Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Wektorowanie do podejścia NDB


    Polecamy

    Do Pań i Panów pilotów: ścierają się u nas dwie szkoły. Pierwsza, że wektorowanie do podejścia NDB nie różni się niczym szczególnym od wektorowania do podejścia VOR/DME; druga, że wektorowanie do NDB jest bez sensu. Jak jest Waszym zdaniem?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wektorowanie do podejscia NDB, wg mnie przynajmniej w Polsce nie ma sensu bo minimalna wysokosc wektorowania jest wyzsza niz FAF. Powoduje to, ze tak naprawde to jest jakies pseudo podejscie bo trzeba kombinowac innymi sposobami kiedy sie znizac i tworzyc na nowo wlasna procedure. Tzn oczywiscie jest wektorowanie, robi sie takie podejscia ale jak odpukac ktos kiedys da d... w zlej pogodzie to sie nagle okaze, ze to wszystko sie tak naprawde kupy nie trzyma. Ja przy minimalnych warunkach wolalbym wykrecic w takim przypaku pelna procedure.

  3. #3
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No a załóżmy, że na danym kierunku nie ma ILSa a tylko NDB - wektorować na siłę do NDB czy do podejścia z widocznością proponować jeśli nie chcemy kręcić pełnej procedury? Ja też jestem z tej szkoły, że to bez sensu.
    Oczywiście na końcu jest pytanie, co będzie jak się coś stanie.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  4. #4
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Powoduje to, ze tak naprawde to jest jakies pseudo podejscie bo trzeba kombinowac innymi sposobami kiedy sie znizac i tworzyc na nowo wlasna procedure.
    To akurat nie wina wektorowania czy nie, tylko kiepskiego zaprojektowania procedury. Można podnieść wysokość FAF, można oznaczyć pozycję radarową od której samolot może zniżać poniżej MRVA.

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ja nie wiem czy to FAF jest za nisko czy MRVA za wysokie. Moze jedno, moze drugie ale z pkt widzenia wykonania takiej procedury to wektorowanie do niej ma sredni sens, jezeli chce sie ja wykonac tak jak powinno, zeby to mialo i rece i nogi. Skoro mamy procedure NDB (bez DME) to jak okreslic kiedys sie znizac? Albo po czasie albo nad NDB. Zeby zrobic to po czasie to trzeba zrobic cala procedure, zeby po NDB to trzeba nad nia przeleciec. A jak nas wektoruja 1000 ft wyzej bo takie jest mrva to przeciez jestesmy duzo za wysoko, zeby zrobic normalne podejscie. Oczywiscie jest milion innych sposobow, zeby ta odleglosc okreslic i wiedziec kiedy sie zaczac znizac, zeby nie byc za wysoko ale tak jak mowie wtedy wg mnie to juz totalne kombinowanie i jak cos sie kiedys stanie to bedzie a dlaczego, a po co, na jakiej podstawie itp itd....

  6. #6
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Różni się imho znacznie tak długo dopóki załoga nie wykonuje podejścia nieprecyzyjnego poprzez IAN (a to jednak rzadkość).

    Imho jeżeli jest możliwość, to chyba najlepiej pytać co wolą...
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  7. #7
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Inna sprawa że żadna siła nie jest mnie w stanie zmusić do wektorowania do czegokolwiek Robię to bo lubię
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #8
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Nie mam przed nosem podejsciowki, ale pare dni temu machnelismy NDB29 we WRO i z naszego punktu, niczym sie to technicznie nie roznilo od podejscia VOR/DME. Od SUPUT dostalismy elegancko straight in, FAF z tego co pamietam okreslony jest D4.0 od WCW, kolo 2300ft. Mysle, ze bezpieczenstwo wykonania tego zalezy tez od typu na jakim lecimy. Jak napisal Thewho wyzej, TEORETYCZNIE powinno sie przeleciec nad ndb w przypadku podejscia NDB bez DME, jednak mysle, ze wiekszosc pilotow A320 zdecydowanie doceni wektory


    Pzdr

  9. #9
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ale jeśli podejście jest, jak we WR, DME required, to zmienia postać rzeczy, tak?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  10. #10
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Tak, jak napisal thewho, formalnie bez DME powinienes krecic procedure, bo nie masz jak odpowiednio okreslic znizania i odleglosci. Natomiast samoloty z nowoczesnymi FMSami oczywiscie maja to wszystko w bazach danych. Lata sie tak naprawde wg. GPS, mozna wstrzelic sie w procedure w dowolnym punkcie. Dlatego chyba dobrym pomyslem jest wektorowac, a na pewno jezeli jakiejs zalodze by to nie pasowalo, poprosza o pelna procedure.


    Lece na Adamka

    pzdr

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Oczywiscie, ze mozna powiedziec, ze lepiej wektorowac ale po co skoro dalsza czesc podejscia jest "po swojemu"?
    To taka hipokryzja... ten wektor nie jest do niczego potrzebny bo skoro komputer w samolocie robi sam podejscie to tym bardziej sobie doleci po prostej z miejsca gdzie go mozna rozpoczac...
    Juz chyba lepiej dac zalodze w ogole wolna reke po przejsciu na czestotliwosc niz bawic sie w jakies wektory i pseudo podejscia wymyslane na potrzebe chwili. Przynajmniej wiadomo, ze robi sie cos po swojemu od poczatku do konca a nie, ze raz wektor jest na 10 a raz 6 mile. Raz 1000 ft za wysoko, innym razem 1500...

    P.S
    WRO to zly przyklad bo tam nie ma wektorowania i w dodatku jest DME.
    Najwiekszy kwiatek to EPKK i podejscie z prostej na NDB 07.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 10-09-2011 o 22:05

  12. #12
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Najwiekszy kwiatek to EPKK i podejscie z prostej na NDB 07.
    Zbliżanie EPKK ma (od paru miesięcy) zakaz wektorowania do NDB. Mądre głowy udają, że rozpatrują problem (i czekają na uruchomienie DVOR/DME).

  13. #13
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Zakaz wektorowania do NDB na RWY07. Na RWY25 (póki co) wektorować można. Pytanie - czy to ma sens?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •