Widziałem nieraz na lotnisku jak piloci (i reszta załogi) są odprawiani przy zwykłym stanowisku check-in. Czytałem też gdzieś, że ich odprawa trwa ok. 1,5-2h. W słowie "odprawa" zawiera się też "przygotowanie" do lotu (szeroko rozumiane).
Piloci samolotów cywilnych nie są odprawiani tam gdzie pasażerowie - więc jak i gdzie są odprawiani? Jak się przygotowują do lotu? Jak długo im to zajmuje?
Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM
Widziałem nieraz na lotnisku jak piloci (i reszta załogi) są odprawiani przy zwykłym stanowisku check-in. Czytałem też gdzieś, że ich odprawa trwa ok. 1,5-2h. W słowie "odprawa" zawiera się też "przygotowanie" do lotu (szeroko rozumiane).
No właśnie to że: studiuja trase, pogode, procedury danego lotniska, to wiem, ale mnie interesują informacje trochę mniej ogólne.
Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM
Mapy, procedury danego lotniska, notamy, takie rzeczy załatwia się zdecydowanie wcześniej niż 1h przed lotem.
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Jak kupisz sobie DVD video firmy ITVV to zobaczysz tam jak piloci Virgin przygotowuja sie do lotu Londyn-San Francisco. Bardzo polecam bo tam jest wszystko w drobnych szczegolach. Kapitan Alan Carter mowi do kamery na co zwraca uwage, itp. To video oczywiscie zawiera w sobie nie tylko przygotowanie ale najwazniejsze etapy samego lotu, start, ladowanie - w sumie prawie 2 godziny. Dla tych co chca sie dowiedziec jak nowoczesne lotnictwo cywilne wyglada jest to prawdziwy otwieracz oczu, jakosc filmu cudowna.Zamieszczone przez Piotr_S
Wszystko zalezy od lotniska. Czasami sa specjalne przejscia CMC (dla tych co maja Crew Member Certificate) i sa one tylko dla zalog. Np w Krakowie kiedys bylo takie przejscie a pozniej straz graniczna zadecydowala ze maja byc odprawiani paszportowo z reszta pasazerow (glupota totalna bo kazdy wie jakie sa kolejki - ale glupich nie sieja tylko sie rodza ) - jak jest teraz to nie wiem. Np lufthansa rozrozniala zalogi pomiedzy operating crew i dead head crew - czyli takie co np tyko wracaja danym samolotem albo sa przebazowywani - operating crew sie nie odprawiala ale ci z "dead" np musieli nadac bagaz jak normalni pasazerowie. Kombinacji jest mnostwo w zleznosci od lotniska i od procedur linii. To samo jest z briefingiem- czasami dane linia ma w poblizu lotniska albo na swoje centrum operacyjne i tam piloci robia sobie briefing albo takiego nie ma i piloci robia to "gdziekolwiek"
Czasami czytaja tylko pogode i na tym caly briefing sie konczy :P
Tak, byly tylko drobne wycinki (nigdy nie calosc) na internecie ale zostaly skasowane.Zamieszczone przez S.W.A.T
Na stronie Centralwings są artykuły na temat lotnictwa. Napisane dość prostym językiem dla osób, które nie mają o tym pojęcia.
http://www14.centralwings.com/pl/90/reise_fiber_1.html
Jessica Watson
http://www.jessicawatson.com.au/
Jak znam życie to pewnie cena - naście albo nawet dziesiąt EURO. Możesz podać jakiś tytuł, albo najlepiej link. Podejrzewam że na amazonie można dostać bez problemu.
Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6 L IS USM + Canon EF 24-105 f/4 L IS USM
Koledzy, trzeba zajrzyc prawdzie w oczy - jak ograniczacie sie do jezyka polskiego to odcinacie sie od 95% najlepszych materialow.Zamieszczone przez petter
Poprawka - to video ma dlugosc 166 minut. Kapitan Carter naprzyklad zaprasza ciebie przed lotem na przeglad swojego 747 - dotyka kol, rozmawia z mechanikami, itp. Wogole bardzo fajny gosc - kiedys zamienilem z nim pare emailow.
Jak nie znacie angielskiego to taki film jest najlepszym bodzcem abys sie nauczyc.
www.itvv.comZamieszczone przez Piotr_S
Firma ta oferuje wiele takich lotniczych video ale ten Virgin Atlantic 747 zostal uznany przez wszystkich jako edukacyjnie najlepszy.
A czy ktoś wie ile trzeba czekać na taka przesyłke od itvv?
Sluchaj - firma jest super. Ja mieszkam w USA a ITVV jest w Anglii - mialem przesylke w ciagu tygodnia. Filmy zrobione bardzo profesjonalnie, z duzym wkladem pracy, to nie amatorska robota z trzesacej sie reki. Jak zobaczysz na ich stronie internetowej - przesylka jest za darmo (w cenie produktu).Zamieszczone przez Rafał
dla tych ktorzy chca dokladnie wiedziec co jest na tym video DVD (zanim kupia) pare informacji:
1. dlugosc 166 minut
2. mozesz ogladac od poczatku albo mozesz ogladac wedlug "rozdzialow" tematycznych naprzyklad rozruch silnikow, itp.
3. sporo o przygotowaniach do lotu
4. Pelne kolowanie, rozmowa z ATC, start, wspinianie sie
5. bez przewy komentarze pilotow dla widza co sie dzieje ... kamera pokazuje wszystko z wielu ujec.
6. specjalne sesje na ktorych tlumacza po kolei cale oprzyrzadowanie 747-400, FMC, panel autopilota, hydraulike, paliwo, pneumatyke, jaka informacja jest na wyswietlaczach, itp. Tlumacza obliczanie drogi startowej, de-rate silnikow.
7. kompletne ladowanie w SFO od momentu znizania az do podjechania pod bramke.
8. power-down czyli wylaczanie wszystkiego po ladowaniu wedlug check-listy. Kapitan Carter konczy widowisko patrzac sie z kokpitu na niebo w San Francisco i mowi "nastepny wspanialy dzien w San Francisco - ani jednej chmurki na niebie".
9. jak mowilem - calosc zrobiona przy wspolpracy lini Virgin Atlantic i pelnej wspolpracy 3 pilotow ktorzy biora udzial w tym locie i zmieniaja sie tlumaczac widzowi rozne rzeczy. Jakos filmu fenomenalna, dzwiek tez.
Zakładki