Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    zibi_1
    Goście

    Domyślnie Wysokość lotu w czasie lądowania


    Polecamy

    W czasie lądowania na Okęciu samoloty przelatują nad łąką w kwadracie ulic: Gen. K. Sosnkowskiego - Aleje Jerozolimskie - Starodęby. Czy możecie powiedzieć mi na jakiej wysokości samoloty lecą w tym miejscu?

    Nie wiem czy to ważne: oceniam na podstawie google.maps, że ta łąka jest 4 km od początku pasa startowego
    Ostatnio edytowane przez Raffij ; 29-10-2011 o 09:41 Powód: Scalanie! Nie pisz post pod postem w odstępie 1 minuty!!!

  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Strieła, Stinger czy Grom dadzą radę.



  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Samoloty schodza po sciezce 3 lub 3,5 stopnia. Pierwsza wartosc dotyczy pasa 11, druga 15.
    Wysokosc samolotu nad progiem tj ok 15 m mozna pominac w obliczeniach. Reszta to prosta trygonometria.

  4. #4
    zibi_1
    Goście

    Domyślnie

    Pas 11 czyli 3 stopnie: H=S*tan(pi*3/180)= 4000*tan(3,14*3/180)=209 metrów. Tak mi się wydawało ;-). Wydaje się, że małe samoloty lecą wyżej od dużych. Czy to tylko kwestia złudzenia, czy faktycznie może być różnica w ścieżce podejścia w załeżności od wielkości samolotu ? Przepraszam jeśli pytanie jest głupie.

    pozdrawiam !

    z

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mysle, ze to zludzenie, takie samo jak to, ze wiekszy samolot sprawia wrazenie, ze podchodzi wolniej.
    Inna sprawa, ze to podejscie nieprecyzyjne gdzie nie ma sygnalu sciezki schodzenia, wiec z zalozenia wysokosci moga sie lekko roznic w zaleznosci od tego jak sobie ktos rozliczyl znizanie i czy dobrze je kontroluje.

  6. #6
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Niekótre mniejsze mogą siadać nieco dalej, żeby przyspieszyć zjazd z pasa i skrócić sobie czas kołowania i to się zdarza chociażby w przypadku 33.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  7. #7
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Przeglądając ostatnio ATRy z kokpitu natknąłem się na taki filmik - http://www.youtube.com/watch?v=i_ZquOuRD1A
    Oczywiście nie mam pojęcia co to za lot itp. ale chyba dość ostro poszli.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Już to gdzieś było na forum. To jest oblot techniczny.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  9. #9
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Oblot, nie oblot, chlopaki IMHO troche przegieli

  10. #10
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Oblot, nie oblot, chlopaki IMHO troche przegieli
    Chcieli pokazać, że ATRek fajnie hamuje/trzyma prędkość
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zibi_1 Zobacz posta
    Czy możecie powiedzieć mi na jakiej wysokości samoloty lecą w tym miejscu?
    Jezeli wiesz co to za samolot lub znasz jego orientacyjne rozmiary to mozesz latwo obliczyc na jakiej wysokosci leci. Wystarczy do tego wyciagnieta reka i jakas linijka a reszta to prosta geometria trojkatow na kawalku papieru, kalkulator sie przyda tez.

  12. #12
    new
    new jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    Oczywiście nie mam pojęcia co to za lot itp. ale chyba dość ostro poszli.

    No po takim nurkowaniu, pasażerowie mieliby niezły test wytrzymałości nerwów


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •