Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Aarhus

    Domyślnie Zasady seatingu??


    Polecamy

    Są jakieś?? Pomijam linie, gdzie siada się jak w autobusie, czyli kto pierwszy ten lepszy, i pomijam wybór miejsca online...

    Załóżmy, że wszystkie miejsca przydzielane są na check-in... Są jakieś zasady tym rządzące, czy po prostu obsługa leci z kolejnymi miejscami od 1A do 36F (przykład)...

  2. #2
    Awatar BABr

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez K3DK Zobacz posta
    Są jakieś?? Pomijam linie, gdzie siada się jak w autobusie, czyli kto pierwszy ten lepszy, i pomijam wybór miejsca online...

    Załóżmy, że wszystkie miejsca przydzielane są na check-in... Są jakieś zasady tym rządzące, czy po prostu obsługa leci z kolejnymi miejscami od 1A do 36F (przykład)...
    Na przykład prośba pasażera (jeśli żądanie jest możliwe do realizacji), lot z dziećmi - tyle wiem z doświadczenia, reguł sztywnych raczej nie ma (tak myślę). Poza tym zawsze może być pasażer lecący z przesiadką i odprawiony gdzieś w świecie wcześniej.
    Serdecznie pozdrawiam, Bartek

    Synta czy MAK, MAK czy MTO, MTO czy Synta? Na razie MTO, ale się rozwinę!

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Aarhus

    Domyślnie

    To wiem, sam mam teraz miejsce nadane "recznie" na moja prosbe, ktore jednak zmienilem...





    Ale chodzi mi o to, czy obsluga kieruje sie jakimis konkretnymi wytycznymi, czy moze po prostu takich zasad nie ma i kazdy to robi na podstawie swojego doswiadczenia i dobrej woli w ramach mozliwosci.

  4. #4
    Awatar KAWA

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ogólnie to dzieci nie siedzą w rzędach ewakuacyjnych, niepełnosprawni pod oknem, a dla UM blokuje się miejsce obok... Czy jakoś tak.

  5. #5
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Koledze K3DK chodzi raczej o to czym kieruje się check-in przy odprawie oprócz "widzimisię". Zapewne wyważenie samolotu też ma wpływ na końcowy seating?

  6. #6
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    To pytanie jest nie do odpowiedzenia bo jest za bardzo ogolne. O jakiej my lini tutaj mowimy specyficznie?
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  7. #7
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    To jest w sumie ciekawa sprawa. Jak leciałem np. Swiss, albo Air Europa z kimś znajomym, ale na oddzielnych rezerwacjach, to pomimo że podeszliśmy jeden po drugim, to dostaliśmy miejsca nawet 10 rzędów od siebie, bo zapomnieliśmy poprosić o fotele obok i potem trzeba było się z kimś zamieniać.

  8. #8
    Awatar major_25

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPWA//EGSS

    Domyślnie

    Część miejsc jest blokowana ze względu na wyważenie samolotu i wtedy obsługa rozdziela paxów do poszczególnych sekcji samolotu

  9. #9
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Część miejsc jest blokowana ze względu na wyważenie samolotu i wtedy obsługa rozdziela paxów do poszczególnych sekcji samolotu
    Bzdura.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  10. #10
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Bzdura.
    Dlaczego zatem sporadycznie blokuje się w samolotach pierwsze lub ostatnie rzędy ? Jeśli nie z powodu wyważenia maszyny... Pytam serio...
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  11. #11
    Awatar Radzio

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Ja oglądałem kiedyś program chyba na Tvn Style o Okęciu i były między innymi że dwoje dorosłych z małymi dziećmi nie zawsze może siedzieć obok siebie bo muszą być w razie czego maski tlenowa dla dzieci i rodziców(opiekunów).

  12. #12
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Bzdura.
    No to fragment loadsheetu Ryanaira:

    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  13. #13
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    No to fragment loadsheetu Ryanaira:
    Co ma loadsheet wspolnego z random check-in w Ryanair? Pomysl przez chwile..jak New Skies w FR moze blokowac siedzenia jak nawet nie ma assigned seating? Troche logiki tutaj.

    Jest to bzdura bo obsluga nie przestawia ludzi do weight and balance przy check-in. Sa 2 rozne sposoby zeby przewidziec W&B przy check-in.

    A) Automated Project Loadsheet ktory jest podlaczony do DCS. Wtedy DCS nie blokuje zadnych miejsc tylko ma random assigned seating dzielony na zones / groups wedlug projected loadsheet / bag count.
    B) Manual Loadsheet budowany w cockpicie lub przez Ops. To jest przewidywane nie przez wziete siedzenia tylko przez Zones (w wypadku EU Ops lubicie to nazywac Bay Rows). W wypadku free-seating (FR) jest to robione PO CHECK-IN bo nie ma zadnej opcji blokowania siedzen nawet manualnie w SkyPort. Nie wiem czy pracujesz w FR ale jak tak to powinienes wiedziec ze w NS przy ladowaniu seat map .sm tylko mozna blokowac jak masz ustywaniu BoardingGUI na assigned seating.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 15-07-2011 o 03:53
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  14. #14
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Co ma loadsheet wspolnego z random check-in w Ryanair? Pomysl przez chwile..jak New Skies w FR moze blokowac siedzenia jak nawet nie ma assigned seating? Troche logiki tutaj.

    Jest to bzdura bo obsluga nie przestawia ludzi do weight and balance przy check-in. Sa 2 rozne sposoby zeby przewidziec W&B przy check-in.

    A) Automated Project Loadsheet ktory jest podlaczony do DCS. Wtedy DCS nie blokuje zadnych miejsc tylko ma random assigned seating dzielony na zones / groups wedlug projected loadsheet / bag count.
    B) Manual Loadsheet budowany w cockpicie lub przez Ops. To jest przewidywane nie przez wziete siedzenia tylko przez Zones (w wypadku EU Ops lubicie to nazywac Bay Rows). W wypadku free-seating (FR) jest to robione PO CHECK-IN bo nie ma zadnej opcji blokowania siedzen nawet manualnie w SkyPort. Nie wiem czy pracujesz w FR ale jak tak to powinienes wiedziec ze w NS przy ladowaniu seat map .sm tylko mozna blokowac jak masz ustywaniu BoardingGUI na assigned seating.
    Nieporozumienie. Widzę, że masz na myśli tylko blokowanie miejsc przy bookowaniu biletów i w tym momencie z blokowaniem siedzeń.
    W Ryanairze mam na myśli konkretne blokowanie określonych rzędów podczas boardingu, tak że paxy nie mogą tam siadać. I to jest związane z wyważeniem .
    Ostatnio edytowane przez wegi ; 15-07-2011 o 04:03
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  15. #15
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Nieporozumienie. Widzę, że masz na myśli tylko blokowanie miejsc przy bookowaniu biletów i w tym momencie z blokowaniem siedzeń.
    W Ryanairze mam na myśli konkretne blokowanie określonych rzędów podczas boardingu, tak że paxy nie mogą tam siadać. I to jest związane z wyważeniem .
    Wiadomo...i zgadzam sie z toba 100%. Nigdy nie powiedzialem ze F/A nie blokuja siedzen w FR . Samo blokowanie siedzen jest po to robione zeby potem nietrzeba bylo przestawiac ludzi w bay area/zones, dzieje sie to dlatego ze linia nie ma zautomatyzowanych loadsheet estimates lub ma free-seating (FR) i jest to niemozliwe do realizacji w check-in.

    BTW...pytanie brzmialo co sie dzieje przy check-in kiedy wszystkie siedzenia sa przydzielane a nie co przy boardingu do samolotu a to sa 2 rozne pytania...i stad sie ta dyskusja urodzila. Kiedy sie przydziela wszystkie siedzenia W&B nawet nie wchodzi w gre (99.9% przypadkow).
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 15-07-2011 o 04:23
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  16. #16
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Wiadomo...i zgadzam sie z toba 100%. Nigdy nie powiedzialem ze F/A nie blokuja siedzen w FR . Samo blokowanie siedzen jest po to robione zeby potem nietrzeba bylo przestawiac ludzi w bay area/zones, dzieje sie to dlatego ze linia nie ma zautomatyzowanych loadsheet estimates lub ma free-seating (FR) i jest to niemozliwe do realizacji w check-in.

    BTW...pytanie brzmialo co sie dzieje przy check-in a nie co przy boardingu do samolotu a to sa 2 rozne pytania...i stad sie ta dyskusja urodzila.
    Tak, ale mam wrażenie że odpowiedź majora i zdziwienie chudego dotyczyło właśnie bardziej ogólnego spojrzenia, dlatego warto było doprecyzować .

    pzdr.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  17. #17
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Przebacz mi...jestem na wysokosci 38k ft i Bacardi/Cola plynie tak jak wisla..
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  18. #18
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Przebacz mi...jestem na wysokosci 38k ft i Bacardi/Cola plynie tak jak wisla..
    Taki to pożyje Miłego lotu i sorry za OT
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  19. #19
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Dobra dyskusja merytoryczna nigdy nie przeszkadza
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  20. #20
    Awatar saszkin

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Szczecin, Poland, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    @PolishAir42, wybacz ze sie czepiam, ale jednak jest to FPP, wiec mogl bys uzywac troche wiecej polskich wyrazow ?
    Pzdr.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •