Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 45
Like Tree10Likes

Wątek: Z gate'u do samolotu: pieszo czy busem

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie Z gate'u do samolotu: pieszo czy busem


    Polecamy

    Z czego wynika fakt ze na malych lotniskach gdy stoi tylko jeden samolot, niedalej jak 50m od gate'u trzeba pakowac sie do autobusow. Czasami dochodzi do absurdu bo busy zamykaja drzwi i stoja czekajac nie wiadomo na co, czesto tez jest scisk bo staraja sie upchac ludzikow do jak najmniejszej liczby busow, doswiadczenia z krk i ktw. Bylem niedawno w Malezji i Singapurze i na lowcostowych terminalach, wszyscy chodzili pieszo, byly wymalowane pasy dla pieszych, prosto, szybko, tanio bezproblemowo. Zadnego busa na horyzoncie.

    dzieki za rozjasnienie.

  2. #2
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    No właśnie, podpinam się do tematu. Przeciez tylko KRK i KTW bawią się jeszcze w autobusy. Przecież to bez sensu, ale zapewne nie dla nich. Jaki jest w tym cel?

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Najczęściej jest to spowodowane tym, że droga techniczna (dla pojazdów kołowych) znajduje się pomiędzy terminalem a stanowiskami postojowymi dla samolotów. Wtedy zabronione jest przechodzenie pasażerów między terminalem a samolotem, przecinając drogę techniczną. Dyskutowaliśmy o tym w wątku dot. terminali na EPWA.

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    W Krakowie juz jest mozliwosc boardingu "z buta" i droga piesza przecina ta techniczna.
    aaben likes this.

  5. #5
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Dzisiaj mialem boarding w Luton z "buta" jak najbardziej przecinajac droge techniczna. Po prostu pracownik lotnista stanal na drodze tak jak pani przepuszczajaca dzieci do szkoly i wszyscy pasazerowie doszli zywi do samolotu

  6. #6
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Powód na lotniskach kurnikach jest prosty. Firmy handlingowe, pod przykrywką komfortu dla pasażerów chcą zarobić.
    Oczywiście że mniej by kosztował pracownik przepuszczający "dzieci" niż kierowca do spółki z autobusem, ale obsługa mówi że się nie da no łoi linie lotnicze a te pasażerów.
    Awerik and dyziojr like this.



  7. #7
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Święte słowa. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o $$$.

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ja jestem pełen podziwu dla sprawności obsługi na lotnisku Foz da Iguacu (SBFI) w Brazylii. Po zaparkowaniu samolotu na stanowisku otaczała do grupa pracowników, rozstawiali pachołki, klocki pod koła, schodki (podciągnięte przez normalne traktory rolnicze, a następnie ręcznie dosunięte do samolotu). Z drugiej strony wózki bagażowe i cysterna. Pasażerowie przemieszczali się pieszo, oczywiście pod eskortą obsługi lotniska, która wskazywała gdzie skręcić i zabezpieczała przejście przez drogę. Samolot (np A320) startował jakieś 40min po wylądowaniu i to wszystko bez wielkich środków technicznych. Po prostu grupa ludzi, z których każdy wie co ma robić.
    Na jedynym moim zdjęciu w galerii widać właśnie to lotnisko. Ten niebieski fragment płyty to właśnie chodnik dla pieszych. Obok jest droga techniczna. Przy każdym stanowisku jest przejście (zebra). Zdjęcie wykonano z budynku terminala, widać więc jak wszystko jest blisko.

  9. #9
    Awatar master

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    T.G.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alfsky Zobacz posta
    Święte słowa. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o $$$.
    Nie do końca... bo w KTW jest możliwość prowadzenia boardingu pieszo do samolotu tylko w przypadku gdy samolot stoi bezpośrednio przed gate'em. Np. gdy samolot stoi na stanowisku 6 można prowadzić boarding pieszo tylko z terminala A, zaś z terminala B można gdy samoloty stoją na stanowiskach 8 i 9. Te metody są dość często wykorzystywane. Podobno (bo nigdzie nie widziałem tego przepisu...) nie można robić boardingu do samolotu który stoi za innymi samolotami - choć to pewnie jest jakiś wewnętrzny przepis bo na zachodzie np. w HHN jest to możliwe. Ale z tymi opłatami za autobusy to też racja - handling wszędzie szuka kasy.

  10. #10
    Awatar MD11

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KTW

    Domyślnie

    Pakowanie ludzi do autobusu to także oszczędność czasu i zapobieganie opóźnieniom. A mianowicie jeśli samolot nie jest gotowy na przyjęcie paxów (np. trwa sprzątanie) to ludzie już mogą opuszczać gate do autobusu. Gdy załoga będzie gotowa na boarding do samolotu wystarczy tylko wypuścić ludzi z autobusów do samolotu.

  11. #11
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    SCL/ANF/KRK

    Domyślnie

    W BVA czekaliśmy już po wyjściu z gate'a, za takim płotkiem (i dużym Panem z obsługi lotniska) odgradzającym wyjście od reszty płyty. W ten sposób nie gnietliśmy się w autobusie, a i większość (wszyscy?) przeszła przez gate przed 'gotowością na przyjęcie pasażerów'. Pewnym problemem byli nasi rodacy nie akceptujący zakazu palenia w tym miejscu, ale...



  12. #12
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dromader Zobacz posta
    Ja jestem pełen podziwu dla sprawności obsługi na lotnisku Foz da Iguacu (SBFI) w Brazylii. Po zaparkowaniu samolotu na stanowisku otaczała do grupa pracowników, rozstawiali pachołki, klocki pod koła, schodki (podciągnięte przez normalne traktory rolnicze, a następnie ręcznie dosunięte do samolotu). Z drugiej strony wózki bagażowe i cysterna. Pasażerowie przemieszczali się pieszo, oczywiście pod eskortą obsługi lotniska, która wskazywała gdzie skręcić i zabezpieczała przejście przez drogę. Samolot (np A320) startował jakieś 40min po wylądowaniu i to wszystko bez wielkich środków technicznych. Po prostu grupa ludzi, z których każdy wie co ma robić.
    Na jedynym moim zdjęciu w galerii widać właśnie to lotnisko. Ten niebieski fragment płyty to właśnie chodnik dla pieszych. Obok jest droga techniczna. Przy każdym stanowisku jest przejście (zebra). Zdjęcie wykonano z budynku terminala, widać więc jak wszystko jest blisko.
    A ameryce południowej to chyba standard.
    W Chile i Argentynie było to samo, dodatkowo miedzy pachołkami mają rozpięte łańcuszki kierujące ludzi w odpowiednich kierunkach:



  13. #13
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Mafia autobusowa i tyle. Łupią przewoźników/pasażerów jeśli się tylko dają.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    108

    Domyślnie

    Poruszanie się po płycie lotniska pieszo jest zabronione z prostego powodu - bezpieczeństwa samych pasażerów. W Gironie szedłem piechotą do samolotu, ale układ płyty i stanowisko postojowe samolotu na to pozwalało. Na polskich lotniskach które są przeważnie lotniskami z wojskową przeszłością (za wyjątkiem Warszawy) układ stanowisk postojowych i dróg serwisowych jest wyznaczony do jak najszybszego dotarcia do samolotu (wiadomo czas to pieniądz). W związku z tym ludzi poruszających się po tych drogach szkoli się, aby zrobili to sprawnie i bez strat w sprzęcie i nie wyobrażam sobie sytuacji aby "puścić" zwykłych paxów po płycie np. na Okęciu ze stanowiska 37 do któregokolwiek rękawa czy wejścia. Na mniejszych lotniskach można to zrobić bo ruch na to pozwala i może w takich przypadkach wystarczyć asysta pracownika handlingu.

  15. #15
    Awatar Fazi

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Siewierz, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MD11 Zobacz posta
    Pakowanie ludzi do autobusu to także oszczędność czasu i zapobieganie opóźnieniom. A mianowicie jeśli samolot nie jest gotowy na przyjęcie paxów (np. trwa sprzątanie) to ludzie już mogą opuszczać gate do autobusu. Gdy załoga będzie gotowa na boarding do samolotu wystarczy tylko wypuścić ludzi z autobusów do samolotu.
    skraca również czas oczekiwania na bagaż po przylocie...zanim ludzie się załadują do autobusu, potem ten podjedzie pod gate ludzie wysiądą to bagaże są już w drodze do terminal, gdyby pasażerowie szli pieszo, bagaże nie zdążą dojechać i czas oczekiwania na nie jest dłuższy.

  16. #16
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fazi Zobacz posta
    skraca również czas oczekiwania na bagaż po przylocie...zanim ludzie się załadują do autobusu, potem ten podjedzie pod gate ludzie wysiądą to bagaże są już w drodze do terminal, gdyby pasażerowie szli pieszo, bagaże nie zdążą dojechać i czas oczekiwania na nie jest dłuższy.
    Normalnie rewelacja!!!
    Kto by pomyslal, ze zwykly Cobus moze byc maszyna do zakrzywiania czaso-przestrzeni.
    Kurcze 1 minuta w busie a w terminalu mija ich 15... Istna czarna dziura...
    Ja bym dodal jeszcze, ze jezeli jakims cudem jednak mozna isc pieszo to obowiazkowo nalezy nakazac robienie jednego kroku w przod i dwoch w tyl, tak zeby i w ten sposob bagaz zdarzyl wyjechac... Oczywiscie obowiazuje pelna solidarnosc i Ci z podrecznym tez musza zobaczyc jak tasma z bagazami zaczyna sie obracac...
    Baaaa ja bym nawet nakazal czekac wszystkim dopoki ostatni bagaz nie zostanie zdjety z tasmy... A miejsce oczekiwania to oczywiscie autobus stojacy przed drzwiami do terminalu
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 22-08-2011 o 15:01
    ols, asdn, Tupungato and 1 others like this.

  17. #17
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    A miejsce oczekiwania to oczywiscie autobus stojacy przed drzwiami do terminalu
    Najlepiej przy śnieżycy i zadymce przy otwartych drzwiach do autobusu.

  18. #18
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alfsky Zobacz posta
    Najlepiej przy śnieżycy i zadymce przy otwartych drzwiach do autobusu.
    A w lecie na odwrot. Zamknac drzwi niech sie gotuja na miekko... Ale na bagaz nie beda musieli czekac!

  19. #19
    Awatar Fazi

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Siewierz, Poland

    Domyślnie

    Znane są jeszcze inne sposoby na opóźnienie pasażerów...np: opuszczanie samolotu tylko jednymi drzwiami.

  20. #20
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    To, ze mamy zdolnosc do "usprawniania" wszystkiego to sobe doskonale zdaje sprawe...

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •