Zależy to od kąta natarcia samolotu w danym stanie lotu. Aby samolot mógł lecieć poziomo jego siła nośna musi zrównoważyć ciężar. Siła nośna będzie w locie poziomym zależała od 2 zmiennych parametrów czyli od prędkości oraz współczynnika siły nośnej liniowo zależnego od kąta natarcia. Zmniejszenie prędkości w locie poziomym spowoduje spadek siły nośnej, który musi być zrównoważony poprzez przyrost kąta natarcia samolotu. Stąd w trakcie lotu poziomego dziób samolotu będzie mniej lub bardziej odchylony od linii toru lotu.
EDIT: Nie dopisałem jeszcze jednej ważnej rzeczy. W trakcie lotu poziomego ze stałą prędkością (np. długi przelot) zmniejsza się masa samolotu (wypalanie paliwa) co mniejsza zapotrzebowanie na siłę nośną. Dzięki temu lot z tą samą prędkością może być realizowany na mniejszym kącie natarcia.
Zakładki