Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree6Likes
  • 6 Post By Craviec

Wątek: W jaki sposób liczony jest nalot pilotów liniowych?

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie W jaki sposób liczony jest nalot pilotów liniowych?


    Polecamy

    Pytanie z ciekawości - czy w samolocie jest jakiś licznik (np. czasu pracy silników), na podstawie którego piloci wiedzą ile nalotu wpisać sobie do logbooków czy określane jest to na podstawie godzin rozpoczęcia kołowania i zakończenia kołowania (ew. startu/lądowania), a może jeszcze jakoś inaczej?

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź/Poznań

    Domyślnie

    Kiedyś coś słyszałem, że czas biorą z FMC, ale nie jestem tego pewny do końca.

  3. #3
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Ręcznie, kalkulując na podstawie czasów OFF/ON block (czyli od momentu rozpoczęcia kołowania lub wypychania do momentu zakończenia kołowania) i następnie wpisując do logbooka. Ew. niektóre linie używają do tego celu acars'a.
    Ostatnio edytowane przez wegi ; 23-07-2011 o 15:39
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  4. #4
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Nie zapominaj tez ze w liniach roznie linie placom pilotom inaczej. Block time, segment based, door open/close itd.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  5. #5
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Nie zapominaj tez ze w liniach roznie linie placom pilotom inaczej. Block time, segment based, door open/close itd.
    Ale zasady co się wpisuje do logbooka w dystrykcie danego authority są jedne
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  6. #6
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Oczywiscie...to nie statystyka w bejsbolu
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  7. #7
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Zgodnie z przepisami lot w lotnictwie liniowym zaczyna się, kiedy samolot rusza z stoiska do lotu, a kończy się po zatrzymaniu na miejscu postojowym po locie z wyłączonymi silnikami - chock off - chock on. I tak jest to notowane przez załogi, chyba że samlot ma ACARS, wtedy zwolnienie hamulca daje sygnał "chock off" (oczywiście drzwi zamknięte); po locie zaiągnięcie hamulca i wyłczenie silnika (brak ciśnienia oleju) daje synał "chock on", czasem sygnał ten wysyłany jest od razu, a czasem wraz z otwarciem pierwszych drzwi.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Czyli podobnie jak w GA, ja zapisuje czas Chocks Off do Choks ON na miejscu parkingowym. W sumie nawet podjazd po paliwo i potem kolowanie na stojanke zaliczam do czasu lotu. W samolocie w logbook'u wpisujemy T/O do LDG time.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Powracam do tematu nalotu pilotów liniowych. Przy okazji przylotu 787, którego "przyprowadziło" kilku pilotów, nasunęło mi się pytanie jak w takim przypadku liczony jest nalot każdego z nich. Czy każdy pilot po takim locie może "dopisać" sobie do logbooka te 9-10h czy ten czas zostanie w jakiś sposób podzielony?

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    A jak ci sie wydaje? Napewno nie mozesz wypisywac godzin jak ciebie nawet za sterami nie bylo, czy to takie strasznie skomplikowane?

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Czy to takie strasznie skomplikowane normalnie odpowiedzieć na pytanie?

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •