-
Prędkość kołowania - przepisy?
Polecamy

W kontekście tego filmu:
Chciałbym spytać, czy takie "szybsze kołowanie niż zwykle" jest dozwolone i jakie przepisy to określają?
--
Leszek A. Szczepanowski

-
Z pewnością trzeba dostać zgodę z wieży na taką 'operację'. I zależy to od natężenia ruchu, oraz sytuacji.
-
Twinsen - Nie ma swiatowej reguly (ICAO) jesli chodzi o maksymalna predkosc kolowania (Nie mowimy tutaj o Rapid Exit Turnoffs).
Sa za to 3 miejsca gdzie jest ustalona maksymalna predkosc:
1. Aircraft Manuals
2. SOP Lini Lotniczych
3. V-Max ustalony przez lotnisko
Przewidywana maksymalna predkosc na prostych drogach kolowania dla wielu samolotow jest 30kts, standard okolo 20 kts. Na zakretach wynosi to okolo 10-15kts zaleznie czy zakret jest wiekszy niz 45 stopni czy nie. Niektore samoloty w manuals maja inne restrykcje. Przykladowo w 777 lub 737 masz max taxiway speed @ 30kts a w 747 masz 20kts i nie przekraczajac 10kts niezaleznie od katu zakretu.
Wiele lotnisk lezacych w klimatach gdzie jest goraco ma restrykcje zeby zapobiedz szybkiego zuzywania opon i hamulcow. Przyklad np. 25kts w Las Vegas lub Phoenix.
Przyjzyj sie nastepnym razem jak bedziesz widzial FR na lotnisku, oni czesto tak samo jak WN jada z maksymalna dozwolona predkoscia.
Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 14-07-2011 o 20:00
-
Polecamy

Szybkie kolowania to nic znowu tak rzadkiego. Na duzych lotniskach (naprzyklad taki KDEN) masz czesto kolosalny dystans miedzy punktem gdzie zaczyna sie kolowanie a poczatkiem docelowego pasa startowego. Do tego jak akurat droga kolowania jest w miare pusta samoloty lubia nadrobic czas zwlaszcza jak sa juz opoznione. Parokrotnie jako pasazer sam bylem tego swiadkiem.
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki