Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree1Likes
  • 1 Post By sinus

Wątek: Zmiana segmentu lotu w bilecie - skasowanie lotu

  1. #1
    Awatar damiansps1

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Zmiana segmentu lotu w bilecie - skasowanie lotu


    Polecamy

    Bardzo proszę o poradę.

    Mam wykupiony lot do Sydney i powrót do Warszawy w liniach Etihad. Ostatni fragment podróży powrotnej miałem mieć LOTem z Genewy do Warszawy. Przed chwila zalogowałem sie na moją rezerwacje a tu patrze nie ma lotu z Genewy, z ciekawości zadzwoniłem co Call Center Lotu a tam odpowiedz iż " Lot został odwołany, zmiany w rozkładzie".

    Pytanie co teraz? Bilet mam juz wykupiony. Dodam że wszystkie segmenty lotu na jednym bilecie

  2. #2
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie

    Zadzwoń do linii/agenta, któray bilet wystawił to Ci przebukuje.

  3. #3
    Awatar damiansps1

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A czy może przewoźnik nie powiadomić pasażera o skasowaniu lotu /ma wszystkie dane kontaktowe/?

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    mnie też nie powiadomiono, dzwoniłem do agenta (centrumlotow.pl) a oni nic nie pomogli bo... gdzie dzwonił Pan Agent to go w kwitkiem odsyłali... (ponoć) w końcu... sam podzwoniłem po liniach i jakos sie samemu udało pozmieniać tak że jest.. oki. ale pomocy od centrumlotow żadnej w sumie nie uzyskałem bo... my tylko sprzedajemy bilety itp.
    ale wracając do ciebie to pewnie musisz miec zmieniony na inny lot ( że tak powiem z automatu) , generalnie segment lotu powinny zmienic linie które obsługują dany odcinek a został zmieniony i ich winy a nie wystawca biletu....

  5. #5
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez damiansps1 Zobacz posta
    A czy może przewoźnik nie powiadomić pasażera o skasowaniu lotu /ma wszystkie dane kontaktowe/?
    A ile masz do wylotu? Może LOT ma czas jeszcze na poinformowanie?



  6. #6

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    zawsze majączas na poinformowanie a potem proponują zwrot biletu... sorki za pesymizm ale znam to troszke z doswiadczenia... niestey najlepiej w takich wypadkach wziąść sprawy w swoje rece ( niestey takie mam doswiadczenia ale może tylko ja.. )

  7. #7
    Awatar damiansps1

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Czasu jest jeszcze trochę bo dopiero lot powrotny w lutym z Sydney. Napisałem do mojego agenta w Sydney i ma mi zmienić lot prawdopodobnie będę miał dodatkową przesiadkę w Zurichu, bo najbliższy bezpośredni lot LOTem jest dopiero o 19 ( w moi przypadku cały dzień czekania)

  8. #8
    Awatar sinus

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    ale pomocy od centrumlotow żadnej w sumie nie uzyskałem bo... my tylko sprzedajemy bilety itp.
    Zadziwia mnie bezczelność stron tego typu. Pobierają nawet 130pln prowizji a gdy przyjdzie co do czego to nawet im się nie chce walczyć z linią o jakieś przebukowanie.
    Awerik likes this.

  9. #9
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie ma żadnych powodów do obaw.
    Zmienią Ci z automatu na jakiekolwiek inne połączenie, a Ty możesz upierać się przy tym by to nowe połączenie było dla Ciebie wygodne. Nie muszą Cie od razu o tym informować. Jeśli do lotu jest dużo czasu lepiej dla obu stron jest zwlekać z zmianami, bo linia i tak może pozmieniać rozkłady, więc być może potrzebne będą kolejne przebookowania. Tobie też mogą się zmienić plany i zmiany w rozkładzie możesz wykorzystać jako preteks do zwrotu biletu lub lepszego dopasowania lotów do planów.
    Ja mam loty do SYD i NZ w marcu, na 8 odcinków zmieniono mi już 4, w tym jeden odwołano i przebookowano mnie na inny lot 12h pozniej, a inny segment przesunieto mi o jakieś ... 14h. Nie spieszę się z zmianami, bo jesli na poczatku 2012 usd będzie powyżej 4zl to nie wiem czy będzie opłacała mi się ta podróż

  10. #10
    Awatar damiansps1

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dzięki za poradę, napiszę potem co mi się udało załatwić

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sinus Zobacz posta
    Zadziwia mnie bezczelność stron tego typu. Pobierają nawet 130pln prowizji a gdy przyjdzie co do czego to nawet im się nie chce walczyć z linią o jakieś przebukowanie.
    A mnie to też troszkę zdenerwowało... ale cóż ponoć takie obyczaje... a mnie pozostaje... przestrzegać przed taka sytuacją i NIMI.....
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 02-10-2011 o 14:45 Powód: ort.

  12. #12
    Awatar damiansps1

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Obiecałem napisać jakie rozwiązanie mi zaproponowano

    Etihad zmienił mi cały lot powrotny tak aby wszyscy byli szczęśliwi ( poczynając od Sydney a kończąc na Warszawie).

  13. #13
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie jestem pewien, czy to właściwy wątek (a;e w wątku M&M dostałem ostrzeżenie, że piszę nie na temat).
    Odwołano mi lot i przebookowano na najbliższy na tej samej trasie, który mi nie pasował. Musiałem więc skontaktować się z wystawcą biletu (M&M-bilet za mile). Byłem pewien, że mogę zmienić w tej sytuacji lot na dowolny, ale Pani uparcie twierdziła, że tylko na taki w którym są miejsca za mile, chyba że takich lotów już nie ma. Zmieniłem więc daty lotów wydłużając sobie wakacje, ale zmiana ta spowodowała konieczność wystawienia nowych biletów. Całą procedura spowodowała, że zniknęły mi z rezerwacji wybrane i potwierdzone miejsca przy wyjściu awaryjnym na locie airNZ AKL-KIX (miejsca na lotach SQ się zachowały). Strony airNZ mi nie pomogły, przy próbie wyboru miejsc online wyskakuje błąd, że nie jest to możliwe przy mojej rezerwacji (wcześniej działało). Napisałem maila do airNZ i otrzymałem odpowiedź, że przyczyną problemów są widoczne w rezerwacji podwójne bilety i że w takiej sytuacji system airNZ się gubi. Zadzwoniłem do M&M, gdzie poinformowano mnie, iż w przypadku zmian rezerwacji, wystawia się kolejne bilety i to normalne, że są one podwójne. Wyrażono zdziwienie, że dla airNZ nie jest to normalne.
    Kto ma racje, kogo naciskać i czy mam szanse na odzyskanie bardzo dobrych miejsc ?

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Nie jestem pewien, czy to właściwy wątek (a;e w wątku M&M dostałem ostrzeżenie, że piszę nie na temat).
    Odwołano mi lot i przebookowano na najbliższy na tej samej trasie, który mi nie pasował. Musiałem więc skontaktować się z wystawcą biletu (M&M-bilet za mile). Byłem pewien, że mogę zmienić w tej sytuacji lot na dowolny, ale Pani uparcie twierdziła, że tylko na taki w którym są miejsca za mile, chyba że takich lotów już nie ma. Zmieniłem więc daty lotów wydłużając sobie wakacje, ale zmiana ta spowodowała konieczność wystawienia nowych biletów. Całą procedura spowodowała, że zniknęły mi z rezerwacji wybrane i potwierdzone miejsca przy wyjściu awaryjnym na locie airNZ AKL-KIX (miejsca na lotach SQ się zachowały). Strony airNZ mi nie pomogły, przy próbie wyboru miejsc online wyskakuje błąd, że nie jest to możliwe przy mojej rezerwacji (wcześniej działało). Napisałem maila do airNZ i otrzymałem odpowiedź, że przyczyną problemów są widoczne w rezerwacji podwójne bilety i że w takiej sytuacji system airNZ się gubi. Zadzwoniłem do M&M, gdzie poinformowano mnie, iż w przypadku zmian rezerwacji, wystawia się kolejne bilety i to normalne, że są one podwójne. Wyrażono zdziwienie, że dla airNZ nie jest to normalne.
    Kto ma racje, kogo naciskać i czy mam szanse na odzyskanie bardzo dobrych miejsc ?
    Wiesz co, z reguły jest tak, że w przypadku jakichkolwiek zmian w rezerwacj zaklepane wcześniej miejsca mogą (nie muszą ale często tak się dzieje) przepaść. Pytanie, czy w Twoim przypadku wybór miejsca był zwykłą usługą związaną z wystawionym biletem (jak wiadomo w jednych liniach wybór miejsca w Y jest dostępny od razu, w innych dopiero przy odprawie) czy klepnałeś sobie miejsca stosując jakieś "triki". Czy w ogóle jesteś pewien, że te miejsca są jeszcze dostępne? Bo w chwili zmiany rezerwacji mogly wrocić do systemu i zostac już przez kogoś zajęte. W każdym razie próbowałbym sprawę załatwiać mimo wszystko bezpośrednio z przewoźnikiem - to on powinien mieć mozliwość potwierdzenia miejsc na swoich właśnych lotach.

  15. #15
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Wiesz co, z reguły jest tak, że w przypadku jakichkolwiek zmian w rezerwacj zaklepane wcześniej miejsca mogą (nie muszą ale często tak się dzieje) przepaść. Pytanie, czy w Twoim przypadku wybór miejsca był zwykłą usługą związaną z wystawionym biletem (jak wiadomo w jednych liniach wybór miejsca w Y jest dostępny od razu, w innych dopiero przy odprawie) czy klepnałeś sobie miejsca stosując jakieś "triki". Czy w ogóle jesteś pewien, że te miejsca są jeszcze dostępne? Bo w chwili zmiany rezerwacji mogly wrocić do systemu i zostac już przez kogoś zajęte. W każdym razie próbowałbym sprawę załatwiać mimo wszystko bezpośrednio z przewoźnikiem - to on powinien mieć mozliwośotwierdzenia miejsc na swoich właśnych lotach.
    Miejsca byly zarezerwowane przez strone air new zealand bez zadnego kombinowanie. Ta usluga jest dostepna tylko z poziomu systemu airnz z ich odrebnym numerem rezerwacji. Amadeus nawet tych miejsc nie widzial i nie dalo sie rezerwowac przy kupnie. System airnz miejsca caly czas mi potwierdzal. Do lotu jest prawie pol roku wiec miejsca sa wolne, problem jest w tym , ze system w ogole odmawia uslugi,a zgodnie z zasadami linii dla taryf i tras powinien dzialac.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •