Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Lublin

    Post co to za dźwięk ?


    Polecamy

    Witam.
    Przypadkowo trafiłem na coś takiego: końcówka lotu, zniżanie, duże turbulencje.
    Pojawia się dziwny, bardzo silny i nieprzyjemny dźwięk. Słychać go w połowie filmiku.
    Co to jest ? Praca płatowca w szybko zmiennych (gęstościowo) warstwach powietrza ?
    Dźwięk raczej mało przyjazny.

    tutaj link: L
    UM 70, UM 860, UM 977, UL 980 nad głową, UN 191.

  2. #2
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi ci o np. 1:45 to jest to silnik wkręcający się na obroty, poza tym już to było na forum.
    Pozdrawiam, Pluxe

  3. #3
    Awatar bozzman

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    to jest to silnik wkręcający się na obroty
    No dobra, a od czego zależy "intensywność" tegoż dźwięku?

    Na tym filmiku dźwięk ten jest wyjątkowo mocny:
    Wizz Air Airbus A320 Very Loud Buzz Sound Takeoff - YouTube
    

  4. #4
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Od samolotu. Tutaj masz A320 Wizza, z silnikami IAE V2500, które są znane z tego, że chodzą jak wiertarka (jeżeli się siedzi z przodu).
    Pozdrawiam, Pluxe

  5. #5
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Havilland Zobacz posta
    Witam.
    tutaj link: L
    A mnie się najbardziej w tym filmiku podobają dźwięki wydawane przez ludzi
    Sądząc po piskach w kabinie i pogodzie widocznej za oknem musieli wlecieć w jakiś prąd zstępujący i piloci "dali po garach", żeby utrzymać ścieżkę schodzenia.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bozzman Zobacz posta
    No dobra, a od czego zależy "intensywność" tegoż dźwięku?
    Od samolotu, silników, obrotów na które "się wkręciły", miejsca gdzie siedzisz, mikrofonu i układu obróbki dźwięku w kamerze...
    Eee tam, podpis ;)

  7. #7
    Awatar bozzman

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimis Zobacz posta
    Od samolotu, silników, obrotów na które "się wkręciły", miejsca gdzie siedzisz, mikrofonu i układu obróbki dźwięku w kamerze...
    Pomijam tutaj kwestię mikrofonu i kamery ponieważ zdarzało mi się już latać paroma maszynami Wizza i na przykład w HA-LPM zdecydowanie głośniej było słychać ten dźwięk niż na przykład w HA-LPR w którym tak na prawdę tego dźwięku nie było. Jak wspomniałeś właśnie chyba miejsce gdzie się siedzi odgrywa pewną rolę.

    Wysłano z SE Live poprzez Tapatalk
    

  8. #8
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Niech zgadnę - w LPM siedziałeś bardziej z przodu kabiny, a w LPR bardziej z tyłu?
    Pozdrawiam, Pluxe

  9. #9
    Awatar bozzman

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Zgadza się, chciałem to właśnie pisać, że chyba im bliżej przodu tym głośniej. Teraz chyba wszystko już dla mnie jasne.

    Wysłano z SE Live poprzez Tapatalk
    

  10. #10
    Awatar piciuuu

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    No nie do końca. Usadowienie czterech zacnych wpływa raczej na odbiór dźwięków, i tak z przodu można rozróżnić odgłos silnika od np. klimatyzacji, natomiast z tyłu wszystko miesza się w jeden huczący ton, głośniejszy na przelotowej a porównywalny z przodem podczas wznoszenia. Nota bene biznes umieszczany jest z przodu, czyli tam, gdzie panują bardziej przyjazne warunki.
    A co do głośności, to po ostatnim locie najstarszym samolotem W6 HA-LPF, który miał jeszcze starą kabinę (inne panele boczne, CRT zamiast LCD w kokpicie, guziki zamiast dotykowego dla CC), dało odczuć się zdecydowanie wyższy poziom hałasu w porównaniu do chociażby HA-LPL z nową kabiną, zarówno podczas kołowania, startu i na przelotowej. Notorycznie siadam przy oknie w rzędach 2 albo 4, tak więc jest to chyba obiektywna ocena



  11. #11
    Awatar bozzman

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    No tak, chodziło mi o to, że z przodu po prostu wyraźniej słychać tytułowy dźwięk silnika wkrecającego się na obroty i może to być spowodowane tak jak właśnie piszesz tym, że z przodu jest ogólnie ciszej i łatwiej rozpoznać (rozróżnić) poszczególne dźwięki. Pomieszane ale jasne :-D

    Wysłano z SE Live poprzez Tapatalk
    

  12. #12
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piciuuu Zobacz posta
    Notorycznie siadam przy oknie w rzędach 2 albo 4, tak więc jest to chyba obiektywna ocena
    Ja z kolei mam standardowe miejsce 24F Nie zauważyłem róznicy w hałasie pomiędzy np. LPB a LWB, jedyną różnicą jest brak jakiegokolwiek miejsca na nogi w tym drugim.
    Pozdrawiam, Pluxe

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piciuuu Zobacz posta
    No nie do końca. Usadowienie czterech zacnych wpływa raczej na odbiór dźwięków, i tak z przodu można rozróżnić odgłos silnika od np. klimatyzacji, natomiast z tyłu wszystko miesza się w jeden huczący ton, głośniejszy na przelotowej a porównywalny z przodem podczas wznoszenia.
    No właśnie nie do końca tak jest. Oczywiste, że z tyłu będzie bardziej słychać wydech turbiny, huk wypychanego przez wentylator powietrza i szum z outflow valves, natomiast z przodu - więcej hałasu będzie od łopatek wentylatora (a więc właśnie tam będzie słychać "wiertarkę", gdy końcówki tychże przekraczają prędkość dźwięku) oraz od powietrza opływającego kadłub. Choć masz rację, że z tyłu ogólnie zazwyczaj jest głośniej.
    Eee tam, podpis ;)

  14. #14
    Awatar baboor

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie


    Polecamy

    Identyczny dźwięk wydawał A320 podczas mojego pierwszego w życiu lotu samolotem (siedziałem bodajże w 3 lub 4 rzędzie, czyli generalnie z przodu). Nie muszę chyba dodawać, że miałem trochę narobione w portki, gdyż wydawało mi się iż za moment coś odpadnie . Bardziej doświadczony w lotach znajomy rozwiał moje obawy i reszta lotu minęła na podziwianiu widoków (i pięknych stewardess z linii Royal Jordanian ).

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •