Ja zdecydowanie najbardziej wolę układ 2-4-2.
Zastanawiam się, dlaczego linie lotnicze zdecydowanie preferują layout 3-3-3 zamiast 2-5-2? Ten drugi wydaje mi się zdecydowanie korzystniejszy.
3-3-3:
4 os. mają bezpośredni dostęp do korytarza.
3 os. muszą przeprosić 1-go pasażera.
2 os. muszą przeprosić aż 2-ch pasażerów.
2-5-2
4 os. mają bezpośredni dostęp do korytarza
4 os. muszą przeprosić 1-go pasażera.
1 os. musi przeprosić aż 2-ch pasażerów (!).
Dodatkowym plusem są "dwójki" bardzo wygodne dla par.
W drugiej opcji więcej osób ma lepszy dostęp do korytarza, dlaczego więc prawie wszyscy biorą 3-3-3?
Zauważyłem, że LOT też planuje taki układ w Dreamlinerze.
Pozdrawiam
Ja zdecydowanie najbardziej wolę układ 2-4-2.
1. Idź na Google Mapy. 2. Daj "Pokaż trasę". 3. Napisz Japan jako miejsce początkowe. 4. Napisz China jako cel. 5. Idź na 43 punkt twojej drogi, a jak sie zaśmiejesz....
A ja jeszcze bardziej 2-3-2, nie mowiac o 2-2-2 ;-) ale tu mowimy o 9 miejscach w rzedzie.
Ja tez sie zastanawialem, dlaczego wiekszosc linii woli 3-3-3. Kiedys uklad 2-5-2 mialy np. Tristary Delty albo MD-11 tej samej linii i bylo calkiem dobrze. Nawet pierwsze 777 tej linii mialy tez 2-5-2, dopiero pozniej je przerobiono na 3-3-3.
Ale nie narzekajmy: wiele linii upycha 3-4-3 zamiast 3-3-3.
jrk
Taniej chyba zamówić x jednakowych kompletów po 3 siedzenia niż mniejszą liczbę po 2 i 5. Tak na logikę.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
A jest na swiecie jakakolwiek maszyna z 5 miejscami w rzędzie ? Na mój chłopski rozum nie przeszłaby certyfikacji z powodu czasu ewakuacji.
Gdzieś chyba było w propozycjach dla Emirates (A380 oczywiście)
Pozdrawiam, Piotr
2-5-2 albo najlepiej 3-4-2. Kiedyś przeglądałem seatguru i wyszło mi, że w 777 70% linii lotniczych ma układ 3-3-3, a po 15% 2-5-2 i 3-4-3 (chodzi tu o linie a nie liczbę samolotów przez nie posiadanych, więc nie oddaje to całkowicie stanu faktycznego). Zmiana z 2-5-2 na 3-3-3 nastąpiła wraz z wprowadzaniem IFE, gdyż do "skrzynki" można było podłączyć 3 fotele, co przy tym ustawieniu pozwalało zaoszczędzić jedną puchę na rząd.
Np.:
SeatGuru Seat Map American Airlines McDonnell Douglas MD-80 Vers. 2 (M80)
SeatGuru Seat Map Austrian Fokker 100 (100)
Jeśli chodzi o układ siedzeń 2-5-2 to np. 777 American Airlines - przynajmniej parę lat temu jak leciałem nimi, ale Seatguru potwierdza.
Może czas jaki potrzebują pasażerowie na zajęcie miejsc i prowadzenie serwisu w układzie 3-3-3 jest szybsze i wygodniejsze od 2-5-2.
Patrz argument powyżej. I czas zajmowania miejsc i czas ewakuacji przy 2-5-2 będzie minimalnie krótszy.
Oprócz skrzynek do zestawów rozrywki, układ 3-3-3 zapewnia zdaniem linii, że 6 osób będzie siedzieć przy oknie, układ 2-5-2, zapewnia to tylko 4 osobomNijak to do mnie nie przemawia, ale taką argumentację czytałem i słyszałem bardzo często
![]()
No tak, widok z "3C" na okoliczne miasta jest niezapomniany.
Przy zablokowaniu jednego przejścia będę się upierał, że czas ewakuacji będzie szybszy w przypadku układu 3-3-3, ale to moje dywagacje i być może ktoś, dysponuje danymi z przeprowadzonych doświadczeń.
W każdej sytuacji (i 3-3-3 i 2-5-2) przypada po 4,5 osoby na z każdego rzędu na 1 korytarz. Przy czym przy układzie 3-3-3 osoby przy oknie mają jednak pewien problem, bo ich wyjście na korytarz jest trudne (2 obce siedzenia do przejścia) i nie zależy to od nich w żadnym stopniu. Przy układzie 2-5-2 jedynie wyjscie osoby siedzącej w samym środku jest trudne (2 obce siedzenia do przejścia), ale osoba ta ma do wybory 2 kierunki, może wybrać ten który jest sprawniejszy. Alternatywa w kierunku ewakuacji jest czymś bardzo ważnym i bardzo podnosi bezpieczeństwo.
Moim zdaniem atut ewakuacji przy 2-5-2 jest wyraźny i cieżko mi sobie wyobrazić jakąkolwiek wadę tego układu, która byłaby większa niż opisana przeze mnie zaleta.
Tak, ale zauważ, że pisałem o zablokowaniu jednego przejścia i dlatego jestem ciekawy wyników ewentualnych testów.
Życie oczywiście przynosi inne rozwiązania, i najszybszą drogą ucieczki w przypadku takiego scenariusza jest droga przez fotele.
United lata na 2-5-2. W nowej konfiguracji zrobili 3-3-3.
Jedyny argument jaki do mnie przemawia, to oszczędność na skrzynkach IFE.
Jeśli chodzi o problem zablokowanego wyjścia w razie ewakuacji, to osoboście wydaje mi się, że linie mają to gdzieśJeżeli layout ma certyfikację i jest korzystniejszy, to po prostu go biorą.
Zupełnie nie kumam jak można woleć rząd 5cio osobowy. Dostałbym klaustrofobii siedząc w środku.
Zakładki