Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 56
  1. #1
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie Czy światła "długie" świeca się cały lot?


    Polecamy

    Nie wiem jak się nazywają te światła, ale na "Hot shots" błyskali nimi przy wyprzedzaniu, więc mi się skojarzyło.
    Czy samolt ma je włączone podczas całego lotu, czy jest to uzależnione od pilota?
    A jak sprawa wygląda za dnia/w nocy?
    I jak się te światła nazywają?

  2. #2
    Awatar psotter

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Światła lądowania, nie używa sie ich przez cały czas, natomiast im bliżej ziemii, tym częściej są używane. W ciągu dnia (przy dobrych warunkach pogodowych) zwykle nie są włączane.

  3. #3
    Awatar Flyer

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    dokładnie to co napisał psotter,a co do Hot Shots to piloci używali tam też hamulca ręcznego
    psotter ale w kwestii prawnej mają obowiązek włączyć te światła?

  4. #4
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    ja coś słyszałem że włączają je od 3000ft. Na starym forum było to chyba nawet kiedyś poruszane.

  5. #5
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Flyer
    dokładnie to co napisał psotter,a co do Hot Shots to piloci używali tam też hamulca ręcznego
    to był nożny hamulec. i to jeszcze z wersji z automatyczną skrzynią biegów.

    A co da hamulca, to kiedyś sobie lece spokojnie easyjetem B737 a tu na wysokości przelotowej nagle widzę jak się hamuce powietrzne (chyba dobrze?) otwierają. Miał wtedy 800 km/h bo akurat miałem gps przy oknie. Samolocikiem zatrzęsło potężnie, pasażerowie pokwiczeli z przerazenia i po paru sekudach hamulce odpusiły. Czarny gołąb przelatywał czy co?
    F/O, kiedy go póżniej przesłuchiwałem (przy okazji robienia zdjątek w kokpicie), zeznał że za szybko lecieli i to dlatego. Opinię później zjechał taki znajomy cptn co embrajerami lata i stwierdził, że to ciut niebezpieczne w pasażerskich na takiej szybkości.
    A co wy na to?

  6. #6
    Awatar krisow

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lidzbark Warmiński

    Domyślnie

    W linkach poniżej można poczytać trochę, z reguły granicą włączania i wyłączania świateł lądowania jest wysokość 10 000 stóp:

    http://www.fromthecockpit.com/Aircra...ts_Please.html

    http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_Landing_Lights

  7. #7

    Dołączył
    Jul 2007

    Domyślnie

    sanfran, to co się stało, jak zadziałały te hamulce? samolot trochę spadł, czy co? (i chyba to są chmulce aerodynamiczne, ale nie jestem pewien na 100%, czy o to chodzi , bo myslałem, że hamulce są np. w mysliwcach)

    P.S. "(przy okazji robienia zdjątek w kokpicie)" podczas lotu można zajrzeć do kokpitu ?! myślałem, że po 11 września nikt tam nie wejdzie xD

  8. #8
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    Swiatla lądowania wlacza się ZAWSZE do startu i lądowania, wyłączamy na FL100.

  9. #9
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Truman
    sanfran, to co się stało, jak zadziałały te hamulce? samolot trochę spadł, czy co? (i chyba to są chmulce aerodynamiczne, ale nie jestem pewien na 100%, czy o to chodzi , bo myslałem, że hamulce są np. w mysliwcach)

    P.S. "(przy okazji robienia zdjątek w kokpicie)" podczas lotu można zajrzeć do kokpitu ?! myślałem, że po 11 września nikt tam nie wejdzie xD
    1. nie wiem czy spadł, trzęsło jak cholera, ale naprawde porządnie.
    2. przesłuchanie prowadziełem na lotnisku Edi
    3. Nie wiem jak wejś, ale tutaj masz dwa przykłady otwartych drzwi do kokpiktu podczas lotu, widziałem na własne oczy i uwieczniłem aparatem:


    instrumenty wskazują, że samolot jest "w locie"

    w jak najbardzie rejsowym samolocie poważnych linii lotniczych:
    http://img523.imageshack.us/my.php?image=img3633ya0.jpg

    A tu drugi przykład (gorsza jakość, ale aparat był także gorszy):


    w tm białym samolocie:


    Slovak obsługiwał kiedyś połącznie z Katowic do Edynburga, jak centralowy boeing był coś nie teges. (4.4.06)

  10. #10
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    Swiatla lądowania wlacza się ZAWSZE do startu i lądowania, wyłączamy na FL100.
    Nie zawsze.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  11. #11
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    A co w zwiążku z użyciem hamulców aerodynamicznych?
    Chciałbym poznać opinię fachowców, co o tym sądzą.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran
    A co w zwiążku z użyciem hamulców aerodynamicznych?
    Chciałbym poznać opinię fachowców, co o tym sądzą.
    To chyba OT.

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran
    A co w zwiążku z użyciem hamulców aerodynamicznych?
    Chciałbym poznać opinię fachowców, co o tym sądzą.
    napewno jest nieprawda ze hamulce aerodynamiczne sa "niebezpieczne" i ze nie mozna ich uzywac przy duzych predkosciach. Hamulce aerodynamiczne sa zaprojektowane ze mozna ich uzywac przy kazdych predkosciach.
    Piloci je wlaczaja czasami - glownie podczas znizania aby zmniejszyc energie samolotu. To normalka - nie ma tu nic nadzwyczajnego. Naprzyklad przy znizaniu z wlaczonym VNAV czesto komputer pokladowy wyswietla pilotowi tekst "DRAG REQUIRED" co wlasnie oznacza koniecznosc wlaczenia hamulcow aerodynamicznych.

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    ...aby zmniejszyc energie samolotu...
    Nie rozumiem.

  15. #15
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sterixx
    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    ...aby zmniejszyc energie samolotu...
    Nie rozumiem.
    kinetyczną i potencjalną jednocześnie.
    Proste

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sanfran
    Proste
    Skoro to proste wiec juz chyba wiesz po co uzywa sie hamulca aerodynamicznego

  17. #17
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sterixx
    Cytat Zamieszczone przez sanfran
    Proste
    Skoro to proste wiec juz chyba wiesz po co uzywa sie hamulca aerodynamicznego
    Wiem co to jest wytracenie enrgii, wiem co to jest zamiana energii.
    Natomiast zielonego pojęcia nie mam o pilotażu samolotów i o używaniu hamulców.
    Generalnie zdaję sobie sprawę do czego służy hamulec, ale nie jestem pewny kiedy się je uzywa prawidłowo.
    No, może niedługo, bo planuję (kiedyś, w przyszłości) nauczyć się latać małym samolotem.

  18. #18
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Nie wiem po co piloci wlaczali by hamulce aerodynamiczna w locie poziomym. To logicznie sensu nie ma ale nie moge tego wykluczyc na 100%.

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Na ile przed znizaniem wl te hamulce?

  20. #20
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Nie wiem po co piloci wlaczali by hamulce aerodynamiczna w locie poziomym. To logicznie sensu nie ma ale nie moge tego wykluczyc na 100%.
    Polecenie wyredukowania prędkości rzędu 50kts, załączenie lvlchg, krótki obszar na któym trzeba się zniżyć. Załączasz lvlchg, samolot przestaje zniżać lub zniża z małą wartością v/s, dorzucasz speedbreak, żeby szybciej zwolnic i w konsekwencji szybciej zniżyć...
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •