Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 42
  1. #1
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Question Wypuszczanie podwozia bez jakiejkolwiek hydrauliki i elektryki


    Polecamy

    Witam. Jak wygląda sprawa wypuszczania podwozia bez żadnej hydrauliki i elektryki? Czy czerwone dźwignie: Imageshack - gearr.jpg pod podłogą Boeinga 737 służą właśnie do tego? W Boeingu 777 jest na przykład możliwość wypuszczenia podwozia elektrycznie: Imageshack - fregfr.png Ale, czy każdy samolot posiada możliwość wysunięcia podwozia bez jakiejkolwiek elektryki i hydrauliki? Proszę o pomoc.

  2. #2
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Z tego co wyczytałem, to te dźwignie, które pokazałeś służą do mechanicznego wypuszczenia podwozia. Jeśli chodzi o system elektryczny, to tak w 777, jak w A340 system elektryczny służy do odblokowania klap podwozia, a samo wypuszczenie następuje później grawitacyjnie. W ATR-72 jest dźwignia, która mechanicznie otwiera klapy, podobnie jak w 737 i A320. Wygląda na to, że w mniejszych samolotach jest to zrealizowane mechanicznie, w większych z kolei służy do tego system elektryczny. W każdym przypadku system tylko otwiera klapy, a wypuszczenie jest grawitacyjne.
    W 707 było to ciekawie rozwiązane: pod podłogą było 3 pokrętła. Po ich przekręceniu, przy pomocy linek i krążków, zostawały usunięte sworznie blokujące klapy podwozia. A dalej znowu grawitacyjnie
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  3. #3
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Question

    W ATR-72 jest dźwignia, która mechanicznie otwiera klapy, podobnie jak w 737 i A320.
    To dobre rozwiązanie, kiedy siądzie elektryka i hydraulika. Czy te czerwone dźwignie połączone są jakimiś linkami?
    Czy w 737 klapa na przednie kółko też odblokowywana jest elektrycznie, czy kręcąc tymi dźwigniami czerwonymi, klapa otwiera się sama?

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    Dobra, a co gdy np. w 777 siadła hydraulika i elektryka? Podwozie się jakoś jeszcze wypuszcza, czy lądujemy "na śledzia"?

  5. #5
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Jest RAT - Ram Air Turbine.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  6. #6
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    Jest RAT - Ram Air Turbine.
    I wtedy jest prąd do odblokowania

    A w 737 też to rozwiązane za pomocą linek prawdopodobnie.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  7. #7
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    W jednym z filmów o budowie A380 był ten temat.
    Mieli chyba miesięczne opóźnienie, bo po otwarciu klap, koła siłą grawitacji nie chciały opuścić się do końca. Coś tam pozmieniano, użyto (jeśli dobrze pamiętam) farby z lepszym poślizgiem na wewnętrznej stronie klap itp.
    Jeśli dobrze pamiętam to leciało na NG.



  8. #8
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Question

    Dzięki panowie, a orientujecie się może, jak było to rozwiązane na Boeingu 717 i na radzieckich samolotach TU-154 i IŁ-62?

  9. #9
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Wszędzie podobnie.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  10. #10
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Jeszcze jedno. Jakie rozwiązanie z alternatywnym wypuszczaniem podwozia zastosowane było w Boeingu 747-400, a jakie jest na najnowszym 747-8?

  11. #11
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Nie spodziewałbym się tu zmian. Są to samoloty na tyle duże, że pierwszym systemem alternatywnym jest prawdopodobnie drugi obwód hydrauliczny a w razie awarii hydrauliki będzie elektryczne otwarcie klap i wypuszczenie grawitacyjne (to moje zdanie, nie mam na to papierów ).
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  12. #12
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Dzięki wielkie. Ale w takim mniejszym 737 też podwozie można wypuścić za pomocą drugiego systemu hydraulicznego.

  13. #13
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Też można, ale pytałeś wcześniej co się stanie jak padnie hydraulika, dlatego pisałem o systemie mechanicznym, a w większych samolotach o elektrycznym. Podstawowym systemem zapasowym we wszystkich opisanych przypadkach jest drugi system hydrauliczny.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  14. #14
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Już wiem, że w 737 tymi czerwonymi dźwigniami wypuszcza się podwozie awaryjnie, ale czy kręcenie nimi zwalnia tylko zamki podwozia, czy z linkami połączona jest też klapa kółka przedniego?

  15. #15
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Środkowa z tych 3 dźwigni odblokowuje klapę i zamki podwodzia przedniego. Tych dźwigni się nie kręci, tylko się je wyciąga. Dźwignia podwozia przedniego wychodzi na 20cm, a dźwignie podwozia głównego wychodzą na 45cm w B737-300/-400/-500. Z kolei w 737NG wszystkie wychodzą na 61cm.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam090401 Zobacz posta
    Dzięki wielkie. Ale w takim mniejszym 737 też podwozie można wypuścić za pomocą drugiego systemu hydraulicznego.
    Nie, jak padnie system hydrauliczny A (odpowiedzialny za wypuszczenie podwozia), musisz podwozie wypuścić mechanicznie.

  17. #17
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Question

    Dzięki, nie wiedziałem. Podobno w B767 jest jeszcze jakaś korbka, którą się kręci, w przypadku braku hydrauliki i elektryki?

  18. #18
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Nie znalazłem takiej informacji. Według instrukcji w 767 w razie awarii systemu hydraulicznego podwozie jest wypuszczane grawitacyjnie po elektrycznym odblokowaniu zamków. 767 jest wyposażony w RAT, więc to powinno wystarczyć.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  19. #19
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    767 jest wyposażony w RAT, więc to powinno wystarczyć.
    RAT lekiem na całe zło. Dlaczego certyfikacja nie wymaga instalacji RAT na B737? Nawet NG nie posiada RAT.

  20. #20
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie


    Polecamy

    Dlaczego certyfikacja nie wymaga instalacji RAT na B737? Nawet NG nie posiada RAT.
    Również podpinam się do tego pytania.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •