Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
Like Tree3Likes
  • 2 Post By layoverlover
  • 1 Post By thewho

Wątek: Przegląd przedlotowy

  1. #1
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Question Przegląd przedlotowy


    Polecamy

    Witam,

    mam pytanie w sam raz do działu FPP.
    Czy przegląd przelotowy w formie obchodu samolotu jest wykonywany przed każdym lotem, bez względu na długość lotu a liczy się fakt uruchomienia silników i samego lotu czy też można go pominąć podczas krótkiego międzylądowania na na całej trasie.
    Zauważyłem bowiem że w rejsie Eurolotu SZZ-KRK z międzylądowaniem z POZ takiej procedury nie było.
    Czy reguluje to instrukcja operacyjna danej linii?
    Pozdr

    pasazernagape

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie

    Witam

    Generalnie powinno sie przed kazdym lotem, nigdy nie wiesz czy cos w samolot nie uderzylo jak lecialem, lub czy obsluga/bagazowi nie uderzyli wozkiem/schodami.
    Pozdrawiam
    Lukasz

  3. #3
    Awatar sanfran

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Aberdeenshire

    Domyślnie

    Podczas lotów EDI-INV-SSY (Edynburg - Stornoway z miedzyladowaniem w Inverness) tez nie moge przypomniec, ze zawsze sie odbywala inspekcja podczas miedzyladowania (czasem bylo tankowanie, wtedy to tak). Ale najczesciej silniki byly wylaczane, ludzie wysiadali, wsiadali i lecielismy dalej.
    Na tych trasach latal Loganair (jako podwykonawca najpierw dla British Airways, potem dla FlyBe) maszynami Saab 340 z ukladem foteli 1-2, max 35 pax, wiec co sie dzieje na zewnatrz raczej trudno przeoczyc.

  4. #4
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wolf Zobacz posta
    Witam

    Generalnie powinno sie przed kazdym lotem, nigdy nie wiesz czy cos w samolot nie uderzylo jak lecialem, lub czy obsluga/bagazowi nie uderzyli wozkiem/schodami.
    Dotychczas też tak traktowałem tę procedurę jako obowiązkową przed każdym lotem ale jak widać może być inaczej.
    Zastanawia mnie co by było w przypadku gdyby na lotnisku docelowym wykryto usterkę czy uderzenie. Jak dojść gdzie to się stało, na międzylądowaniu czy już na lotnisku docelowym.

    Pozdrawiam

    pasazernagape

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Zależy od linii. Zazwyczaj przegląd przedlotowy ( "preflight check" ) , wykonujesz przed pierwszym lotem danego dnia. W tranzycie tylko walkaround przez CPT.

  6. #6
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez prawypl Zobacz posta
    Zależy od linii. Zazwyczaj przegląd przedlotowy ( "preflight check" ) , wykonujesz przed pierwszym lotem danego dnia. W tranzycie tylko walkaround przez CPT.
    Czyli zależy to od linii. Podczas mojego lotu K2 nie było walkaround, chyba że CPT wyszedł na zewnątrz przez drzwi cargo z przodu kadłuba

    Pozdrawiam

  7. #7
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Czyli zależy to od linii. Podczas mojego lotu K2 nie było walkaround, chyba że CPT wyszedł na zewnątrz przez drzwi cargo z przodu kadłuba
    To akurat jest calkiem prawdopodobne - w ATRku nieraz jest wygodniej wyskoczyc przez przednie drzwi Cargo niz przelazic przez cala kabine pasazerska... Gorzej z powrotem, ale i to mi sie zdarzalo - mozna sie wspiac po siatce zabezpieczajacej bagaz...
    pasazernagape and biedny_miś like this.

  8. #8
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Zastanawia mnie co by było w przypadku gdyby na lotnisku docelowym wykryto usterkę czy uderzenie. Jak dojść gdzie to się stało, na międzylądowaniu czy już na lotnisku docelowym.

    Pozdrawiam

    pasazernagape
    To zadanie rowniez dla handlingu. Po przylocie agent powinien obejsc samolot przed wydaniem pozwolenia na jego obsuge. To samo przed uruchomieniem silnikow. W ten sposob eliminuje sie problem np tego w ktorym porcie uderzyl wozek bagazowy. Agent to jedyna osoba, ktora jest w stanie ogladnac samolot od samego zablokowania jak i przed samym odblokowaniem.
    pasazernagape likes this.

  9. #9
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    To zadanie rowniez dla handlingu. Po przylocie agent powinien obejsc samolot przed wydaniem pozwolenia na jego obsuge. To samo przed uruchomieniem silnikow. W ten sposob eliminuje sie problem np tego w ktorym porcie uderzyl wozek bagazowy. Agent to jedyna osoba, ktora jest w stanie ogladnac samolot od samego zablokowania jak i przed samym odblokowaniem.
    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. O to chodziło.


    Pozdrawiam

    pasazernagape

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •