757 ma wąski kadłub, więc siłą rzeczy heavy nie jest.
Czy mógł by ktoś tutaj podać jakie samoloty mają po swoich callsignach oznaczenie ''heavy'' a które nie. Chodzi mi o konkretne modele samolotów np. B777 heavy, A320 nie ma. Interesuje mnie głównie czy B757 ma takie oznaczenie. Thx z góry.
757 ma wąski kadłub, więc siłą rzeczy heavy nie jest.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
5 sek szukania w sieci...
All aircraft capable of operating with a gross take-off weight of more than 255,000 lbs. must use this suffix whether or not they are operating at this weight during a particular phase of flight. These are typically Boeing 747, some models of the 757, 777, or 767, Airbus A340, A330 and A300, McDonnell Douglas DC-10 or MD-11, or Lockheed L-1011 aircraft
Idźcie na kurs obsługi internetu ;-)
KZ
http://www.icao.int/anb/ais/8643/index.cfm
Wystarczy wpisać w polu "Wake turbulence category" literkę H, search, i pojawia się lista wszystkich certyfikowanych przez ICAO samolotów kategorii Heavy.
Następne 5 sek szukania - http://www.airliners.net/aviation-fo...ad.main/72781/
Wynika z tego że może być ale nie musi (jak dla mnie) - zależnie od MTOW
KZ
Heavy to samoloty o MTOW powyżej 136 ton, w Polsce jako heavy traktowany jest 757 ze z wględu na dużą turbulencję w śladzie, co opisano w AIP.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Ale pilot wie, jakie w jakim kraju są przepisy i odpowiednio się "woła"? Czy jak to jest?Zamieszczone przez Atco
--
Leszek A. Szczepanowski
Powinien, ale ja jeszcze nigdy nie słyszałem "heavy" jaki sufiksu. Kategoria turbulencji w śladzie to jest raczej informacja dla kontrolera niż pilota, poniżej 136 ton jest tylko 757 a i tych powyżej nie ma zbyt wiele. Da się to zapamiętać, w razie czego można sprawdzić.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Przy czym zarowno na paskach, jak i na ekranie radaru w opisie samolotu zazwyczaj jest rowniez zapisana kategoria turbulencji.
Chyba że jak w 70% organów ATC w Polsce paski wypisuje się ręcznie albo nie ma radaru.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Dlatego napisalem "zazwyczaj" . A jak wypisujesz pasek z AFTNu, to tam tez kategoria turbulencji istnieje.
Chyba że piszesz z planowanej sytuacji
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Zakładki