Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Awatar luccassi

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie Hamulec aerodynamiczny


    Polecamy

    Witam serdecznie! Jestem nowym pasjonatem lotnictwa. Mam pytanie - czy hamulec aerodynamiczny służy też do wytracania prędkości w czasie podejścja do lądowania czy tylko jest włączany w chwili przyziemienia do pomocniczego hamowania już na pasie?

  2. #2
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luccassi Zobacz posta
    czy hamulec aerodynamiczny służy też do wytracania prędkości w czasie podejścja do lądowania
    Tak i jest to wręcz jego główne zadanie, czyli "hamowanie w powietrzu" - nie tylko podczas lądowania.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  3. #3
    Awatar luccassi

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Bardzo Ci dziękuję! Jedlicze obok Łodzi?

  4. #4
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Nie ma za co. Nie.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  5. #5

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    To ja sie podepne pod temat hamulca Pytanie do "kierowcow" - czy startujecie z "recznego" czy bez ? bo rozumiem, ze " z voleya " jest inaczej ... wyjazd na RWY i gaz
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  6. #6
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Jeśli ręczny=postojowy to raczej się nie da, bo alarmy zaczną wyć.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  7. #7
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nurek Zobacz posta
    To ja sie podepne pod temat hamulca Pytanie do "kierowcow" - czy startujecie z "recznego" czy bez ? bo rozumiem, ze " z voleya " jest inaczej ... wyjazd na RWY i gaz
    Przed startem postojowy się wyłącza. Jeżeli jest konieczność przytrzymania "na hamulcu" to raczej na nożnych.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  8. #8
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Dlaczego na filmiku poniżej hamulce aerodynamiczne, tzw. spoilery, używane są podczas rozbiegu?
    Crazy dangerous takeoff 767 in severe storm!! - YouTube

  9. #9
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Dlaczego na filmiku poniżej hamulce aerodynamiczne, tzw. spoilery, używane są podczas rozbiegu?
    Crazy dangerous takeoff 767 in severe storm!! - YouTube
    Bo wychylają się od pewnego poziomu skrętu wolantem, by wspomóc lotki.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  10. #10
    Awatar QmP3L

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRG / EPRZ

    Domyślnie

    Są używane do sterowania wraz z lotkami. Zobacz jak mocno jest lotka wychylona przez cały rozbieg.
    http://qmp3l.deviantart.com/ - zapraszam do galerii
    (\__/) This is Bunny. Copy Bunny into
    (O.o ) your signature to help him
    (> < ) on his way to world domination!!!

  11. #11
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Dziękuję. Rzeczywiscie, nie pomyślałem, że w dodatku występuje windshear i trzeba wychylic lotkę pod wiatr, a przy duzym wychyleniu wchodza już w akcję spoilery. Czy w ogóle mozna przy tak intensywnych opadach i burzy startować?

  12. #12
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PAWW Zobacz posta
    Dziękuję. Rzeczywiscie, nie pomyślałem, że w dodatku występuje windshear i trzeba wychylic lotkę pod wiatr, a przy duzym wychyleniu wchodza już w akcję spoilery. Czy w ogóle mozna przy tak intensywnych opadach i burzy startować?
    Tu nie występował żaden windshear. Windshear - uskok wiatru ma bardzo określoną definicję. Jeżeli się mieścili w swoich limitach wiatru na mokre pasy, uskok wiatru nie występował i mieli gdzie w powietrzu przed tą pogodą "uciec" to mogli.

    Jeszcze jedno. Spoilery to nie to samo co hamulce aerodynamiczne. Spoilery (jako element aerodynamiczny) są wykorzystywane albo w roli flight/ground speedbrake, albo właśnie by wspomóc lotki. Różne panele spoilerów wychylą się w różnych sytuacjach.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  13. #13
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie


    Polecamy

    Sorki, mam za duży chaos. Miałem na myśli boczny wiatr. Oczywiscie wiem, że spoilery dzielą się na flight spoiler i ground spoiler.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •