-
Zabezpieczenie imprez masowych a koordynacja lotów
Polecamy
Witam,
Ostatnio zastanawiałem się, stojąc w strefie kibica jak wygląda sprawa lotów w pobliżu tak dużych zgromadzeń. Na niebie krążyły helikoptery stacji TV, policji - jak to wygląda od strony pilota? Dostaje pozwolenie na robienie "kółek" nad określonym obszarem i sobie lata, czy każdy manewr zgłasza przez radio i jakoś to jest koordynowane (jak wygląda taki plan lotu?). Jest dozwolone robienie zawisu bezpośrednio nad tłumem? Z tego co widziałem, tylko helikopter policyjny czasem sobie na to pozwalał.
-
Ha! Dokładnie o tym samym sobie myślałem, prawdopodobnie w podobnych okolicznościach
Dodatkowe pytanie, na jakiej zasadzie odbywa się separacja podczas takich eventów (latają sobie nad centrum Warszawy 3-4 heli). Wzrokowo przez pilotów? Są jakieś ustalone standardy zachowań (jak się mijać, itp.) czy za każdym razem jest to ustalane przez ATC?
-
Te smiglowce lataja jako VFR, a w klasie przestrzeni ktora wystepuje wokol EPWA VFRom nie zapewnia sie separacji. Zachowanie bezpiecznej odleglosci jest zadaniem pilotow. Loty odbywaja sie w wyznaczonych strefach, pilot zglasza w jakiej strefie bedzie wykonywal, to co konkretnie bedzie tam robil kontroli nie interesuje. Strefy generalnie sa niekolizyjne z ruchem do/z EPWA.
-
Dzięki za odpowiedź, jeszcze dopytam - czy helikoptery policyjne są jakoś uprzywilejowane jeśli chodzi o takie loty? I jak wygląda sprawa lotów bezpośrednio nad tłumem, są one dozwolone? Gdzieś czytałem że nie...
-
Polecamy
Statki powietrzne państwowe nie podlegają Ustawie Prawo Lotnicze. Są również wyłączone z większości ograniczeń ruchowych organizowanych na czas imprez masowych i poza nimi.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki