Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Question Czy to łączenie kadłuba, czy kabiny pasażerskiej?


    Polecamy

    Imageshack - cds1t.jpg
    Imageshack - cds2z.jpg

    Witam serdecznie. Ostatnio, przeglądając fotki z wakacji, moją uwagę przyciągnęły tajemnicze łączenia w kabinie pasażerskiej, które zaznaczyłem kolorem czerwonym na powyższych zdjęciach. Czym są owe spojenia? Czy jest to łączenie kadłuba samolotu, czy łączenie "ścianek" kabiny pasażerskiej? Dodam dla rozjaśnienia sytuacji, że jest to Boeing 737-300 linii Centralwings. Bardzo prosze o pomoc i wyjaśnienie problemu.

  2. #2
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Łączenie "ścianek" kabiny pasażerskiej, jak to ująłeś.
    Pozdrawiam, Pluxe

  3. #3
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Question

    Czyli tak, jak myslałem. Wnętrze kabiny pasażerskiej montowane jest w częściach. A jak to wyglada z kadłubem? Czy też jest on montowany z części, czy składa się z jednego zasadniczego elementu, i w jaki sposób jest on spawany?

  4. #4
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów
    Pozdrawiam G

  5. #5
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Question

    A kadłuby robione z materiałów kompozytowych? Czy one też odlewane są w jednej części?

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Kadlub jest robiony z kupy metalu, kupy nitow, srub i hilok'ow
    Generalnie konstrukcja z podluznic i zeber polaczonych skora (blacha) przy pomocy roznych nitow, srub itp. nie spawane (przynajmniej ja sie z takowym polaczeniem nie spotkalem).

    Fajnie by wygladal kadlub z odlewu
    Pozdrawiam
    Lukasz

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucas122005 Zobacz posta
    A kadłuby robione z materiałów kompozytowych? Czy one też odlewane są w jednej części?
    One nie sa "odlewane", to nonsensowne slowo w uzyciu do kadluba samolotu.

    Jak chodzi o kompozyty to zobacz sobie jak 787 jest robiony - kadlub skladany z wielu czesci, to latwo znalezc na internecie, nie bawmy sie w przedszkole.

  8. #8
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Post

    Jak chodzi o kompozyty to zobacz sobie jak 787 jest robiony - kadlub skladany z wielu czesci, to latwo znalezc na internecie, nie bawmy sie w przeds
    Zatem, z tego co się dowiedziałem zarówano kadłuby duraluminiowe, jak i kompozytowe są składane w ten sam sposób - łączone z wielu elementów.

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Nie, w przypadku 787 masz gotowe 5-6 podzespolow ktore sie zloza na kadlub. W przypadku konstrukcji klasycznej masz blache aluminiowa rozkladana na szkielet, nawet kolega wolf przeciez ci to napisal. Postaraj sie czytac i jednoczesnie uzywac glowy....

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Klasyczne kadluby tez sa skladane z kilku sekcji, ktore sa budowane osobno, a potem dopiero skladane w jedna calosc, zazwyczaj przednia czesc to kokpit, potem do skrzydla, kadlub/skrzydlo, za skrzydlem, ogon z usterzeniem.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  11. #11
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Lightbulb


    Polecamy

    Czyli można powiedzieć, że zarówno samoloty z materiałów kompozytowych, jak i z duraluminium są składane w bardzo podobny sposób.
    Dzięki bardzo wszystkim za pomoc.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •