Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Atco

Wątek: Przekierowania np z powodu mgly

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie Przekierowania np z powodu mgly


    Polecamy

    Witam

    Obserwujac ile dzisiaj kolek nad Krakowem zrobil RYR9662 z powodu mgly, zastanawiam sie czy nie mozna bylo wczesniej zadecydowac zeby od razu przekierowac go do Krakowa lub Rzeszowa ? Bylo tyle czasu, ze autokary spokojnie zdazylyby dowiezc tych ludzi i odebrac. Przeciez o mgle wiadomo jest juz od kilku godzin.

    Mam tez drugie pytanie, czy samoloty zazwyczaj w takich przypadkach czekaja az autokar dowiezie ludzi z krk czy odlatuja puste ?

    pozdrawiam

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Samoloty przy divertach zwykle wracają puste - chodzi o czas pracy załóg i jak najszybszy powrót samolotu do pierwotnie planowanej rotacji. Bardziej się opłaca anulować jeden lot, niż znacznie opóźnić 2-3 loty...

  3. #3
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Samoloty przy divertach zwykle wracają puste - chodzi o czas pracy załóg i jak najszybszy powrót samolotu do pierwotnie planowanej rotacji. Bardziej się opłaca anulować jeden lot, niż znacznie opóźnić 2-3 loty...
    Z tym to też chyba bywa różnie. Jak miałem lecieć z Gdańska do Stansted i samolot z powodu mgły przekierowano do Poznania to ten grzecznie czekał aż się doturlamy autobusem - z 9:50 zrobił się wylot o 16:30.

    Z drugiej strony - podczas strajku kontrolerów w Hiszpanii, gdy wszystkie samoloty usiadły na Teneryfie to po wznowieniu lotów wszystkie wróciły od razu do macierzystych baz. Pasażerów którzy mieli lądować na innych wyspach wysłano promami.

  4. #4
    Awatar major_25

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPWA//EGSS

    Domyślnie

    Wszystko zależy od polityki przewoźnika. Czasami bardziej się opłaca lecieć na pusto a czasami lepiej poczekać i zapełnić samolot

  5. #5
    Awatar tk_pl

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A ja mam inne, podobne pytanie. Jak wiadomo wczoraj, po zamknięciu WAW samoloty nań lecące przekierowano na inne lotniska. I tak na przykład BAW850 z LHR już nad Niemcami skręcił w stronę Krakowa Jednak zastanawia mnie jedna rzecz, a mianowicie samolot AFR z Paryża paredziesiąd NM od Warszawy trzymał holding kilkanaście minut po czym wrócił do Francji. Dlaczego nie wylądował na jakimś z polskich lotnisk, i dlaczego wziął aż tak dużo paliwa, by móc wrócić aż do Francji?

  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Zwróć uwagę, że AFR nie ma przedstawicieli na żadnym z polskich lotnisk poza jednym - Warszawą. Lądowanie w Polsce oznaczałoby spore problemy z logistyką (jakoś tych pasażerów trzeba przewieźć bądź przenocować, to samo z załogą), dodatkowo samolot wypada z rotacji. Rozsądniej jest polecieć gdzieś, gdzie tych problemów nie będzie.
    Nie "wziął aż tak dużo paliwa, by móc wrócić aż do Francji" tylko tyle, żeby w Warszawie nie musieć tankować (gdyby rejs przebiegł normalnie)
    tk_pl likes this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #7
    Awatar major_25

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPWA//EGSS

    Domyślnie


    Polecamy

    AFR czekał na decyzje z Paryża co ma robić. Akurat ta linia tankuje u siebie "pod korek" w CDG bo bardziej jej sie to opłaca niż dolewka w WAW

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •