużo piszą - i to już wiesz, gdyż N077GL wrzucił to równocześnie.
    Serdecznie pozdrawiam, Bartek

    Synta czy MAK, MAK czy MTO, MTO czy Synta? Na razie MTO, ale się rozwinę!

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Co do wagi pasażerów w Europie, to jeśli nic się nie pozmieniało od czasów JAR-OPS to wygląda to następująco (mężczyzna, kobieta; dziecko zawsze 35 kg):

    - dla samolotów 1-5 miejsc: M 104 kg, K 86 kg
    - dla samolotów 6-9 miejsc: M 96 kg, K 78 kg
    - dla samolotów 10-19 miejsc: M 92 kg, K 74 kg

    W powyższych walizki powinny być ważone oddzielnie. W wagę dorosłych wliczone jest 6 kg bagażu podręcznego, więc jeśli go nie mają to te 6 kg można odjąć.

    - dla samolotów 20-29 miejsc:
    - loty rozkładowe: M 88 kg, K 70 kg
    - czarter wakacyjny: M 83 kg, K 69 kg
    - dla samolotów 30+ miejsc:
    - loty rozkładowe: MK 84 kg
    - czarter wakacyjny: MK 76 kg


    Do powyższych wlicza się jeszcze walizki wg następującej reguły:
    - loty krajowe: 11 kg
    - loty europejskie: 13 kg
    - loty międzykontynentalne: 15 kg

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •