Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
Like Tree1Likes
  • 1 Post By L4

Wątek: LX | "cancelled for operational reasons" = ?

  1. #1
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Question LX | "cancelled for operational reasons" = ?


    Polecamy

    Dostałem godzinę temu sms-a od Swiss, w którym stoi, że dzisiejszy LX2990 ZRH-BSL jest skasowany. Gdy zadzwoniłem do linii, żeby zmienić rezerwację, zapytałem się o co chodzi - agent podał przyczynę jako "cancelled for operational reasons". Nie chciał wyjaśnić, co to konkretnie oznacza (w ogóle nie odpowiedział na pytanie). Zakładam, że "operational reasons" to dyplomatyczny ogólnik W związku z tym moje pytanie tutaj - czy oznacza to, że coś się stało z samolotem (miała to być avrosetka), czy też nie mieli wystarczającego load factor, i zdecydowali się lot odwołać? Oraz, czy tutejszym lataczom się to przydarzyło w Swiss?
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    'No i popsuliście samolot' jak mawiał porucznik Jaszczuk w 07 zgłoś się Dobra wiadomość to taka, że jeżeli dotrzesz do Bazylei dużo później niż zakładałeś załapujesz się na odszkodowanie przerzucili Cię na samolot, czy kazali jechać pociągiem?
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Aha, czyli 'sie popsiuła'. To honor im zwracam w takim razie Z facetem ze Swiss nie mogłem się za bardzo dogadać; jego angielski strasznie kulał. Zaproponował pociąg (zgadłeś tutaj!) i przerzucenie mnie na wcześniejszy lot SAS-u o 16-tej, albo lot następnego dnia. Rezerwacji zmienić na przyszły tydzień czy coś w ten deseń nie chciał. Nie i już. Poprosiłem go więc o szybkiego maila z nową rezerwacją, ponieważ żebym zdążył na ten wcześniejszy lot SAS-u, musiałbym zaraz wychodzić z domu. Po pierwsze, od końca czerwca Oslo jest rozkopane - remont trakcji i w tym samym czasie remont wylotówki do Trondheim, w związku z czym autobusami się trzeba telepać do Lillestro/m, a dalej Flytoget. Po drugie, po zamachu terrorystycznym muszę nadkładać z domu drogi na sentralstasjon, bo pól Regjeringskvartalet jest w gruzach, a na Gardermoen dodatkowo jest zniesione Schengen.

    Nie doczekałem się jednak na email, więc zadzwoniłem do Widero/e, u których robiłem rezerwację. "Ikke no problem" - cała konwersacja trwała kilka sekund Lecę za tydzień, i wracam w jeszcze w niedzielę, zamiast w poniedziałek rano. Miód, sam miód :]
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Maszyna która miała odbyć ten lot to HB-IXR, który ma przedtem zaplanowany jeszcze lot do Brukseli, zgodnie z planem.

    Przyczyny więc nie dotyczą usterki technicznej samolotu, być może nie ma możliwości skompletowania załogi, jest koniec miesiąca, a LX ma ciągły niedobór pilotów na AR1.

    Mogę zrobić dalszy research. Na odszkodowanie nie ma co liczyć za bardzo, bo pociąg z lotniska do Basel SBB dojeżdża w granicach przewidzianych w Rozporządzeniu (WE) 261/2004

  5. #5
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Przyczyny więc nie dotyczą usterki technicznej samolotu, być może nie ma możliwości skompletowania załogi, jest koniec miesiąca, a LX ma ciągły niedobór pilotów na AR1.
    A co się dzieje pod koniec miesiąca? To bardziej prawdopodobne jest, że lot będzie odwołany, bo jest 29-ty? Wydaje mi się, że problemy kadrowe są na tyle przewidywalne, że o nich zawczasu wiadomo...

    Mogę zrobić dalszy research. Na odszkodowanie nie ma co liczyć za bardzo, bo pociąg z lotniska do Basel SBB dojeżdża w granicach przewidzianych w Rozporządzeniu (WE) 261/2004
    Jak napisałem powyżej, rezerwację mam już zmienioną. Informacja, czy to usterka, czy spodnie w kostkach byłaby dla mnie bardzo ważna na przyszłość. Tradycyjnie latam pod koniec miesiąca, więc jeśli mam wstawić Swiss do listy nielotów podkoniecmiesięcznych, chciałbym wiedzieć na pewno... o ile to możliwe, oczywiście.
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A co się dzieje pod koniec miesiąca? To bardziej prawdopodobne jest, że lot będzie odwołany, bo jest 29-ty? Wydaje mi się, że problemy kadrowe są na tyle przewidywalne, że o nich zawczasu wiadomo...
    O niedoborze pilotów na Avro 100 w Swiss European wiadomo od dawna, to dlatego SWISS używa codziennie w pełnym zakresie aż 6 wynajętych Fokkerów 100.

    Jeśli SWISS odwołuje jakiś lot, to najczęściej właśnie coś, co było planowane na Avro 100, typu Mediolan, Bruksela albo Stuttgart.

    Jak napisałem powyżej, rezerwację mam już zmienioną. Informacja, czy to usterka, czy spodnie w kostkach byłaby dla mnie bardzo ważna na przyszłość. Tradycyjnie latam pod koniec miesiąca, więc jeśli mam wstawić Swiss do listy nielotów podkoniecmiesięcznych, chciałbym wiedzieć na pewno... o ile to możliwe, oczywiście.
    Pod koniec miesiąca jest trudniej zorganizować pilota na zastępstwo jeśli coś się obsunie (przepisy o maksymalnej ilości wylatanych godzin).

    Niemniej, odwołanie lotu z Zurychu do Bazylei to chyba nie jest bardzo dolegliwa sprawa, biorąc pod uwagę rozkład lotów, odległości i ofertę transportu alternatywnego.



    Gdybyś zamiast samolotem, odcinek Zurych-Bazylea pokonał pociągiem, byłbyś na miejscu w tym samym czasie, więc nie za bardzo rozumiem, czemu ceregielowałeś z przerzuceniem na inny termin...

  7. #7
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Gdybyś zamiast samolotem, odcinek Zurych-Bazylea pokonał pociągiem, byłbyś na miejscu w tym samym czasie, więc nie za bardzo rozumiem, czemu ceregielowałeś z przerzuceniem na inny termin...
    Bo moze akurat darmowa zmiana pasowala pod wzgledem "operacyjnym" :-)
    Stoarn likes this.

  8. #8
    Awatar lofoten

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Oslo

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    O niedoborze pilotów na Avro 100 w Swiss European wiadomo od dawna, to dlatego SWISS używa codziennie w pełnym zakresie aż 6 wynajętych Fokkerów 100.
    Ok. Ja nie żyję jednak lotnictwem i do mnie takie rzeczy nie docierają

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jeśli SWISS odwołuje jakiś lot, to najczęściej właśnie coś, co było planowane na Avro 100, typu Mediolan, Bruksela albo Stuttgart.
    Dobrze wiedzieć. Kupić bilet i potem polecieć w XXI wieku to jest jednak sztuka...

    Niemniej, odwołanie lotu z Zurychu do Bazylei to chyba nie jest bardzo dolegliwa sprawa, biorąc pod uwagę rozkład lotów, odległości i ofertę transportu alternatywnego.
    Gdybyś zamiast samolotem, odcinek Zurych-Bazylea pokonał pociągiem, byłbyś na miejscu w tym samym czasie, więc nie za bardzo rozumiem, czemu ceregielowałeś z przerzuceniem na inny termin...
    Interesował mnie sam EuroAirport, a jazda pociągiem z biletem Swiss mnie specjalnie nie kusi
    Paris in the spring? Don't even think about it — the Arctic is where you really want to be.~ Etain O'Carroll

LinkBacks (?)

  1. 12-05-2012, 15:31

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •