Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie Instruktaż bezpieczeństwa w małych samolotach


    Polecamy

    Najmniejszym samolotem jakim leciałem był 18 miejscowy gruchot pod barwami British Airways. Instruktaż bezpieczeństwa przeprowadziła pani F/O (F/A nie było).
    A jak to wygląda w biznes-jetach czy innych prywatnych przelotach? Czy leciał ktoś i może sie podzielić taką wiedzą?

  2. #2

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Leciałem Turbo Letem Cabo Verde Express z Sal na Fogo i z powrotem. Do samolotu zaprowadziła nas Pani z linii, która weszła do środka i opowiedziała co trzeba po czym wysiadła i sobie poszła. Potem dopiero wsiedli piloci i polecieliśmy. W locie powrotnym nie było żadnych informacji, głównie z tej przyczyny, że na lotnisku w Fogo nie było nikogo, kto mógłby to zrobić.

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Przepisy wymagają przeprowadzenia briefingu niezależnie czy jest to lot prywatny czy komercyjny. Jak nie ma obsługi, to robi to po prostu pilot, tak jak w małych samolotach. Pokazanie pasażerom gdzie są drzwi (jak je otworzyć) oraz jak i kiedy używać pasów to kompletne minimum bez którego żaden lot nie powinien się odbyć...


    FARy wymagają informacji o:
    1. Kiedy wolno palić
    2. Kiedy i jak używać pasów bezpieczeństwa
    3. Lokalizacja i sposób otwierania drzwi
    4. Wyposażeniu survivalowym, np. na Alasce wożą wędki
    5. Procedurach przy wodowaniu, jeśli lot jest nad wodą
    6. Wyposażeniu tlenowym


    Z kolei polskie PL-6 wymaga informacji o położeniu i sposobie użycia:
    1. Pasów bezpieczeństwa
    2. Wyjść awaryjnych
    3. Kamizelek ratunkowych, jeśli lot nad wodą
    4. Wyposażenia tlenowego

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •