Robi wrażenie
Watch this 230-ton Airbus A330 Stopping In Midair for a Few Seconds - YouTube!
To co pokazane jest na filmie jest możliwe? Jakie muszą być kąty natarcia i jaką prędkość musi mieć wiatr?
Pozdrawiam
Krystian
Witamy w cudownym świecie fly-by-wire. Tak, to jest możliwe i zwykle demonstrowane przez A. na pokazach lotniczych. Komputer pomaga dobierać odpowiedni ciąg aby samolot nie przeciągnął.
Witaj,
w Airbusach to chyba tylko przy Alternate Law, albo i niżej.
edit: Direct Law?
edit2: dlatego napisałem "chyba"
Pozdrawiam.
Ponieważ brosss edytujesz swojego posta, to ja wyedytuje tego: w jakim modzie najbezpieczniej jest przeprowadzić taki manewr? Chyba nie ma głębszego sensu dawać sobie możliwości przeciągnięcia (co właśnie jest możliwe w modach przez Ciebie wymienionych)?
Czy coś Takiego da się, Wykonać Boeingiem ??? , Wydaje mi się, że chyba tylko 777 ?
Da się każdym samolotem. To tylko lot na dużym kącie natarcia na bardzo małej prędkości postępowej.
Gdyby nie wiatr, to ten samolot dalej by leciał z takim samym kątem, z taką samą prędkością względem powietrza, a jedynie widz na ziemi uważałby, że "samolot leci szybciej".
PS Superexpress podaje, że Airbus do tego pokazu zakupił inne prawa fizyki niż Boeing.
[Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]
Ee tam, żadne cuda! Mógł mieć względem ziemi z 80 węzłów, ale widać było niezły wiatr - czasem na 200' może być dwukrotnie silniejszy wiatr! No i wznosił się trochę. Wydaje mi się, że leciał na klapach 3 i nie sądzę, żeby jakiś straceniec wyłączał zabezpieczenia FBW - inaczej jak Normal Law się nie lata, chyba, że sytuacja czyli CL wymaga! A to pokazy! No i mogę się założyć, że był pusty - załoga plus parę ton paliwa, miał pewnie tak ze 140ton do startu (a nie 230!) czyli mógł lecieć ok. 120kts - mogli lecieć na min Vls, czyli jeszcze kilka węzłów poniżej Vref. Ten samolot tak lata!! Ma świetną aerodynamikę, przy maks. masie do lądowania min. prędkość bez klap jest poniżej 200, z klapami full Vref to ok. 145kts - w końcu jest to samolot kat. C. Na B777 się tak nie da, bo np. Nasze ER i LR są w kat. D - tutaj min V ref to 140 - dla małej masy, bo dla maks jest to ponad 150, a do tego min. 5 węzłów ekstra...
Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 10-11-2011 o 22:25
Pozdrawiam!
Piotr
Zakładki