Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 32
  1. #1
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie Niecierpliwość pilotów


    Polecamy

    Tak sobie przypomniałem, że warto o to spytać. Dlaczego często zdarza się,
    że pilot już w trakcie obrotu samolotu na końcu pasa, zanim jeszcze samolot znajdzie
    się w jego osi - już zwiększa moc silników i startuje "wężykiem"? Na moje 4 loty
    zdarzyło się tak 2 razy, kolega ostatnio leciał do Hiszpanii i również miał taką sytuację

    Ja rozumiem że każdy pilot jest inny. Ale jeden utrzymuje kąt wznoszenia taki że
    pasażerowie zerkają na siebie z niepokojem, a inny łagodnie podnosi maszynę
    aż do poziomu przelotowego.

    A może tak ma być i ja tylko panikuję?

  2. #2
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Panikujesz.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    Jak ATC nie daje lineupa tylko clear for take off to może startować od razu, nie musi się zatrzymywać.

  4. #4
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lukaszs
    Jak ATC nie daje lineupa tylko od razu clear for take off to może startować od razu.
    ale taki pilot nie pomyśli, że jeśli w trakcie obrotu już da pełną moc, to przestraszy
    trochę pasażerów?

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Cytat Zamieszczone przez Lukaszs
    Jak ATC nie daje lineupa tylko od razu clear for take off to może startować od razu.
    ale taki pilot nie pomyśli, że jeśli w trakcie obrotu już da pełną moc, to przestraszy
    trochę pasażerów?
    a to pasażerowie tacy strachliwi?

  6. #6
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Cytat Zamieszczone przez Lukaszs
    Jak ATC nie daje lineupa tylko od razu clear for take off to może startować od razu.
    ale taki pilot nie pomyśli, że jeśli w trakcie obrotu już da pełną moc, to przestraszy
    trochę pasażerów?
    a to pasażerowie tacy strachliwi?
    nooo, byś widział miny pasażerów czasami to byś się sam przestraszył

  7. #7
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Cytat Zamieszczone przez Lukaszs
    Jak ATC nie daje lineupa tylko od razu clear for take off to może startować od razu.
    ale taki pilot nie pomyśli, że jeśli w trakcie obrotu już da pełną moc, to przestraszy
    trochę pasażerów?
    a to pasażerowie tacy strachliwi?
    nooo, byś widział miny pasażerów czasami to byś się sam przestraszył
    Ja słabo oglądam innych pasażeró, bo z reguły cały wyglądam przez okno. I uwielbiam takie starty "z kopyta".

    A strachy to zależą od mentalności narodowych - Brytol inaczej reaguje niż Włoch.

  8. #8
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Cytat Zamieszczone przez Lukaszs
    Jak ATC nie daje lineupa tylko od razu clear for take off to może startować od razu.
    ale taki pilot nie pomyśli, że jeśli w trakcie obrotu już da pełną moc, to przestraszy
    trochę pasażerów?
    Aj tam przestraszy, na dużych lotniskach to często standardowa procedura.

    Poza tym często pilota pogania ATC.

    pzdr,
    Paw.

  9. #9
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Coddy
    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Cytat Zamieszczone przez Lukaszs
    Jak ATC nie daje lineupa tylko od razu clear for take off to może startować od razu.
    ale taki pilot nie pomyśli, że jeśli w trakcie obrotu już da pełną moc, to przestraszy
    trochę pasażerów?
    Aj tam przestraszy, na dużych lotniskach to często standardowa procedura.

    Poza tym często pilota pogania ATC.
    Ok. Oby nigdy z powodu przedwczesnego "dodania gazu" nie stało się kiedyś
    jakieś nieszczęście...

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Coddy
    Aj tam przestraszy, na dużych lotniskach to często standardowa procedura.

    Poza tym często pilota pogania ATC.
    Raczej sie nie zgodze. Jest to wylacznie wybor pilota. ATC moze ci powiedziec "expedite your takeoff" (rzadka sprawa) co mozna odczytac jako przyganianie ale pilot zawsze moze odmowic. Im mniejszy samolot tym latwiej robi sie takie "przedwczesne" dodanie gazu bo samolot jest latwiej sterowac, z wiekszymi piloci tego raczej nie robia.

  11. #11
    Awatar Asta

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Cytat Zamieszczone przez Coddy
    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Cytat Zamieszczone przez Lukaszs
    Jak ATC nie daje lineupa tylko od razu clear for take off to może startować od razu.
    ale taki pilot nie pomyśli, że jeśli w trakcie obrotu już da pełną moc, to przestraszy
    trochę pasażerów?
    Aj tam przestraszy, na dużych lotniskach to często standardowa procedura.

    Poza tym często pilota pogania ATC.
    Ok. Oby nigdy z powodu przedwczesnego "dodania gazu" nie stało się kiedyś
    jakieś nieszczęście...
    Ale co widzisz złego w takim starcie? Myślę, że dla bezpieczeństwa nie ma znaczenia, czy samolot się zatrzyma czy nie. Choć przyznam, że jak pierwszy raz przeżyłem taki start w Zurychu to się troszkę zdziwiłem.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Jak obserwowalem takie procedury na 29 (a i 33- 767), to jeszcze nigdy niewidzialem, zeby jakis pilot dodal gazu przed zakonczeniem "line upu". Fakt, ze od razu po wyjsciu na prosta czesto rozkrecaja silniki i startuja- ale jak sie zastanowisz, przy takiej sile ciagu, moglby po prostu uszkodzic przedna golen- gdyby kolko bylo nawet troche nie w osi.

    Jedyne co przypomina mi twoja historie, czesto slyszalem, jak pilot regulowal ciag jednego z silnikow przy obrocie i po wycentrowaniu "dokrecal" drugim...

    Take moje trzy grosze.

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  13. #13
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Asta
    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Ok. Oby nigdy z powodu przedwczesnego "dodania gazu" nie stało się kiedyś
    jakieś nieszczęście...
    Ale co widzisz złego w takim starcie? Myślę, że dla bezpieczeństwa nie ma znaczenia, czy samolot się zatrzyma czy nie. Choć przyznam, że jak pierwszy raz przeżyłem taki start w Zurychu to się troszkę zdziwiłem.
    To widzę złe, że obawiam się że pilotowi może się nie udać wyprostować samolotu
    i wjedziemy w pole...

  14. #14
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    [quote="saturn5"]
    Cytat Zamieszczone przez Coddy
    z wiekszymi piloci tego raczej nie robia.
    Robią. Wizzair, a relacji kumpla - EasyJet :>

  15. #15
    Awatar Asta

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydgoszcz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Cytat Zamieszczone przez Asta
    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Ok. Oby nigdy z powodu przedwczesnego "dodania gazu" nie stało się kiedyś
    jakieś nieszczęście...
    Ale co widzisz złego w takim starcie? Myślę, że dla bezpieczeństwa nie ma znaczenia, czy samolot się zatrzyma czy nie. Choć przyznam, że jak pierwszy raz przeżyłem taki start w Zurychu to się troszkę zdziwiłem.
    To widzę złe, że obawiam się że pilotowi może się nie udać wyprostować samolotu
    i wjedziemy w pole...
    Wydaje mi się, że piloci "dodają gazu" dopiero jak są na kursie pasa.

    EDIT:

    [quote="twinsen"]
    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez Coddy
    z wiekszymi piloci tego raczej nie robia.
    Robią. Wizzair, a relacji kumpla - EasyJet :>
    Większe to chyba B747 i A340 niż A320.

  16. #16
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Robią. Wizzair, a relacji kumpla - EasyJet :>
    Przez "wieksze" rozumiem cos jak 767/747.

  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    [quote="twinsen"]
    Cytat Zamieszczone przez saturn5
    Cytat Zamieszczone przez Coddy
    z wiekszymi piloci tego raczej nie robia.
    Robią. Wizzair, a relacji kumpla - EasyJet :>
    "Większe" to koledzy mieli na myśli (ja także) takie jak 747, 767, 777, A330, A340, no i A380.
    A z A320 i 737 to takie starty to dla mnie praktycznie normalka.

  18. #18
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Na przykładzie 737 gdzie procedura wymaga ręcznego ustawienia ciągu na ~40% N2 i potem dalej do ok 70% i dopiero zalączenie N1 - bardzo czesto jeżeli txwy nie jest pod kątem 90 stopni tylko mniejszym to silniki zaczyna się rozkręcać już podczas zajmowania pasa i po ustawieniu się na pasie załącza się N1. Jest tak i ekonomiczniej i szybciej.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Gdansk!!!

    Domyślnie

    no tak na prosty sposob to chyba jak jak jestes "cleared for takeoff" z "hold short line" no to dodajesz gazu z miejsca a jak "position and hold" no to czekasz
    Jesli chodzi o to jak szybko lecisz do gory to chyba zalezy od lokalnych warunkow i jesli uzywasz DP no to minimalna predkosc wznoszenia jest tam okreslona...
    Jesli sie mylo to poprosze o korekte

  20. #20
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Właśnie, czy zazwyczaj piloci nie wznoszą się z best-rate-of-climb speed? Wtedy kąt natarcia może się różnic zależnie od warunków lokalnych.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •