Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie Concord, a klapy??


    Polecamy

    http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...8873&nseq=284- podobno Concord nie miał klap, więc co to jest?

  2. #2
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    lotki

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez S.W.A.T
    lotki
    To chyba tylko pol prawdy... :P

    Concord mial polaczone lotki ze sterem wysokosci - elevons (elevator + ailerons)

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Troche sporo tych lotek.
    Dlaczego Concord nie miał steru wysokości??

  5. #5
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Czy to na skrzydłach to nie klapolotki i sterolotki?

    Nie potrzebował. Owe urządzenia na skrzydłach działały jako star wysokości.

  6. #6
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    dokladnie,

    sterolotki pelnily funkcje steru wysokosci

    pzdr

  7. #7
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    po angielsku nazywali to "elevons", pelnily tylko role lotek i steru wysokisci.
    Concorde nie mial klap, dlatego podczas startu i ladowania (generalnie przy malych szybkosciach) musial zwiekszac kat natarcia skrzydel.
    Dlatego tez mial pochylany nos, zeby piloci widzieli cokolwiek zwlaszca przy ladowaniu.
    zrodło: "Flying Concorde - the full story", napisla Brian Calvert. Polecam ta pozycje.

  8. #8
    Awatar Air Q

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ...

    Domyślnie

    A ja dodam tego linka:
    http://www.concordesst.com/flightsys.html
    wszystko jest tam dokładnie napisane i wyjaśnione.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    To mam jeszcze jedno pytanie.
    Poco Concord'owi to małe, tylne kółko??

  10. #10
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Żeby zapobiec tzw. tail strike.

  11. #11
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Drzemi
    Żeby zapobiec tzw. tail strike.
    a w Ile - 62 też do tail strike ? http://www.planepictures.net/netshow.php?id=586409
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  12. #12
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie

    Poniekąd. Jak jest schowane to przy startach/lądowaniach tak, bo kadłubem nei przytrze. A główna rola, to "podpórka", żeby podczas załadunku/wyładunku tył nie opadł na ziemię.

  13. #13
    Awatar Air Q

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    ...

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gregor
    Cytat Zamieszczone przez Drzemi
    Żeby zapobiec tzw. tail strike.
    a w Ile - 62 też do tail strike ? http://www.planepictures.net/netshow.php?id=586409
    W ILe-62 po to aby zapobiec takiej sytuacji podczas ładunku/rozładunku

  14. #14
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Air Q
    A ja dodam tego linka:
    http://www.concordesst.com/flightsys.html
    wszystko jest tam dokładnie napisane i wyjaśnione.
    Jednej rzeczy nie rozumiem - skoro tymi sterolotkami można samolotem skręcać
    w prawo i w lewo, a nawet wznosić się lub opadać skręcając, to po co mu jeszcze
    ster kierunku na ogonie?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  15. #15

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    A po co w kazdym innym samolocie skoro tez ma lotki?

  16. #16
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot
    A po co w kazdym innym samolocie skoro tez ma lotki?
    No nie wiem - pewnie pomocniczo
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  17. #17
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Usterzenie pionowe ze sterem kierunku nie pełni funkcji pomocniczej, a główną. Zasadniczo nie służy do jako takiego skręcania(jeśli już to do odchylenia w lewo lub prawo), a do zapewnienia stateczności kierunkowej(wzdłuż osi pionowej) zarówno podczas skrętu jak i lotu prostoliniowego.

  18. #18
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TermiT
    Usterzenie pionowe ze sterem kierunku nie pełni funkcji pomocniczej, a główną. Zasadniczo nie służy do jako takiego skręcania(jeśli już to do odchylenia w lewo lub prawo), a do zapewnienia stateczności kierunkowej(wzdłuż osi pionowej) zarówno podczas skrętu jak i lotu prostoliniowego.
    Jest gdzieś jakaś prezentacja flash gdzie możnaby ruszając suwakami posterować
    lecącym samolotem? I zrozumieć jak wychylenia różnych jego elementów sterowniczych
    na niego wpływają?

    Co do stateczności kierunkowej - w locie poziomym bym się zgodził, ale będąc na pokładzie
    i obserwując przez okno podejście jakby to nazwać "ostrym łukiem i ostrym zejściem",
    wyglądało tak, że samolot nie robi tego łuku "jak po sznurku", tylko "przepada" w bok.
    Czy za to odpowiada wychylenie steru kierunku, czy lotek?
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen
    Jednej rzeczy nie rozumiem - skoro tymi sterolotkami można samolotem skręcać
    w prawo i w lewo, a nawet wznosić się lub opadać skręcając, to po co mu jeszcze
    ster kierunku na ogonie?
    Bo w takim ukladzie wykonanie prawidlowego zakretu nie byloby mozliwe. Na przykladzie zakretu w lewo - lewe skrzydlo idzie w dol a prawe w gore - lotka na lewym skrzydle idzie w gore a ta na prawym w dol - lotka idaca w dol daje wiekszy opor niz ta idaca w gore - jasno z tego wynika ze bedzie nam to odchylac samolot w prawo czyli przeciwna do zakretu. Zamolot poczatkowo zamiast zakrecac w lewo, bedzie robil zeslizg w lewo - ster kierunku w skrocie jest po to zeby przeciwdzialac temu wiekszemu oporowi prawego skrzydla odchylajac samolot w strone zakretu. To tak najprosciej.

  20. #20
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    A w sytuacji, gdy nie ma steru kierunku, o wszystko dba fly by wire odpowiedniu operując lotkami? Jak w B-2 na przykład (chyba jedyny ).
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •