Jesli waga i dlugosc pasa na to pozwala to jest to dozwolone w 767-200.
Rozbieg sie wydluza ale masz lepsze parametry wznoszenia.
Leciałem wczoraj Boeingiem 767-200ER US Airways na trasie FRA-PHL i byłem mocno poddenerwowany, gdyż samolot rozpoczął rozbieg bez wysuniętych klap. Fakt, że LF wynosił ze 40%, ale mimo wszystko nie wiedziałem, że 767 mogą startować bez wysuniętych klap. Potem poczytałem trochę na ten temat i wygląda na to, że jeśli chodzi o wersję -200 to rzeczywiście jest to spotykana praktyka - tzn. start jedynie przy slotach wysuniętych na 1.
Moje pytania są następujące. Czy często spotykaliście się ze startem bez wysuniętych klap na 767-200? Czy taka praktyka była też stosowana w PLL LOT?
Jesli waga i dlugosc pasa na to pozwala to jest to dozwolone w 767-200.
Rozbieg sie wydluza ale masz lepsze parametry wznoszenia.
Ale tak na mój rozum, to w razie awarii awarii silnika, czy czegokolwiek, znacząco zmniejsza się szansa na wyhamowanie samolotu na pasie.
Czy te "lepsze parametry wznoszenia" rekompensują to "ryzyko"? No chyba, że nie ma żadnego zwiększonego ryzyka związanego ze startem na minimalnych klapach (?)
Nie.
Aha.
Co linia to obyczaj. Raz leciałem z FO latającym dla CO, który mi wymienił dość sporo różnic w takich drobiazgach. Wyszło z tego, że załogi Lotowskie, zwłaszcza te 737/767 są dość konserwatywne. Dla mnie osobiście to chyba lepiej
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
No dobra, a jakie są korzyści startu na minimalnych klapach?
Szybsza prędkość wznoszenia?
Oszczędność paliwa?
Na pewno zmniejszy to opór samolotu, co spowoduje zmniejszenie zapotrzebowania na ciąg do jego rozpędzenia więc korzyść z tytułu oszczędności paliwa na pewno się pojawi. Samolot będzie miał większe przyspieszenie oraz lepsze parametry wznoszenia w pierwszej fazie.
http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
(\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
(O.o ) your signature to help him
(> < ) on his way to world domination!!!
Zakładki