Witam
Generalnie powinno sie przed kazdym lotem, nigdy nie wiesz czy cos w samolot nie uderzylo jak lecialem, lub czy obsluga/bagazowi nie uderzyli wozkiem/schodami.
Witam,
mam pytanie w sam raz do działu FPP.
Czy przegląd przelotowy w formie obchodu samolotu jest wykonywany przed każdym lotem, bez względu na długość lotu a liczy się fakt uruchomienia silników i samego lotu czy też można go pominąć podczas krótkiego międzylądowania na na całej trasie.
Zauważyłem bowiem że w rejsie Eurolotu SZZ-KRK z międzylądowaniem z POZ takiej procedury nie było.
Czy reguluje to instrukcja operacyjna danej linii?
Pozdr
pasazernagape
Witam
Generalnie powinno sie przed kazdym lotem, nigdy nie wiesz czy cos w samolot nie uderzylo jak lecialem, lub czy obsluga/bagazowi nie uderzyli wozkiem/schodami.
Pozdrawiam
Lukasz
Podczas lotów EDI-INV-SSY (Edynburg - Stornoway z miedzyladowaniem w Inverness) tez nie moge przypomniec, ze zawsze sie odbywala inspekcja podczas miedzyladowania (czasem bylo tankowanie, wtedy to tak). Ale najczesciej silniki byly wylaczane, ludzie wysiadali, wsiadali i lecielismy dalej.
Na tych trasach latal Loganair (jako podwykonawca najpierw dla British Airways, potem dla FlyBe) maszynami Saab 340 z ukladem foteli 1-2, max 35 pax, wiec co sie dzieje na zewnatrz raczej trudno przeoczyc.
Dotychczas też tak traktowałem tę procedurę jako obowiązkową przed każdym lotem ale jak widać może być inaczej.
Zastanawia mnie co by było w przypadku gdyby na lotnisku docelowym wykryto usterkę czy uderzenie. Jak dojść gdzie to się stało, na międzylądowaniu czy już na lotnisku docelowym.
Pozdrawiam
pasazernagape
Zależy od linii. Zazwyczaj przegląd przedlotowy ( "preflight check" ) , wykonujesz przed pierwszym lotem danego dnia. W tranzycie tylko walkaround przez CPT.
To zadanie rowniez dla handlingu. Po przylocie agent powinien obejsc samolot przed wydaniem pozwolenia na jego obsuge. To samo przed uruchomieniem silnikow. W ten sposob eliminuje sie problem np tego w ktorym porcie uderzyl wozek bagazowy. Agent to jedyna osoba, ktora jest w stanie ogladnac samolot od samego zablokowania jak i przed samym odblokowaniem.
Zakładki