Czyli dobrze myślałem, że to to, ale nie miałem pojęcia do czego on służy. A to on (taki mały) jest w stanie zasilić samolot? Niby się szybko obraca...
W A320 RAT zasila niebieski system hydrauliczny, z tego systemu zasilana jest mala pradnica ktora zasila AC ESS BUS i przez ESS TR zasila DC ESS BUS.
W niektorych starszych samolotach min predkosc do lotu z RAT'em to 140 wezlow i wtedy juz jestes tylko na akumulatorach ale to do ladowania spokojnie starczy
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Here's what RAT does on "my" bird - Boeing 767. I'm sorry but it's all in English. I understand Polish but trust me, you wouldn't understand my Polish.
This is an excerpt from a description of an actual emergency.
If a Boeing 767 runs out of fuel at 41,000 feet what do you have?
Answer: A 132 ton glider.....unbelievable but true story of Air Canada Flight 143, known ever since as the Gimli Glider.
"...The RAT is the Ram Air Turbine, a propeller driven hydraulic pump tucked under the belly of the 767. The RAT can supply just enough hydraulic pressure to move the control surfaces and enable a dead-stick landing. The loss of both engines caused the RAT to automatically drop into the airstream and begin supplying hydraulic pressure..."
Gimli Track Info
and here's the book describing the emergency...
http://www.amazon.com/gp/aw/d.html/r...6?a=0312922744
Drzemi - requesting "Tłumaczenia w kursywie" from you please...
Chciałem zapytać się, gdzie w Boeingu 787-8 znajduje się RAT, bo zazwyczaj jest obok podwozia taka mała czerwona klapka z RAT, a tutaj na zdjeciu nie mogę jej znaleźć. Czy ktoś z Was wie, gdzie w Boeingu 747-8 jest RAT, bo w poprzednich wersjach 747 jej nie było.
http://img848.imageshack.us/img848/2...66ff1056bo.jpg
Trudno na zdjeciu z 747 znalezc RAT w 787
tutaj dobre zdjecie wysunietej RAT w 787:
DSC01711 | Flickr - Photo Sharing!
Przepraszam,mój bład. Oczywiście chodziło o 747-8 i o to zdjęcie co podałem.
To gdzie tak mniej więcej w 747-8 znajduje się RAT, na przykładzie tego zdjecia: http://img848.imageshack.us/img848/2...66ff1056bo.jpg
Zgadza się, 747 nie ma RAT, ale w nowej wersji 747-8, czyli takiej jak na zdjęciu, RAT na 100% jest, bo w różnych materiałach wspominają o tym kilkakrotnie. Nie wiem tylko gdzie, bo na tym zdjeciu 747-8 nie ma takiej typowej klapki z czerwona obwódką z prawej strony głównego podwozia. Ktoś potrafiłby mi wskazać na tym zdjęciu RAT i tą klapkę?
http://img848.imageshack.us/img848/2...66ff1056bo.jpg
"Other systems new to the 747-8, specifically the drop-down Hamilton Sundstrand ram air turbine (RAT), will also be tested by RC501. Despite never having been fitted to the 747 before, the evaluation of the RAT - a standard emergency hydraulic power back-up system similar to those fitted on the 777 and 787 - Hammer expects the tests "to be pretty straightforward and will not be a big deal."
Następnym razem szukaj troche dłużej
Photos: Boeing 747-867F/SCD Aircraft Pictures | Airliners.net
Z ponizszego cytatu na ten temat wynika ze Boeing zdecydowal sie wyposazyc 747-8 w RAT sugerujac zwiekszona "redundancy", tutaj pelny cytat:
The Boeing 747 was not originally designed with a RAT as the multiple electrical, hydraulic and pneumatic systems redundancy on this four-engined aircraft was deemed sufficient. The RAT feature was first adopted on the Lockheed L-1011 and now appears on most modern designs including the Airbus A380 which is equipped with a Hamilton Sundstrand unit capable of generating emergency AC power up to 90 kVA. With the 747-8, however, Boeing has opted to install a RAT and the stretched version will also use a unit developed by Hamilton Sundstrand. The 747-8 RAT module will include a turbine governor assembly, which will power a pressure compensated hydraulic pump.
Zakładki