Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree5Likes
  • 1 Post By SAR37
  • 4 Post By piotrekc64

Wątek: Naprowadzanie śmigłowca LPR

  1. #1
    Awatar Kaśka

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Ostrowiec Świętokrzyski

    Domyślnie Naprowadzanie śmigłowca LPR


    Polecamy

    Witam!

    Niebawem zapowiada mi się wyjazd do EPKA, prawdopodobnie będę miała możliwość nauki naprowadzania śmigłowca LPR’u na ziemię.
    W związku z tym pojawia się z mojej strony kilka pytań…
    Kiedy będę ustawiona już w ustalonej pozycji, mówiącej pilotom że tu właśnie jest potrzeba pomoc to powinnam stać pod wiatr czy z wiatrem? A domyślam się że to dla pilotów dość znacząca różnica..
    I drugie pytanie: Dając pilotom ostateczny znak że mogą lądować to w jakiej odległości od lądującego śmigłowca powinnam stać, będąc przy tym oczywiście całkowicie bezpieczna?


    Pozdrawiam
    Kasia

  2. #2
    Awatar SAR37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Witam!
    Oczywiście powinnaś stać z wiatrem w plecy a twarzą do lądującego śmigłowca - śmigłowce (szczególnie HEMS w kategorii "A") lądują pod wiatr.
    Łopaty wirującego wirnika "wystają" poza przód kadłuba ok. 2,2 metra - musisz stać w odległości ok 7-10 metrów od śmigłowca aby pilot miał z tobą kontakt wzrokowy i miał czas na ewentualną reakcję sterami aby nie naruszyć Twojej osoby. Tylko nie zapominaj o podmuchu od wirnika - potrafi zdjąć czapeczkę...
    Miłych wrażeń! PZDR
    Kaśka likes this.
    heliHansa

    "Największe zagrożenia dla Polski to nacjonalizm i klerykalizm"
    Jerzy Giedroyc


  3. #3
    Awatar Kaśka

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Ostrowiec Świętokrzyski

    Domyślnie

    Wielkie dzięki za odpowiedź.

  4. #4
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Dorzucę stary filmik z przedstawieniem komend dla pilota.
    Tom_EPKK, Kaśka, macieju and 1 others like this.

  5. #5
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie

    Jakiś miesiąc temu śmigłowiec HEMS miał zabrać chorego spod Płocka. Jeden nieświadomy swoich ruchów facet chciał pomachać do pilotów będąc lekko na fazie, sprowadził śmigłowiec na ziemię a się okazało, że pacjent czeka na pomoc 2km dalej. Gościu dostał opieprz od pilotów, którzy szybko się poderwali i polecieli do celu. Z dobrych zamiarów wyszło małe niebezpieczeństwo

  6. #6
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Kto jest odpowiedzialny za naprowadzanie helikoptera, jak jest np. wypadek na drodze? Policja, straż, pogotowie? Pracownicy są do tego jakoś szkoleni? A może bez naprowadzania lądują?

  7. #7
    Awatar Kaśka

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Ostrowiec Świętokrzyski

    Domyślnie

    Wyjaśnię to na znanym mi przykładzie…
    Jest duży wypadek komunikacyjny, autobus z licealistami wpadł do rowu..
    Jest wielu rannych, na miejsce przybywają wszystkie służby: pierwsza straż, policja i pogotowie. Nie jest tak że każdy zaraz leci na pomoc ludziom. Każda ze służb ma swojego dowódcę. Dowódcy kierują całą akcją ratunkową i nie uczestniczą w niej jako np. ratownik medyczny czy strażak. Kiedy wezwany jest śmigłowiec i któryś z dowódców dostaję informacje, że za jakiś czas będzie w pobliżu, wyznaczają między sobą osobę która nakieruje LPR. Jeśli nie oni to wyznaczą odpowiedzialną za to osobę wśród osób które są ‘w gotowości’ Nie wykluczone że helikopter wyląduje sam, ale zawsze warto wspomóc prace pilotom, prawda?
    Jeśli chodzi o straż, czy policję to nie wiem jak odbywają się tam szkolenia w związku z tym i czy w ogóle się takowe odbywają. A jeśli chodzi o ratowników, to ja spotkałam się z tym na kursie pierwszej pomocy, później na kilkudniowych ogólnych warsztatach ratowniczych

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Nie ma zadnego naprowadzania w stylu ze ktos ustawia jakis przenosny nadajnik i helikopter uzywa tego sygnalu jak jakiejs radiolatarni.
    Wszystko odbywa sie duzo bardziej prozaicznie - w ten lub inny sposob pilot dostaje wspolrzedne lub nawet orientacyjna pozycje na mapie (droga radiowa, itp.) i sam sie kieruje w to miejsce. Aby wyladowac minimalne warunki meteorologiczne musza byc spelnione i pilot uzywa swoich oczu. Cala filozofia.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 27-10-2011 o 19:40

  9. #9
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Nie ma zadnego naprowadzania w stylu ze ktos ustawia jakis przenosny nadajnik i helikopter uzywa tego sygnalu jak jakiejs radiolatarni.
    Wszystko odbywa sie duzo bardziej prozaicznie - w ten lub inny sposob pilot dostaje wspolrzedne lub nawet orientacyjna pozycje na mapie (droga radiowa, itp.) i sam sie kieruje w to miejsce. Aby wyladowac minimalne warunki meteorologiczne musza byc spelnione i pilot uzywa swoich oczu. Cala filozofia.
    Bardziej chodziło mi o to, co wyjaśniła Kaśka i o wiedzę na temat sygnałów takich, jakie są na filmiku - naprowadzanie na miejscu wypadku do lądowania.

  10. #10
    Awatar SPMRK

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Kto jest odpowiedzialny za naprowadzanie helikoptera, jak jest np. wypadek na drodze? Policja, straż, pogotowie? Pracownicy są do tego jakoś szkoleni? A może bez naprowadzania lądują?
    https://docs.google.com/present/view...k_1252cz9k28s5
    Start Śmigłowca EC135 Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Krakowie Suchoraba K4 08.03.2010r. - YouTube
    Pozdrawiam.
    M

  11. #11
    Awatar Kaśka

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Ostrowiec Świętokrzyski

    Domyślnie

    Świetna prezentacja! Bardzo mi się podoba.

  12. #12
    Awatar Kaśka

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Ostrowiec Świętokrzyski

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Bardziej chodziło mi o to, co wyjaśniła Kaśka i o wiedzę na temat sygnałów takich, jakie są na filmiku - naprowadzanie na miejscu wypadku do lądowania.
    31 slajd prezentacji i dalej.

  13. #13
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie

    Tutaj to wygląda OK ale weźmy pod uwagę wypadki albo zwykłą pomoc w małych miejscowościach, gdzie OSP nie jest przeszkolona w tym zakresie a mieszkańcy czasami bardziej przeszkadzają niż pomagają (przykład wspomniany wyżej). Wtedy pilot zdany jest tylko na siebie bo nie ma pomocy z dołu.

  14. #14
    Awatar SPMRK

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Z praktyki. Hełmu pewnie nie będziesz miała , ale okulary (lepiej gogle) na pewno będa przydatne.
    M.

    Cytat Zamieszczone przez Darecki Zobacz posta
    Tutaj to wygląda OK ale weźmy pod uwagę wypadki albo zwykłą pomoc w małych miejscowościach, gdzie OSP nie jest przeszkolona w tym zakresie a mieszkańcy czasami bardziej przeszkadzają niż pomagają (przykład wspomniany wyżej). Wtedy pilot zdany jest tylko na siebie bo nie ma pomocy z dołu.
    Pilot decyduje.
    M.
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 06-11-2011 o 12:54 Powód: scalanie

  15. #15
    Awatar SPMRK

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie


    Polecamy



Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •