Są jakieś?? Pomijam linie, gdzie siada się jak w autobusie, czyli kto pierwszy ten lepszy, i pomijam wybór miejsca online...
Załóżmy, że wszystkie miejsca przydzielane są na check-in... Są jakieś zasady tym rządzące, czy po prostu obsługa leci z kolejnymi miejscami od 1A do 36F (przykład)...
Serdecznie pozdrawiam, Bartek
Synta czy MAK, MAK czy MTO, MTO czy Synta? Na razie MTO, ale się rozwinę!
To wiem, sam mam teraz miejsce nadane "recznie" na moja prosbe, ktore jednak zmienilem...
Ale chodzi mi o to, czy obsluga kieruje sie jakimis konkretnymi wytycznymi, czy moze po prostu takich zasad nie ma i kazdy to robi na podstawie swojego doswiadczenia i dobrej woli w ramach mozliwosci.
Ogólnie to dzieci nie siedzą w rzędach ewakuacyjnych, niepełnosprawni pod oknem, a dla UM blokuje się miejsce obok... Czy jakoś tak.
Koledze K3DK chodzi raczej o to czym kieruje się check-in przy odprawie oprócz "widzimisię". Zapewne wyważenie samolotu też ma wpływ na końcowy seating?
To pytanie jest nie do odpowiedzenia bo jest za bardzo ogolne. O jakiej my lini tutaj mowimy specyficznie?
Część miejsc jest blokowana ze względu na wyważenie samolotu i wtedy obsługa rozdziela paxów do poszczególnych sekcji samolotu
Bzdura.Część miejsc jest blokowana ze względu na wyważenie samolotu i wtedy obsługa rozdziela paxów do poszczególnych sekcji samolotu
Ja oglądałem kiedyś program chyba na Tvn Style o Okęciu i były między innymi że dwoje dorosłych z małymi dziećmi nie zawsze może siedzieć obok siebie bo muszą być w razie czego maski tlenowa dla dzieci i rodziców(opiekunów).
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Co ma loadsheet wspolnego z random check-in w Ryanair? Pomysl przez chwile..jak New Skies w FR moze blokowac siedzenia jak nawet nie ma assigned seating? Troche logiki tutaj.No to fragment loadsheetu Ryanaira:
Jest to bzdura bo obsluga nie przestawia ludzi do weight and balance przy check-in. Sa 2 rozne sposoby zeby przewidziec W&B przy check-in.
A) Automated Project Loadsheet ktory jest podlaczony do DCS. Wtedy DCS nie blokuje zadnych miejsc tylko ma random assigned seating dzielony na zones / groups wedlug projected loadsheet / bag count.
B) Manual Loadsheet budowany w cockpicie lub przez Ops. To jest przewidywane nie przez wziete siedzenia tylko przez Zones (w wypadku EU Ops lubicie to nazywac Bay Rows). W wypadku free-seating (FR) jest to robione PO CHECK-IN bo nie ma zadnej opcji blokowania siedzen nawet manualnie w SkyPort. Nie wiem czy pracujesz w FR ale jak tak to powinienes wiedziec ze w NS przy ladowaniu seat map .sm tylko mozna blokowac jak masz ustywaniu BoardingGUI na assigned seating.
Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 15-07-2011 o 03:53
Nieporozumienie. Widzę, że masz na myśli tylko blokowanie miejsc przy bookowaniu biletów i w tym momencie z blokowaniem siedzeń.
W Ryanairze mam na myśli konkretne blokowanie określonych rzędów podczas boardingu, tak że paxy nie mogą tam siadać. I to jest związane z wyważeniem .
Ostatnio edytowane przez wegi ; 15-07-2011 o 04:03
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Wiadomo...i zgadzam sie z toba 100%. Nigdy nie powiedzialem ze F/A nie blokuja siedzen w FR . Samo blokowanie siedzen jest po to robione zeby potem nietrzeba bylo przestawiac ludzi w bay area/zones, dzieje sie to dlatego ze linia nie ma zautomatyzowanych loadsheet estimates lub ma free-seating (FR) i jest to niemozliwe do realizacji w check-in.Nieporozumienie. Widzę, że masz na myśli tylko blokowanie miejsc przy bookowaniu biletów i w tym momencie z blokowaniem siedzeń.
W Ryanairze mam na myśli konkretne blokowanie określonych rzędów podczas boardingu, tak że paxy nie mogą tam siadać. I to jest związane z wyważeniem .
BTW...pytanie brzmialo co sie dzieje przy check-in kiedy wszystkie siedzenia sa przydzielane a nie co przy boardingu do samolotu a to sa 2 rozne pytania...i stad sie ta dyskusja urodzila. Kiedy sie przydziela wszystkie siedzenia W&B nawet nie wchodzi w gre (99.9% przypadkow).
Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 15-07-2011 o 04:23
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Przebacz mi...jestem na wysokosci 38k ft i Bacardi/Cola plynie tak jak wisla..
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Dobra dyskusja merytoryczna nigdy nie przeszkadza
@PolishAir42, wybacz ze sie czepiam, ale jednak jest to FPP, wiec mogl bys uzywac troche wiecej polskich wyrazow ?
Pzdr.
Zakładki