Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Prędkość kołowania - przepisy?


    Polecamy

    W kontekście tego filmu:



    Chciałbym spytać, czy takie "szybsze kołowanie niż zwykle" jest dozwolone i jakie przepisy to określają?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  2. #2
    Skyfighter
    Goście

    Domyślnie

    Z pewnością trzeba dostać zgodę z wieży na taką 'operację'. I zależy to od natężenia ruchu, oraz sytuacji.

  3. #3
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Twinsen - Nie ma swiatowej reguly (ICAO) jesli chodzi o maksymalna predkosc kolowania (Nie mowimy tutaj o Rapid Exit Turnoffs).

    Sa za to 3 miejsca gdzie jest ustalona maksymalna predkosc:

    1. Aircraft Manuals
    2. SOP Lini Lotniczych
    3. V-Max ustalony przez lotnisko

    Przewidywana maksymalna predkosc na prostych drogach kolowania dla wielu samolotow jest 30kts, standard okolo 20 kts. Na zakretach wynosi to okolo 10-15kts zaleznie czy zakret jest wiekszy niz 45 stopni czy nie. Niektore samoloty w manuals maja inne restrykcje. Przykladowo w 777 lub 737 masz max taxiway speed @ 30kts a w 747 masz 20kts i nie przekraczajac 10kts niezaleznie od katu zakretu.

    Wiele lotnisk lezacych w klimatach gdzie jest goraco ma restrykcje zeby zapobiedz szybkiego zuzywania opon i hamulcow. Przyklad np. 25kts w Las Vegas lub Phoenix.

    Przyjzyj sie nastepnym razem jak bedziesz widzial FR na lotnisku, oni czesto tak samo jak WN jada z maksymalna dozwolona predkoscia.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 14-07-2011 o 19:00
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Szybkie kolowania to nic znowu tak rzadkiego. Na duzych lotniskach (naprzyklad taki KDEN) masz czesto kolosalny dystans miedzy punktem gdzie zaczyna sie kolowanie a poczatkiem docelowego pasa startowego. Do tego jak akurat droga kolowania jest w miare pusta samoloty lubia nadrobic czas zwlaszcza jak sa juz opoznione. Parokrotnie jako pasazer sam bylem tego swiadkiem.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •