Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Awatar Air Q

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ...

    Domyślnie Kompozytowy kadłub B787 i hipotetyczne lądowanie bez podwozia


    Polecamy

    Po incydencie z LOT-owskim B767 zacząłem się zastanawiać czy gdyby tego typu zdarzenie wydarzyło się na B787 to czy po takim lądowaniu kompozytowy kadłub byłby naprawialny. Jak to jest, da się w takim wypadku w miarę łatwo usunąć uszkodzenie czy nie?

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    O naprawach samolotow zrobionych z carbon-fibre a w szczegolnosci takiego 787 bylo juz sporo napisane. Techniki beda podobne jak w przypadku aluminium - wycinasz co trzeba i wstawiasz late.

    In addition to using a robust structural design in damage-prone areas, the 787 has been designed with the capability to be repaired in exactly the same manner that airlines would repair an airplane today — with bolted repairs. These can be just as permanent and damage tolerant as they are on a metal structure.

  3. #3
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Mnie natomiast zastanawia jak zachowałby się kompozytowy kadłub podczas szorowania po pasie, czy nie zagroziło by to jego samozapłonem w sutek tarcia, ewentualnie szybszym rozprzestrzeniem się pożaru choćby takiego jak był przy prawym silniku SP-LPC?

  4. #4
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    W 787 własnie problemem jest niedopuszczenie do nagrzania i w konsekwencji do przegrzania struktury. Z tego względu wszystkie instalacje sa zgrupowane w jednym miejscu ,na jego spodzie niech bedzie ze w kilu,i idą na postumentach ,kolumnach srodkową czescia kadłuba .
    Trudno powiedzieć czy by sie zapalił . Kompozyt inaczej reaguje na ciepło .Osłony silników na LPC sa własnie z kompozytu ,własciwie odkształciły sie i starły .Czy się zapaliły od tarcia ? Trza obejrrzeć...

    Na prawym silniku rozszczelniła sie instalacja olejowa i hydro . Okopcenia to własnie ten wyciekły i spalony olej

  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    W 787 własnie problemem jest niedopuszczenie do nagrzania
    Jeszcze sie okaze, ze na plycie nie beda sie mogly pasc jak bedzie np >30 stopni

  6. #6
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Jeszcze sie okaze, ze na plycie nie beda sie mogly pasc jak bedzie np >30 stopni
    Czyli słyszałeś o uzywaniu na 787 klimy na ziemi ?

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Czyli słyszałeś o uzywaniu na 787 klimy na ziemi ?
    I jeszcze cos o hangarze ale ludzie z forum dowiedli, ze to plotka.

  8. #8
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Myślałem że obudowy silników są aluminium, cóż człowiek uczy się cale życie. Co do kompozytu, to co by się słało gdy usunąć z równania pianę gaśniczą położoną na pasie?

  9. #9
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Jeszcze sie okaze, ze na plycie nie beda sie mogly pasc jak bedzie np >30 stopni
    Niektóre kompozytowe samoloty z grupy GA (np DA20) już maja na platowcu zabudowanym wskaźnik temperatury struktury więc chyba coś jest na rzeczy. W tym konkretnym przypadku przy temperaturze struktury powyżej 55st lot jest zabroniony.
    Ostatnio edytowane przez alfsky ; 06-11-2011 o 21:00

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Czyli słyszałeś o uzywaniu na 787 klimy na ziemi ?
    Recent advances in technology have allowed
    Boeing to incorporate a new no-bleed systems
    architecture in the 787 that eliminates the
    traditional pneumatic system and bleed manifold
    and converts the power source of most functions
    formerly powered by bleed air to electric power (for
    example, the air-conditioning packs and wing antiice
    systems).

    http://www.boeing.com/commercial/aer...7_article2.pdf

    Może tak?
    hypne

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •