Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Krasin

Wątek: Czy to jest lotka małych prędkości?

  1. #1
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Question Czy to jest lotka małych prędkości?


    Polecamy

    Czy zaznaczony na zdjęciu element mechanizacji skrzydła to lotka małych prędkości?
    Imageshack - 5555pe.png

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    UKWW

    Domyślnie

    Tutaj masz ładną grafikę budowy skrzydła w dużym samolocie, a pod nią opis poszczególnych elementów:
    Plik:PlaneWing.png

  3. #3
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Question

    Tutaj masz ładną grafikę budowy skrzydła w dużym samolocie
    Dzięki, ale tam jest budowa skrzydła dużego samolotu, a na moim zdjęciu zaznaczony jest podajże B737. Wiem, że mniejszy B717 posiadał tylko jedną parę lotek, czy Boeing 737 ma też oprócz lotek podstawowych, drugą parę lotek małych prędkości?

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucas122005 Zobacz posta
    Czy zaznaczony na zdjęciu element mechanizacji skrzydła to lotka małych prędkości?
    Imageshack - 5555pe.png
    Ten element na zdjęciu jest akurat z tego co pamiętam nieruchomy i jest po prostu normalną nieruchomą krawędzią spływu "czystego" kawałka skrzydła. Rzecz nieczęsto spotykana wśród rozmaitych klap, lotek i spojlerów . Natomiast za nią jest lotka - wychylona nieco do góry. Chyba że niewyraźnie widzę.
    Eee tam, podpis ;)

  5. #5
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Jak dla mnie jest to fragment klapy.
    Pozdrawiam :)

  6. #6
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    Wg mnie to po prostu fragment skrzydła tak jak pisze Mimis. Z tego co wiem nie ma coś takiego jak lotka niskich prędkości - jest lotka i lotka wysokich prędkości (chociaż nie jestem pewien czy to nazywało się jeszcze lotka). To o co pytasz na schemacie jest między numerem 8, a 2.

  7. #7

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Witam

    Bartek ma racje.
    Lotka jest w neutrum, a to co na zdjeciu to fragment klapy zewnetrznej opuszczonej pewnie gdzies kolo 5 stopni, samolot startuje
    Pozdrawiam
    Lukasz

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    OK, przyjrzałem się bardziej i na wyraźniejszych zdjęciach - to rzeczywiście fragment klapy, konkretnie pierwszego jej człona, o ile można to tak nazwać (tego, co się najmniej wysuwa) .
    Eee tam, podpis ;)

  9. #9

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    EEE tak najmniej to sie ona nie wysuwa, raczej calkiem sporo
    Photos: Boeing 737-31S Aircraft Pictures | Airliners.net
    Pozdrawiam
    Lukasz

  10. #10
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    Klapa zewnetrzna to klapa która jest wysuwana przy pomocy dwóch prowadnic. Skonfrontujcie sobie obrazek z pierwszego posta ze zdjęciem Norwegiana i zobaczcie gdzie sa te dwie prowadnice. Wyraźnie widac ze na krawędzi natarcia tez jest "przerwa" tak samo jak na krawedzi spływu i to jest właśnie element zaznaczony na zdjęciu. Na tym zdjęciu widac, ze jest to po prostu nieruchomy element skrzydla.

    JetPhotos.Net Photo
    kirek likes this.

  11. #11
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Tak teraz jeszcze się przyglądam i chyba każdy z nas ma rację

    JetPhotos.Net Photo - dla porównania samolot w takiej samej konfiguracji
    JetPhotos.Net Photo - klapy schowane, zdjęcie z dużym zoomem
    JetPhotos.Net Photo - klapy wypuszczone

    Więc zaznaczone są od lewej: fragment klapy - nieruchomy fragment skrzydła - fragment lotki. Najlepiej to widać na zdjęciu z zoomem.
    Pozdrawiam :)

  12. #12
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Question

    Dlaczego zatem w mniejszych samolotach, typu A320/B737/B717 nie występują lotki dużych prędkości, zaznaczone na zdjęciu jako 3? Czy ma to coś wspólnego z wielkością samolotu?
    Plik:PlaneWing.png

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Pewnie to wyszstko zalezy od konstrukcji skrzydla
    High Speed Ailerons — Civil Aviation Forum | Airliners.net
    Lotki na koncach skrzydel powoduja duzy moment skrecajacy, dletego samoloty o wiekszej rozpietosci maja swie lotki, np. 767, 747, lub starszej konstrukcji 727, ale ten latal dosc szybko cruise .81Ma, a top speed .91Ma, pewnie gdzies w okolicy FL370.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  14. #14

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Tu jeszcze odnosnie klap w 737
    http://www.emeraldinsight.com/conten...0700402002.png


    Pewnie to wyszstko zalezy od konstrukcji skrzydla
    High Speed Ailerons � Civil Aviation Forum | Airliners.net
    Lotki na koncach skrzydel powoduja duzy moment skrecajacy, dletego samoloty o wiekszej rozpietosci maja swie lotki, np. 767, 747, lub starszej konstrukcji 727, ale ten latal dosc szybko cruise .81Ma, a top speed .91Ma, pewnie gdzies w okolicy FL370.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  15. #15
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Question

    Więc to tylko zależy od rozpiętości skrzydeł i nowoczesność maszyn nie ma tu nic wspólnego?

  16. #16

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Konstrukcja i materialy uzyte w budowie skrzydla tez ma znaczenie.
    Samolot o rozpietosci 30 metrow (gdzies w granicach 737) bedzie mial inne wartosci momentow skrecajacych na skrzydlach niz samolot o rozpietosci 60 metrow.
    Do tego dochodzi rozklad cisnienia na powierzchni skrzydla i lokalna predkosc dzwieku na nim.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  17. #17
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    W 737 nie ma lotki dużych prędkości ich funkcję pełnią 2-4 segmenty spoilera.
    The Boeing 737 Technical Site
    W tym samym linku jest dokładnie opisana konstrukcja klap

  18. #18
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie


    Polecamy

    Dziękuję za wyjaśnienie tematu. Przyznam, że wiele się nauczyłem.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •