Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie Jakie są obowiązki pilota?


    Polecamy

    Od jakiegoś czasu nurtuje mnie pytanie jakie obowiązki ma pilot liniowy posiadający licencję CPL. Skąd czerpie wiedzę np. o tym kiedy może starać się o licencję ATPL? Poza tym, jakie inne "sprawdziany" musi zaliczać "okresowo" (oczywiście o badaniach wiem, ale czy coś więcej?) I skąd pilot o tym wie? Czy informują go o tym w pracy czy jak? Pytanie moje można zadać też tak: co pilot robi, aby "utrzymać" swoje uprawnienia?

    Jeżeli pytanie jest zbyt chaotyczne, to przepraszam. Po prostu za bardzo nie wiem jak to wyrazić :/

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie Re: Jakie są obowiązki pilota?

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    co pilot robi, aby "utrzymać" swoje uprawnienia?
    Czescia treningu pilota - nawet na PPL - jest nauczenie sie przepisow - miedzy innymi co musi robic abu "utrzymac" swoja licencje. Dotyczy to wszystkich pilotow nie tylko liniowych. Pilot liniowy ma mniej problemu z utrzymanie "currency" bo raczej lata czesto. Gorzej z "niedzielnymi" pilotami ktorzy wynajmuja samoloty i lataja rzadko - sa odpowiednie przepisy mowiace ile pilot musial wykonac startow/ladowan w ciagu powiedzmy ostatnich 90 dni, sa tez przepisy mowiace o lataniu noca i ile tego musialo byc, sa przepisy na loty IFR... Nie jest to w sumie skomplikowane ale pilot jest egzaminowy ze znajomosci tych przepisow. Jak pilot traci "currency" to musi isc na sprawdzian do instruktora. Co co maja CPL, ATPL maja dalsze obowiazki co do utzrymania swojego "currency". Podejrzewam ze jak pracujesz dla lini lotniczej to dodatkowo monitoruja tam kto ile lata, itp.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Już lepiej Piszesz o przepisach. Są one gdzieś wszystkie "zebrane" i ujednolicone? Tak żeby poczytać sobie.

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Już lepiej Piszesz o przepisach. Są one gdzieś wszystkie "zebrane" i ujednolicone? Tak żeby poczytać sobie.
    Tak sa zebrane, nie wiem co to znaczy "ujednolicone". Wszystkie przepisy w USA znajdziesz pod www.faa.gov (FAR). Przepisy europejskie tez znajdziesz na jakiejs stronie.

  5. #5
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    ICAO Annex 6, Część II, z prawa lotniczego jest kupa nauki... prawiej jak encyklopedia (chodzi o grubosc)..... moim zdaniem bezsens to umiec...
    ja przyznam sie "JESZCZE!" nie czytalem / studiowalem prawa lotniczego...

    Licencje ATPL mozesz dostac gdy masz nalatane 1500(?) godzin, natomiast ATPL(Frozen) czyli samą teorie mozna juz miec po PPLu.

    Badania lotnicze 2 klasy sa raz na 5 lat, a piloci liniowi maja co rok / pol roku

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    ICAO Annex 6, Część II, z prawa lotniczego jest kupa nauki... prawiej jak encyklopedia (chodzi o grubosc)..... moim zdaniem bezsens to umiec...
    Czy dobrze rozumiem, że tam właśnie jest wszystko opisane? A skąd to wytrzasnąć?

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Już lepiej Piszesz o przepisach. Są one gdzieś wszystkie "zebrane" i ujednolicone? Tak żeby poczytać sobie.
    Tak sa zebrane, nie wiem co to znaczy "ujednolicone". Wszystkie przepisy w USA znajdziesz pod www.faa.gov (FAR). Przepisy europejskie tez znajdziesz na jakiejs stronie.
    Chodziło mi o to, żebym na każdej innej stronie nie znajdował sprzecznych informacji

  7. #7
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    w ULCu do kupienia

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Przez neta też?

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    ICAO Annex 6, Część II, z prawa lotniczego jest kupa nauki... prawiej jak encyklopedia (chodzi o grubosc)..... moim zdaniem bezsens to umiec...
    Egzaminy pisemne na rozne licencje (PPL, CPL, IFR, ATPL,...) maja bardzo duzo pytan z przepisow. Te najwazniejsze przepisy sa jak najbardziej egzekwowane.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    http://ulc.gov.pl/index_1.php?dzial=icao&plik=docpol

    To wszystko trzeba znać (i okresowo "odświeżać")!?

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    To wszystko trzeba znać (i okresowo "odświeżać")!?
    Nie sprowadzaj wszystkiego do absurdu. Pilot napewno nie musi wiedziec duzo o sluzbach porzadkowych na lotnisku albo o ochronie srodowiska ... :/

    Wszystko co pilot musi wiedziec jest zawarte w odpowiednim kursie na PPL, CPL, ATPL, ...

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No i dobrze Na razie dziękuję - nie mam więcej pytań, ale gdy pojawią się jakiekolwiek zgłoszę się

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Pojawiła się kolejna wątpliwość.

    Jak monitoruje się nalot? Chodzi mi o to jak to jest od pierwszego lotu. Jak pilot udowadnia potencjalnemu pracodawcy ile ma "wylatanych" godzin? Sam sobie to notuje, czy ktoś to potwierdza? A jak to wygląda po dostaniu się do linii? Kto wtedy "zapisuje" nalot?

  14. #14
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    w GeneralAviation swoje loty wpisuejsz do ksiązki lotow a ktos Ci to podpsisuje,np. instruktor, szef wyszkolenia itp.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Gdzie mogę dostać taką książkę lotów?

  16. #16
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Kurczę, trochę drogie To znaczy w porównianiu z licencją np. PPL to jak znaczek pocztowy Dzięki za pomoc!

    A wiadomo jak to wygląda w liniach? Też się w takiej książce zapisuje?

  18. #18
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    W USA taki logbook kosztuje grosze - wiem bo sam kupowalem : D
    Powiem Ci ze nie wiem jak to jest w liniach.... chyba podobnie, masz ksiazke, wpisujesz kazdy lot itp itd... dowiem sie^^

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    dowiem sie^^
    byłbym dozgonnie wdzięczny

  20. #20
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    A wiadomo jak to wygląda w liniach? Też się w takiej książce zapisuje?
    KAZDY pilot wpisuje wszystkie loty. Ale jak latasz w liniach to mozesz naprzyklad pare lotow wpisac naraz aby zaoszczedziec troche papieru ...

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •