Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 28
  1. #1
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie Jakiego samolotu niecierpicie i dlaczego?


    Polecamy

    I bardzo prosze o krótkie uzasadnienie: bezpieczeństwo, wygoda, ergonomia itp.
    Oczywiście bardzo mile widziane opnie pilotów, załogi pokładowej, załogi naziemnej oraz pasażerów.

  2. #2
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Pytanie bez sensu. Jeszcze tylko sondy brakuje Zastanawiam sie jaki ono ma cel poza nabiciem (i tak juz ukrytego) licznika postow. Poza tym to forum lotnictwa, wiec mowienie o "niecierpieniu" jakiegos samolotu jest delikatnie ujmujac nie na miejscu.
    Onet to stosowniejsze miejsce do tego typu pytan - to moje osobiste zdanie i nie musicie sie z nim zgadzac
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  3. #3
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    STYRO! To jest FPP ty można zadawać głupie pytania - takie są tu zasady

    Ja nie lubię latać 747 Combi. Uzasadnienie - każdy samolot, jak ma układ 3-4-3 albo 3-3-3 to na końcu przy ogonie się zwęża i tam, na ostatnie rzędy się robi 2-3-2. A poniweaż przeważnie na longhulach latam z żoną we dwójkę więc dwa siedzenia są ważne. No i wlasnie 747Combi jest wyjątkiem - on się nie zwęża. To znaczy zwęża się, ale tam gdzie się zwęża jest już od dawna przedział cargo
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  4. #4
    Awatar Loth

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łowicz/Warszawa

    Domyślnie

    Powiedziałeś o Combi, więc zadam przy okazji pytanie.

    Czy samoloty Combi funkjonują na tej samej zasadzie jak samochody? Czyli mogą jechać pasażerowie, ale ważne jest by wrzucić tam dużo "towaru"? Taki pasażerski + Cargo? Czy tylko wybrane samoloty mają przedział cargo?

    I tak bardzo lubisz z żoną być oddzielonym od innych paxów? Ostra polityka prywatności?

  5. #5
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    STYRO! To jest FPP ty można zadawać głupie pytania - takie są tu zasady
    OK - przepraszam.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  6. #6
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Loth
    Powiedziałeś o Combi, więc zadam przy okazji pytanie.

    Czy samoloty Combi funkjonują na tej samej zasadzie jak samochody? Czyli mogą jechać pasażerowie, ale ważne jest by wrzucić tam dużo "towaru"? Taki pasażerski + Cargo? Czy tylko wybrane samoloty mają przedział cargo?

    I tak bardzo lubisz z żoną być oddzielonym od innych paxów? Ostra polityka prywatności?
    1. Flotę Combi ma KLM. Niestety 18 z ich 22 jumbo to combi. Normalny samolot ma na górnym pokładzie przedział pasażerski a na dolnym przedział towarowy. Combi zaraz za linią skrzydeł ma ścianę i w sekcji ogonowej ma przedział cargo. W efekcie taki combi zabiera około 250 osób plus dodatkowe duże cargo. W terminologii oficjalnej nazywa się to "mix-configuration"

    2. A leciałeś kiedyś 12 godzin ze śpiewającym Pakistańczykiem w układzie trzyfotelowym?
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  7. #7
    Awatar Loth

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Łowicz/Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    2. A leciałeś kiedyś 12 godzin ze śpiewającym Pakistańczykiem w układzie trzyfotelowym?
    Nie mam więcej pytań

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dla mnie najmniej przyjemnym samolotem jako dla pasażera był IL-96. Brak schowków na dśrodkowym rzędem, nawiew w oparciu fotela, ogólnie nieprzytulny, niezbyt dokładne dopasowane elementów wyposazenia- najbardziej dało się to zauwazyc podczas startów- grzechotanie, wibracje dużo wieksze niz w Airbusach czy Boeingach.

    A co do współpasażerów to najgorszą podróżą było ponad 7h z MXP do BOM z dwójka induskich dzieci w rzędzie za mną

  9. #9
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czesto spotykam sie z narzekaniem na ATRki, ale mi tam bardzo dobrze lata sie naszymi ATR42. Niestety z ATR72 (choc lecialem tylko 2x) nie jest juz tak dobrze.
    W duzych maszynach to chyba ponad 90% komfortu zalezy od wnetrza a nie od typu samolotu.

  10. #10
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Trochę obok tematu: na jednym z polskich lotnisk kilka lat temu odprawiono pasażera, lecącego wraz z rodziną od jednego z hubów Europie Środkowej. Z powodu jakichś kłopotów z wyważeniem samolotu czy jakiejś innej pomyłki przy odprawie poproszono owego pasażera o zmianę miejsca, na co odpowiedział tak gwałtownie, że aż mu się słoma z butów wysypała i oczywiście się nie przesiadł, w związku z czym trzeba było częściowo rozładować samolot.

    Dziewczyna z handlingu po tym incydencie wróciła do portu i zadzwoniła do handlingu we wspomnianym hubie. W efekcie ów pan drugi etap podróży (do Bangkoku) spędził na przeciwległym końcu samolotu obok toalety na fotelu pomiędzy dwoma infantami.

    Morał: stosować się do poleceń i próśb personelu naziemnego.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  11. #11
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Nie ma samolotów złych. Są zwykłe i te lepsze

    Z latających w Europie zdecydowanie najlepszy jest EMB 145 bo.... siedząc z lewej masz naraz trzy największe luksusy. 1.okno. 2. Korytarz na który nogi wyciągniesz 3. brak obok siebie kogokolwiek kogo musiałbyś prosić o cokolwiek chcąc np. iść do kibla

    P.S. a ATR może i jest wąsko ale za to jest więcej miejsca na nogi niż w 737 czy rodzinie 320.



  12. #12
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Ja najmniej mile wspominam lot 737 Ryana KRK-HHN, trafilem na jeden ze starszych egzemplarzy, ze zniszczoną tapicerką, syfem w środku i akurat nie siedzalem przy wyjściu awaryjnym, tylko obok dwóch większych facetów, więc pomimo stosunkowo niewielkiego wzrostu (170coś) wygodnie nie bylo. Poza tym nie mam maszyny której bym specjalnie nie lubil, czy specjalnie lubil. Poza tym większośc zależy od linii a nie maszyny.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #13
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Quantas a odleglosc midzy siedzeniami (miejsce na nogi) nie zalezy czasem od linii ? Mi sie cos wydaje ze w eurolocie jest mniej miejsca niz w wiekszosci 737 i 320 ktorymi lecialem, jest nawet duzo mniej miejsca niz w DH4 LH (augsburg)

    Z tym EMB 145 bym nie przesadzak, nie dla kazdego jest wygodnie siedziec z nogami wywalonymi na korytarz, a siedziec prosto sie nie da bo pod tym pojedynczym fotelem juz prawie nie ma podlogi, tylko "kraglosci" kadluba. Wg mnie ATR42 jest duzo wygodniejszy.

  14. #14
    Awatar Chudy

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Trzemeszno

    Domyślnie

    Ja jeśli chodzi o wnętrze (czyt. syf) najgorzej wspominam ATR72, choć leciałem tylko 2 razy, z kolei 42 faktycznie jest już porządniejsza...

    A moim faworytem jest ERJ170
    http://maciej-n.blogspot.com/ --> Moje słów kilka... :)
    PPL(A) C150 C172 PZL104


  15. #15
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    An28, jedyny samolot w którym trzeba latać w słuchawkach.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #16
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    Quantas a odleglosc midzy siedzeniami (miejsce na nogi) nie zalezy czasem od linii ? Mi sie cos wydaje ze w eurolocie jest mniej miejsca niz w wiekszosci 737 i 320 ktorymi lecialem, jest nawet duzo mniej miejsca niz w DH4 LH (augsburg)

    Z tym EMB 145 bym nie przesadzak, nie dla kazdego jest wygodnie siedziec z nogami wywalonymi na korytarz, a siedziec prosto sie nie da bo pod tym pojedynczym fotelem juz prawie nie ma podlogi, tylko "kraglosci" kadluba. Wg mnie ATR42 jest duzo wygodniejszy.
    Ostatni mój lot 320 był na pokładzie Iberii a więc linii klasycznej i po 2,5h mocno się zastanawiałem czy to co czuje w nogach to już zakrzepica czy jeszcze nie Co ciekawe dużo tam zależy od typu foteli jakie są. W 319 i 321 trafiłem strasznie cieniutkie fotele Recaro obite w skóry i tam było ok, natomiast w 320 były grube klasyczne fotele (materiał) i był koszmar. W Wizzie czy easy odczuwałem że jest więcej miejsca.



  17. #17
    Awatar T17s

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    pomorze

    Domyślnie

    Widzę, że wszyscy wspominają nieprzyjemne loty, to i ja się dołączę
    Nie mile wspominam lot YYZ-CUN, B-752 Linii Skyservice. Nie było zbyt dużo miejsca na nogi i co najgorsze przede mną siedziała osoba że tak powiem niestandardowych rozmiarów(baba na oko grubo ponad 100kg), która cały czas nie mogła sie dopasować do siedzenia, na czym cierpiały moje nogi :/ No i jakoś dziwnie zimno jak diabli było na miejsach przy oknie, wychodząc z rzędu na przejście dało się odczuć znaczny skok temperatury(cieplej oczywiście) Niestety w drodze powrotnej również trafiłem na tę samą osobę przede mna deja vu ?

  18. #18
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jesli juz wpominac najnieprzyjemniejsze loty to dla mnie:
    - 747 LH fra-sin - glownie z powodu uklady foteli (siedzialem przy oknie), ciasnoty, syfu, dodatkowo bylo znacznie glosniej niz A330 lub A340, ciezko bylo w ogole spac
    - AT72 LO rix-waw - podstawili go zamiast EMB145 polowa samolotu do jakas lotweska wycieczka, wszyscy lecieli pierwszy raz w zyciu, klaskali, krzyczeli spiewali i pili co sie da. Byly takie wibracje (nie turbulencje) ze mi bateria z lapka wypadla.

    Ale zaden z tych fatalnych lotow nie przesadza o tym ze uwazam te samoloty za beznadziejne. Domyslam sie ze w businessie SQ 747 moze byc milo

  19. #19
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mój najgorszy lot i samolot to TU204 Cairo Aviation, pisałem już wcześniej o tym dlaczego

  20. #20
    Awatar bukow

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Rotterdam

    Domyślnie


    Polecamy

    AVRO RJ85 Lufthansy - poroniony pomysł to układ foteli 3-3

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •