Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree1Likes

Wątek: Problem z wysokością - różne lotniska różna wysokość

  1. #1
    Awatar luccassi

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie Problem z wysokością - różne lotniska różna wysokość


    Polecamy

    Witam - jestem laikiem ale wiele przyjemności sprawia mi latanie dzięki grze MFSX - ale mam 1 kłopot - startująć np. z Warszawy stojąc na pasie moja wysokość to 0 wedle wysokościomierza i wszystko jest ok - ale jak ląduję np. w Balicach wysokościomierz pokazuje mi ok 500 m n.p.m. a stoję już na pasie ( czyli powinno być 0 ). Komunikat z wierzy : wysokościomierz 2992 ale nie zgadza się z tym co pokazują przyrządy. Pomocy.
     

  2. #2
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Po 1. temat jest do "Lotnictwa Wirtualnego", a po 2. Twoje pytanie świadczy o tym, że niezbyt dużo czasu poświęciłeś na czytanie poradników i instrukcji... Wysokościomierz barometryczny pokazuje wysokość n.p.m. a nie nad ziemią.

    Edit: inna sprawa, że nie wiem jakim cudem w EPWA podaje Ci 0 czegokolwiek - EPWA Airport Elevation - 362 ft / 110 m
    Edit2: i nie wiem jakim cudem w EPKK masz 500 czegokolwiek - EPKK Airport Elevation - 791 ft / 241 m
    Pozdrawiam, Pluxe
     

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Wysokościomierz barometryczny pokazuje wysokość n.p.m. a nie nad ziemią.
    Uuuu
    Upraszczajac to pokazuje wysokosc nad plaszczyzna stalego cisnienia, ktore sobie ustawimy. Moze to byc poziom morza, lotniska, dachu hangaru itd itp. Oczywiscie trzeba jeszcze wiedziec, ze kazda zmiana atmosfery ( odstepstwa od parametrow standardowych) powoduje bledy.
     

  4. #4
    Awatar luccassi

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Przepraszam - jestem tu nowy i czasem popełnianie błędów jest ludzkie. Możecie powiedzieć mi i pomóc jak to zmienić ?
     

  5. #5
    Awatar luccassi

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    tzn jak ustawić przyrządy aby pokazywały wysokość nad ziemią ?
     

  6. #6
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Uuuu
    Upraszczajac to pokazuje wysokosc nad plaszczyzna stalego cisnienia, ktore sobie ustawimy. Moze to byc poziom morza, lotniska, dachu hangaru itd itp. Oczywiscie trzeba jeszcze wiedziec, ze kazda zmiana atmosfery ( odstepstwa od parametrow standardowych) powoduje bledy.
    Mimo wszystko wydaje mi się, że tą właśnie "płaszczyzną" przyjętą w lotnictwie jest poziom morza, a nie jakiś tam dach hangaru, stąd stwierdzenie, że pokazuje wysokość n.p.m.
    Pozdrawiam, Pluxe
     

  7. #7
    Awatar piotrekc64

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Mimo wszystko wydaje mi się, że tą właśnie "płaszczyzną" przyjętą w lotnictwie jest poziom morza, a nie jakiś tam dach hangaru, stąd stwierdzenie, że pokazuje wysokość n.p.m.
    To zależy, cz podaje się ciśnienie QFE (dla wyskości pasa), czy QNH (dla wysokości poziomu morza).
    Był już wątek na ten temat: Czym jest QNH ?
     

  8. #8
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A co z radiowysokościomierzem ? Znajduje on jakieś zastosowanie praktyczne??? jak pokazały ostatnie lata, przy podchodzeniu do lądowania i marnej znajomości ukształtowania terenu może być mylący..
     

  9. #9
    Awatar tk_pl

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Np. przy GPWS
    thewho likes this.
     

  10. #10
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    no fakt racja, a jak wygląda sprawa minimalnych wysokości podawanych na mapach podejścia, w tym przypadku są to wysokości (odległości) bezwzględne do ziemi w danych punktach, czy względne do poziomu ciśnienia lotniska?

    "Altitudes, elevations and heights in metres",

    w zapisie:

    elevations: 451
    heights: (344)

    "Altitudes" więc nie jest podana, ale jest "elevations" i "heights" jak mają się do siebie te wartości?
     

  11. #11
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Są obie. Wystarczy zerknąć na mapkę podejścia, żeby się o tym przekonać.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]
     

  12. #12
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    no właśnie mam ją przed sobą (EPWA RWY33 VOR)

    Są podane w legendzie: (sposób zapisu)

    elevations: 451
    heights: (344)

    a przykładowo w punktach
    IAF (VOR LIN) 1200 (1095)
    IF XELBO 915 (810)
    a między nimi na dole na szaro 500 (400)

    Jak to interpretować?

    P.S
    Jeszcze w nagłówku podają
    AERODROME ELEV 110m
    THR RWY 33 ELEV 107m
    HEIGHTS RELATED TO THR RWY 33 - czyli jednak odniesienie do pasa?
    Ostatnio edytowane przez moraw2008 ; 04-12-2011 o 19:05 Powód: uzupełnienie
     

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez moraw2008 Zobacz posta
    A co z radiowysokościomierzem ? Znajduje on jakieś zastosowanie praktyczne???.
    Dam ci prosta regule ktora ci pozwoli raz na zawsze wiedziec ktory wysokosciomierz sie uzywa do ustalania MDA/DH na mapach podejsciach.
    Jesli podejscie jest ILS cat II lub cat III to uzywasz radiowysokosciomierza.
    Do wszystkich innych podejsc, w tym ILS cat I uzywasz baro-
    Na kartach podejsciach jest to z reguly lopatologicznie zaznaczone, jak widzisz literki RA przy wysokosci to oznaczaja one radio-. Jak ich nie ma to jest to baro.

    Do wszystkich innych punktow (naprzyklad twoje IAF, IF) tylko uzywa sie baro. A wiec jeszcze raz, tylko DH moze byc wyznaczane prze RW, zadne inne punkty w podejsciu.

    Oprocz tego RW moze byc uzyty w GPWS jak napisano wyzej.
     

  14. #14
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    dzięki, teraz jest już znacznie jaśniej - dodaj jeszcze tylko jeśli możesz jak interpretować dwie wielkości - "elevations" i "heights" i co na mapie podejścia oznaczają te wysokości poziomu zaznaczonego na szaro pod profilem ścieżki podejścia, to minima są?
     

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Nie mam tej mapy przed soba.
     

  16. #16
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Co prawda "wirtualne" poradniki, ale:
    Aztec.pl (działamy od 2000 roku) - Poradnik czytania map i planowania trasy
    http://www.dc3airways.com/technical/...d%20Charts.pdf
    Na mapach z naszego AIPa są podane wartości OCA i OCH.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]
     

  17. #17
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie



    chodziło mi o te wysokości zaznaczone

    Przepraszam z góry moderatora jeśli tym zamieszczeniem naruszam regulamin, mam nadzieje że nie.

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    Co prawda "wirtualne" poradniki, ale:
    Aztec.pl (działamy od 2000 roku) - Poradnik czytania map i planowania trasy
    http://www.dc3airways.com/technical/...ead Charts.pdf
    Na mapach z naszego AIPa są podane wartości OCA i OCH.
    bomba, tego szukałem - zabieram się za lekturę. Dzięki
     

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Wszystkie wysokosci na twojej mapce sa oczywiscie baro, nad poziomem morza.
    W nawiasach masz wysokosc nad terenem, pilot tego nie bedzie uzywal przy podejsciu, jest to po prostu dodatkowa informacja.
     

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pluxe Zobacz posta
    Mimo wszystko wydaje mi się, że tą właśnie "płaszczyzną" przyjętą w lotnictwie jest poziom morza, a nie jakiś tam dach hangaru, stąd stwierdzenie, że pokazuje wysokość n.p.m.
    Jak go ustawisz na odpowiednie cisnienie to Ci pokaze wysokosc n.p.m. Ustawic go mozesz na wiele sposobow. Sam wysokosciomierz nie wie co ma pokazywac. Typowe urzadzenie "garbage in, garbage out", a oficjalnych plaszczyzn wg, ktorych w lotnictwie ustawiasz wyskosciomierz jest wiecej niz wspomniany przez Ciebie poziom morza.
     

  20. #20
    Awatar Pluxe

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Tak, zapomniałem o QFE, przepraszam za zamieszanie.
    Pozdrawiam, Pluxe
     

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •