Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree1Likes
  • 1 Post By saturn5

Wątek: Własne punkty nawigacyjne

  1. #1
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Question Własne punkty nawigacyjne


    Polecamy

    Witam. Chciałem zapytać, czy istnieje taka możliwość, aby załoga mogła utworzyć własne punkty nawigacyjne w CDU/FMC? Chodzi mi o to, że załoga wprowadza do CDU/FMC współrzędne dajmy na to środka pasa i nazywa je po swojemu, np. WPP25, RWY25, itp. Czy istnieje właśnie w FMC/CDU taka strona gdzie można ze współrzędnych utworzyć punkt i dowolnie go nazwać?

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Tak, zależnie od konkretnego rodzaju awioniki.

  3. #3
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    W sumie interesowałyby mnie samoloty typu Boeing/Airbus. Na jakiej stronie w FMC/CDU wpisuje się te współrzędne? Mile widziany jakiś skan, albo obrazek.

  4. #4
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    LEGS w Boeingach. Making Waypoints (Tutorial) - The AVSIM Forums - symulacja, ale w rzeczywistości identycznie.

  5. #5
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    W Airbusie bez problemu, może być własna nazwa, w Boeingu - zależy od software'u FMC, ale jednak jest mniej opcji.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  6. #6
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    Imageshack - 87571156.jpg
    Znalazłem taki fragment Continentala dla B737. Czy ktos mógłby mi powiedzieć, gdzie na tej stronie SUPP NAV DATA można wpisać współrzędne?

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nigdzie, bo ta strona służy do czego innego. "Continental dla B737" wyborny.

  8. #8
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    "Continental dla B737" wyborny.
    ??????

  9. #9
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Domyślnie

    Do czego zatem służy w 737 strona SUPP NAV DATA?

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucas122005 Zobacz posta
    Chodzi mi o to, że załoga wprowadza do CDU/FMC współrzędne dajmy na to środka pasa i nazywa je po swojemu,
    Tylko nie probuj myslec ze pozniej z tak stworzonego wlasnego punktu (srodek pasa?) mozesz sobie robic wlasne podejscie, cos jak zaloga tego nieslawnego Tu-154, takie punkty moga tylko sluzyc jako dodatkowa pomoc w ogolnej orientacji, eventualnie do podejsc w warunkach VFR.

  11. #11
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Question

    Można powiedzieć, że dokładnie załoge tego samolotu miałem na myśli pisząc ten post, ale traktowanie własnego punktu (np. środka pasa) to juz jest inna sprawa i ja doskonale o tym wiem, że to tylko w ramach dotatkowej pomocy (w celach informacyjnych). Kurcze, nie mogę nigdzie znaleźć gdzie w 737 znajduje się w FMC strona, która strikte służy do wpisywania współrzędnych i z tych współrzednych stworzenie punktu, który nazwiemy sami. Zakładka FIX natomiast to jest całkiem cos innego. Czy ktos z obecnych na forum lata na 737?

  12. #12
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Tutaj masz caly krotki filmik o tworzeniu wlasnych punktow w 737-800.
    Naprzyklad widzisz przy koncu jak stworzyl nowy punkt i nazwal go HELLO.
    (to jest prawdziwy samolot, nie symulacja)

    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 09-12-2011 o 02:13
    RzEmYk likes this.

  13. #13
    Awatar Lucas122005

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    Tarnów

    Smile

    Właśnie to chciałem wiedzieć. Serdeczne dzięki saturn5.

  14. #14
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Dodam że oprogramowanie FMS Airbusa pozwala na wpisanie do bazy danych pasa wraz z ILSem! Ale NIE można do takiego pasa podchodzić inaczej jak w ILS (logiczne - system stroi ILSa i można lecieć, ale tylko w Cat. 1) lub w warunkach z widocznością. Oczywiście pojawiają się problemy z bazą danych dla GPWS - przy takim podejściu ma prawo się odezwać. Miałem okazję wykonać takie podejście na lotnisku w Ferganie w Kazachstanie. Procedura (FCOM) pozwala w takim przypadku na wyłączenie GPWSa.
    Pozdrawiam!
    Piotr

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •