Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 25
  1. #1
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie Niższy niż normalnie poziom lotu


    Polecamy

    Jaki może byc powód tego, że Enter Air SP-ENF od conajmniej 2 dni lata sporo niżej niż inne B734? Wczoraj z AYT do BZG leciał na FL240, później powrót do AYT na FL250, dzisiaj FL260.
    Jaka może być przyczyna tak niskiego pułapu?

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bukow Zobacz posta
    Jaka może być przyczyna tak niskiego pułapu?
    Na przykład dopuszczona wg MELa jedna paczka klimy, zablokowany w pozycji zamkniętej odbiór powietrza od silnika i jeszcze parę rzeczy.

  3. #3
    Awatar kakulek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Pabianice

    Domyślnie

    Dzisiaj tez Ukraine Int. leciał po UL 980 do Kijowa na FL 230.

    Pozdrawiam.Darek.

  4. #4
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie

    Drugi samolot entera B738 SP-ENY też nisko latający... ciekawe.

  5. #5
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    Na przykład dopuszczona wg MELa jedna paczka klimy, zablokowany w pozycji zamkniętej odbiór powietrza od silnika i jeszcze parę rzeczy.
    Latanie z takimi powaznymi usterkami raczej nie byloby dozwolone.
    Przyczyn nalezy szukac albo w wiatrach albo w ATC.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Latanie z takimi powaznymi usterkami raczej nie byloby dozwolone.
    Przyczyn nalezy szukac albo w wiatrach albo w ATC.
    Ciekawe bo MMEL dla 737 mówi co innego ---> B737 MMEL
    Do lotu potrzebna jest jedna paczka, ale poziom lotu to max FL250

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wara Zobacz posta
    Ciekawe bo MMEL dla 737 mówi co innego ---> B737 MMEL
    Do lotu potrzebna jest jedna paczka, ale poziom lotu to max FL250
    Byc moze, jak naprawde musisz to tak bedziesz latac (konieczne przebazowanie samolotu, itp.), tym niemniej zadna rachujaca linia by nie poszla na takie obnizenie pulapu w normalnej eksploatacji samolotu bo cena w paliwie jest zbyt duza. Duzo taniej jest naprawic paczke.

  8. #8
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie

    I B738 SP-ENZ też na FL240 leci aktualnie z Hurghady, czyli 3 samoloty z floty liczącej 8 samolotów lata sobie z usterką?
    Nieprawdopodobne.

  9. #9
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Co jest nieprawdopodobne? Skoro MMEL na to pozwala ,a pozwala i operator chce tak latac to lata .

  10. #10
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie

    MEL niech pozwala, skoro to bezpieczne.
    Nieprawdopodobne jest to, że aż 3 samoloty w niewielkiej flocie przewoźnika lata z być może tą samą usterką, o dodatkowych kosztach paliwa na które przewoźnik się godzi nie wspominając.

  11. #11
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    tym niemniej zadna rachujaca linia by nie poszla na takie obnizenie pulapu w normalnej eksploatacji samolotu bo cena w paliwie jest zbyt duza. Duzo taniej jest naprawic paczke.
    A jednak nie zawsze...
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    ... tym niemniej zadna rachujaca linia by nie poszla na takie obnizenie pulapu w normalnej eksploatacji samolotu bo cena w paliwie jest zbyt duza. Duzo taniej jest naprawic paczke.
    To już wie któryś tam z kierowników - być może kary za opóźnienia są tak duże, że taniej jest kupić wache.....

  13. #13
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Nie tylko taniej . W takich liniach czesci zamawia sie na AOG. Nikt tam nie ma magazynu .To tez kosztuje , oprócz samej turbo maszyny. Inni powiedzą ze generuje koszty.

  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Skrobcie sie w glowe i szukajcie innych przyczyn bo to zeby 3 samoloty (z 8-iu ) jakiegos przewoznika mialy i lataly z ta sama usterka nie ma absolutnie zadnego sensu.

  15. #15
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Skąd ta mentorska pewność ?

  16. #16
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Skąd ta mentorska pewność ?
    Nie pewnosc, raczej rachunek prawdopodobienstwa

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Nie pewnosc, raczej rachunek prawdopodobienstwa
    A kto powiedział że latają z tą samą usterką? Jeden może mieć niesprawną pneumatykę, drugi coś z awioniki co nie pozwala na loty w RVSM a trzeci jeszcze coś innego. Jest parę systemów które popsute albo dają ci ograniczenie wysokości lub prędkości albo zabraniają ci latać w RVSM.

  18. #18

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    O ja naiwny. Myślałem, że tylko w pełni sprawne samoloty są dopuszczane do lotów. Jak dla mnie, choćby tam w kiblu woda ciekła, mają tą usterkę usunąć i potem lecieć. Wy mówicie o jakiś ważniejszych systemach niż klop. Latanie z niesprawnymi systemami, czy to nie aby przybliżanie się do granicy i szukanie kuku?

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lofix Zobacz posta
    O ja naiwny. Myślałem, że tylko w pełni sprawne samoloty są dopuszczane do lotów. Jak dla mnie, choćby tam w kiblu woda ciekła, mają tą usterkę usunąć i potem lecieć. Wy mówicie o jakiś ważniejszych systemach niż klop. Latanie z niesprawnymi systemami, czy to nie aby przybliżanie się do granicy i szukanie kuku?
    Jak narazie to wszystko gdybania, nikt tutaj dotad nie podal faktycznej przyczyny.

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Może oni tak latają żeby "ci na lotnictwo.net.pl" mieli zagadkę! -.-

    AND ma rację. Spróbujcie czasem kupić części od AMS. Toż to obcy, magazynu nie mają, a maszyny LOT są najturbowsze na świecie i robienie łaski to jeszcze za mało. ;]

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •