Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
  1. #1

    Dołączył
    Jul 2007

    Domyślnie Dlaczego samolot spada, gdy nastąpi dekompresja?


    Polecamy

    No to już pytanie zadałem w temacie dlaczeg samolot spada, gdy kabina się rozszczelni i nastąpi dekompresja?

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie spada.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Nie spada, następuje wyrównywanie ciśnienia między wnętrzem samolotu a otoczeniem (?), czyli nagły spadek ciśnienia w samolocie, co powoduje u ludzi niedotlenienie krwi, możliwe rozrywanie pęcherzyków płucnych i śmierć.

    A więc (wybaczcie):
    Dlaczego samolot spada, gdy nastąpi dekompresja?
    Bo zabija pilotów i nie ma kto nim sterować, więc spada i się rozbija
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  4. #4
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    Trumanowi pewnie chodzi o to ze zaraz po rozszczelnieniu i dekompresii samolot zaczyna znizac lot ale spadaniem bym tego nie nazwal. Zniza lot bo jest zmiana cisnienia jak napisali wczesniej koledzy

  5. #5
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Do powyższych postów dodam tylko, że po dekompresji piloci sprowadzają maszynę na 3000m, aby ludzie mieli czym oddychac.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #6
    Awatar Piotr_S

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA (Kabaty)

    Domyślnie

    frik, Jeżeli tylko zdążą - to po pierwsze. I jeżeli poza dekompresją nie wystąpią inne awarie jak np. przypomnienie tragedii lotu Helios Airways 522 kiedy to po szereg awarii spowodowanymi dekompresją doszło do tragedii.
    W przypadku tej katastrofy wystąpiły problemy z klimatyzacją i hermetycznością samolotu, w następstwie doprowadziło to do utraty przytomności pasażerów i załogi.
    Awarii uległy również autopilot (konfiguracja autopilota) i zawór, który wyrównuje ciśnienie wewnątrz i na zewnątrz samolotu.
    Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie Re: Dlaczego samolot spada, gdy nastąpi dekompresja?

    Cytat Zamieszczone przez Truman
    No to już pytanie zadałem w temacie dlaczeg samolot spada, gdy kabina się rozszczelni i nastąpi dekompresja?
    Piloci jeśli jest tylko dekompresja robią dość ostrego "nura" na 3ooom, a dla pasażerów wylatuja maski...

    WYJĄTKI:
    1) Inna towarzysząca awaria.
    2) Aloha "cabrio"
    3) Helios (???)

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Jeżeli dobrze pamiętam to dekompresja spowodowała katastrofę tureckiego DC-10, odleciały drzwi bagażnika i odkształciła się podłoga uszkadzając mechanizmy sterowania.

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr_S
    Awarii uległy również autopilot (konfiguracja autopilota)
    W tym wypadku autopilot nie ulegl zadnej awari - do konca utrzymywal samolot na stalej wysokosci i w powietrzu.

    Tak juz dla porzadku jak jestesmy przy tej katastrofie to nie bylo tam zadnej "awari" poza tym ze pewnien zawor zostal od poczatku wadliwie ustawiony przez naziemnych technikow co spwodowalo ze hermetyzacja nie mogla zadzialac.

    Nie wiem dlaczego temat tej katastrofy ciagle powraca i cagle z przekreconymi informacjami mimo ze ten wypadek byl tu obszernie dyskutowany w drobnych szczegolach.

  10. #10
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr_S
    frik, Jeżeli tylko zdążą - to po pierwsze. I jeżeli poza dekompresją nie wystąpią inne awarie jak np. przypomnienie tragedii lotu Helios Airways 522 kiedy to po szereg awarii spowodowanymi dekompresją doszło do tragedii.
    W przypadku tej katastrofy wystąpiły problemy z klimatyzacją i hermetycznością samolotu, w następstwie doprowadziło to do utraty przytomności pasażerów i załogi.
    Awarii uległy również autopilot (konfiguracja autopilota) i zawór, który wyrównuje ciśnienie wewnątrz i na zewnątrz samolotu.
    Nie może być mowy o dekompresjii kiedy samolot nie był poprawnie zahermetyzowany...
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007

    Domyślnie

    No mnie się zdawało zawsze, że samoloty spadają jak kamień, no ale to co mówicie, że dają nura, to ma nawet sens ale generalnie to jakby na 10 km nastąpiła dekompreja, to nie ma co zbierać z ludzi... Jako ciekawostke dodam, że jeśli znaleźlibyśmy się na 19 000 m nad ziemią, to zawrze nam krew :/ jest tam tak niskie ciśnienie, że woda wrze w 37c. A co to za przypadek z tym heliosem?

  12. #12
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Truman
    ale generalnie to jakby na 10 km nastąpiła dekompreja, to nie ma co zbierać z ludzi...
    Dlaczego niby?
    Maski tlenowe wyskakuja i oddychasz normalnie. Wiele razy tak juz bylo.

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007

    Domyślnie

    nie wiem, czy oglądałeś, był kiedyś taki odcinek na TVN w "katastrofy w przestworzach", co kapitan samolotu (british airways) wyleciał przez przednią szybę... przez różnicę ciśnień i temperatur drugi pilot nie widział na początku przyrządów, bo w kabinie tworzyła się para... spowolnił się jego refleks i szybkość podejmowania decyzji... i już nie wspominam o tym, że on akurat nie miał tlenu, no ale jak pilot ma szczeście, to założy maskę :] nie jestem fachowcem, ale myślę, że np. 10 000 m to dosyć dużo, i jest to niebezpieczna wysokość...

  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Truman
    nie wiem, czy oglądałeś, był kiedyś taki odcinek na TVN w "katastrofy w przestworzach", co kapitan samolotu (british airways) wyleciał przez przednią szybę...
    to byla tzw. "wybuchowa dekompresja" i taka rzeczywiscie moze wyssac pare ludzi na zewnatrz. Nie wszystkich oczywiscie. Takie przypadki sa nieslychanie rzadkie. Olbrzymia wiekszosc wypadkow z dekompresja w lotnictwie polega na szybkim ubytku powietrza ale nie o charakterze wybuchowym. Wtedy wszyscy maja duzo czasu na zlozenie masek i nikt przez okno nie wyfrunie.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KORD/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Truman
    A co to za przypadek z tym heliosem?
    A no byl taki przypadek ze nastapila dekompresja ale piloci wczesniej przeciez ustawili autopilota . Dekompresja spowodowala utrate przytomnosci. I samolot lecial sobie sam , ktos sie ocknal i probowal przejac stery ale braklo paliwa i sie rozbil kolo Maratonu w Grecji. To tak w skrocie.
    Poszukaj w necie na temat "Helios flight 522"
    Pozdrawiam
    http://my.flightmemory.com/banner2/Gabik.gif

  16. #16
    Awatar Piotr_S

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA (Kabaty)

    Domyślnie

    saturn5, noto popraw informacje na wikipedi. Cytuje: "Zawiodła również konfiguracja automatycznego pilota (kontrolowanego drogą radiową)"

    We współczesnym lotnictwie nie ma katastrof spowodowanych jedną awarią. W przypadku Heliosa był to łańcuch awarii (również wspomniany przez Ciebie zawór) spowodował te tragedie.
    Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM

  17. #17
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piotr_S
    "Zawiodła również konfiguracja automatycznego pilota (kontrolowanego drogą radiową)"
    A to co za ustrojstwo? Kto niby kontroluje tego autopilota?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  18. #18
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Zawsze powtarzam, że samoloty to nie ulęgałki i nie spadają! Dopóki są skrzydła a samolot jest w miarę cały i sterowny może to być co najwyżej nurkowanie.
    Cytat Zamieszczone przez Piotr_S
    saturn5, noto popraw informacje na wikipedi. Cytuje: "Zawiodła również konfiguracja automatycznego pilota (kontrolowanego drogą radiową)"
    Kolejny dowód, że Wiki nie o wszystkim ma prawidłowe informacje. Nie słyszałem o AP montowanym seryjnie w samolotach pasażerskich STEROWANYM DROGĄ RADIOWĄ!!! Nie ma czegoś takiego!
    Pozdrawiam!
    Piotr

  19. #19
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich
    Kolejny dowód, że Wiki nie o wszystkim ma prawidłowe informacje
    Raczjje mało co w wikipedii jest zgodne z prawdą.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  20. #20
    Awatar Piotr_S

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA (Kabaty)

    Domyślnie


    Polecamy

    A człowiek żądny wiedzy czyta i się uczy bzdur.
    Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •