Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree5Likes
  • 5 Post By bedrzich

Wątek: Airbus A330 prawie wisi w powietrzu - możliwe?

  1. #1

    Dołączył
    May 2009

    Domyślnie Airbus A330 prawie wisi w powietrzu - możliwe?


    Polecamy

    Watch this 230-ton Airbus A330 Stopping In Midair for a Few Seconds - YouTube!
    To co pokazane jest na filmie jest możliwe? Jakie muszą być kąty natarcia i jaką prędkość musi mieć wiatr?
    Pozdrawiam
    Krystian

  2. #2
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Robi wrażenie

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Witamy w cudownym świecie fly-by-wire. Tak, to jest możliwe i zwykle demonstrowane przez A. na pokazach lotniczych. Komputer pomaga dobierać odpowiedni ciąg aby samolot nie przeciągnął.

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  4. #4
    Awatar Masterex2

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    woow, wydawało się, że zaraz spadnie..

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Płock, Polska

    Domyślnie

    Witaj,

    w Airbusach to chyba tylko przy Alternate Law, albo i niżej.

    edit: Direct Law?
    edit2: dlatego napisałem "chyba"

    Pozdrawiam.

  6. #6

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Ponieważ brosss edytujesz swojego posta, to ja wyedytuje tego: w jakim modzie najbezpieczniej jest przeprowadzić taki manewr? Chyba nie ma głębszego sensu dawać sobie możliwości przeciągnięcia (co właśnie jest możliwe w modach przez Ciebie wymienionych)?

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  7. #7
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Ekstra pokaz

  8. #8
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Witamy w cudownym świecie fly-by-wire. Tak, to jest możliwe i zwykle demonstrowane przez A. na pokazach lotniczych. Komputer pomaga dobierać odpowiedni ciąg aby samolot nie przeciągnął.
    A czy przy gwałtownym ustaniu wiatru w nos ,nie istnieje niebezpieczeństwo że zabraknie siły nośnej pod skrzydłem?Silniki potrzebują jakiegoś czasu żeby rozkręcic się do odpowiedniego ciągu

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez urban787 Zobacz posta
    A czy przy gwałtownym ustaniu wiatru w nos ,nie istnieje niebezpieczeństwo że zabraknie siły nośnej pod skrzydłem?Silniki potrzebują jakiegoś czasu żeby rozkręcic się do odpowiedniego ciągu
    To już pytanie do bedrzicha, ale z pewnością programiści przewidzieli taką ewentualność (na oko podchodzi pod windshear protection). Do tego: samolot nie stoi w miejscu - leci może z 70-90 węzłów.

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100

  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Niedaleko Kielc

    Domyślnie

    Czy coś Takiego da się, Wykonać Boeingiem ??? , Wydaje mi się, że chyba tylko 777 ?

  11. #11
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Da się każdym samolotem. To tylko lot na dużym kącie natarcia na bardzo małej prędkości postępowej.
    Gdyby nie wiatr, to ten samolot dalej by leciał z takim samym kątem, z taką samą prędkością względem powietrza, a jedynie widz na ziemi uważałby, że "samolot leci szybciej".

    PS Superexpress podaje, że Airbus do tego pokazu zakupił inne prawa fizyki niż Boeing.
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  12. #12
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Ee tam, żadne cuda! Mógł mieć względem ziemi z 80 węzłów, ale widać było niezły wiatr - czasem na 200' może być dwukrotnie silniejszy wiatr! No i wznosił się trochę. Wydaje mi się, że leciał na klapach 3 i nie sądzę, żeby jakiś straceniec wyłączał zabezpieczenia FBW - inaczej jak Normal Law się nie lata, chyba, że sytuacja czyli CL wymaga! A to pokazy! No i mogę się założyć, że był pusty - załoga plus parę ton paliwa, miał pewnie tak ze 140ton do startu (a nie 230!) czyli mógł lecieć ok. 120kts - mogli lecieć na min Vls, czyli jeszcze kilka węzłów poniżej Vref. Ten samolot tak lata!! Ma świetną aerodynamikę, przy maks. masie do lądowania min. prędkość bez klap jest poniżej 200, z klapami full Vref to ok. 145kts - w końcu jest to samolot kat. C. Na B777 się tak nie da, bo np. Nasze ER i LR są w kat. D - tutaj min V ref to 140 - dla małej masy, bo dla maks jest to ponad 150, a do tego min. 5 węzłów ekstra...
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 10-11-2011 o 22:25
    Pozdrawiam!
    Piotr

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •