Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree5Likes
  • 5 Post By bedrzich

Wątek: Airbus A330 prawie wisi w powietrzu - możliwe?

  1. #1

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie Airbus A330 prawie wisi w powietrzu - możliwe?


    Polecamy

    Watch this 230-ton Airbus A330 Stopping In Midair for a Few Seconds - YouTube!
    To co pokazane jest na filmie jest możliwe? Jakie muszą być kąty natarcia i jaką prędkość musi mieć wiatr?
    Pozdrawiam
    Krystian

  2. #2
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Robi wrażenie

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Witamy w cudownym świecie fly-by-wire. Tak, to jest możliwe i zwykle demonstrowane przez A. na pokazach lotniczych. Komputer pomaga dobierać odpowiedni ciąg aby samolot nie przeciągnął.

  4. #4
    Awatar Masterex2

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    woow, wydawało się, że zaraz spadnie..

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Płock, Polska

    Domyślnie

    Witaj,

    w Airbusach to chyba tylko przy Alternate Law, albo i niżej.

    edit: Direct Law?
    edit2: dlatego napisałem "chyba"

    Pozdrawiam.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Ponieważ brosss edytujesz swojego posta, to ja wyedytuje tego: w jakim modzie najbezpieczniej jest przeprowadzić taki manewr? Chyba nie ma głębszego sensu dawać sobie możliwości przeciągnięcia (co właśnie jest możliwe w modach przez Ciebie wymienionych)?

  7. #7
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Ekstra pokaz

  8. #8
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Witamy w cudownym świecie fly-by-wire. Tak, to jest możliwe i zwykle demonstrowane przez A. na pokazach lotniczych. Komputer pomaga dobierać odpowiedni ciąg aby samolot nie przeciągnął.
    A czy przy gwałtownym ustaniu wiatru w nos ,nie istnieje niebezpieczeństwo że zabraknie siły nośnej pod skrzydłem?Silniki potrzebują jakiegoś czasu żeby rozkręcic się do odpowiedniego ciągu

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez urban787 Zobacz posta
    A czy przy gwałtownym ustaniu wiatru w nos ,nie istnieje niebezpieczeństwo że zabraknie siły nośnej pod skrzydłem?Silniki potrzebują jakiegoś czasu żeby rozkręcic się do odpowiedniego ciągu
    To już pytanie do bedrzicha, ale z pewnością programiści przewidzieli taką ewentualność (na oko podchodzi pod windshear protection). Do tego: samolot nie stoi w miejscu - leci może z 70-90 węzłów.

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Niedaleko Kielc

    Domyślnie

    Czy coś Takiego da się, Wykonać Boeingiem ??? , Wydaje mi się, że chyba tylko 777 ?

  11. #11
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Da się każdym samolotem. To tylko lot na dużym kącie natarcia na bardzo małej prędkości postępowej.
    Gdyby nie wiatr, to ten samolot dalej by leciał z takim samym kątem, z taką samą prędkością względem powietrza, a jedynie widz na ziemi uważałby, że "samolot leci szybciej".

    PS Superexpress podaje, że Airbus do tego pokazu zakupił inne prawa fizyki niż Boeing.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  12. #12
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Ee tam, żadne cuda! Mógł mieć względem ziemi z 80 węzłów, ale widać było niezły wiatr - czasem na 200' może być dwukrotnie silniejszy wiatr! No i wznosił się trochę. Wydaje mi się, że leciał na klapach 3 i nie sądzę, żeby jakiś straceniec wyłączał zabezpieczenia FBW - inaczej jak Normal Law się nie lata, chyba, że sytuacja czyli CL wymaga! A to pokazy! No i mogę się założyć, że był pusty - załoga plus parę ton paliwa, miał pewnie tak ze 140ton do startu (a nie 230!) czyli mógł lecieć ok. 120kts - mogli lecieć na min Vls, czyli jeszcze kilka węzłów poniżej Vref. Ten samolot tak lata!! Ma świetną aerodynamikę, przy maks. masie do lądowania min. prędkość bez klap jest poniżej 200, z klapami full Vref to ok. 145kts - w końcu jest to samolot kat. C. Na B777 się tak nie da, bo np. Nasze ER i LR są w kat. D - tutaj min V ref to 140 - dla małej masy, bo dla maks jest to ponad 150, a do tego min. 5 węzłów ekstra...
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 10-11-2011 o 22:25
    Pozdrawiam!
    Piotr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •