Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Korzystanie z systemu IRS


    Polecamy

    Witam,

    Czy mógłby ktoś rozjaśnić w temacie IRS (Inertial Reference System), poczytałem o systemach nawigacji bezwładnościowej ale poszukuje informacji od strony praktycznej - jak podczas lotu jest wykorzystywany przez pilota panel IRS i w których fazach lotu jest używany.


    Z góry dzięki

    Akt.
    Interesuje mnie zastosowanie panelu w lewej, górnej części zdjęcia --> http://lotnictwo.net.pl/gallery_foto_view.php?id=11907

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Ten panel wylacznie sluzy do resetowania i inicjacji IRS, wspolrzedne obliczane przez IRS sa natomiast wprowadzane do FMS i tu je mozesz odczytywac ale piloci nawet tego nie robia. FMS izoluje pilota od potrzeby bawienia sie we wspolrzedne. A panel jest tylko po to aby bylo wiadomo ze IRS dziala i do podania mu poczatkowych wspolrzednych - naprzyklad podczas postoju miedzy lotami, w czasie lotu ani na to sie nie patrzysz ani tego nie dotykasz.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 23-12-2011 o 08:11

  3. #3
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dzięki, o to mi chodziło.

    Dopytam jeszcze bo z tego co przeglądam panele IRS poszczególnych maszyn, składają się one zawsze z wyświetlacza, małej klawiaturki numerycznej, przełącznika wyboru wyświetlania (HDG,WIND itp) i dwóch "gałek".
    Pokrętełka oznaczone są jako IRS L, IRS R z pozycjami "OFF", "ALIGN", "NAV", "ATT" - mógłby ktoś jeszcze rozszyfrować ich znaczenie i zastosowanie?

  4. #4
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    http://files.100megabyte.com/ifly/Operations Manual.pdf

    Polecam ten 500 stronicowy dokument.

    Na stronach 33, 375, 383 znajdziesz odpowiedzi na te pytania.

    A wogole to jak bedziesz miec 110 innych pytan - tez pewnie znajdziesz tam odpowiedzi.
    Ten dokument dotyczy 737NG ale systemy 737 classic sa dostatecznie podobne tak ze przy takich podstawowych pytaniach nie ma wielkiej roznicy.

  5. #5
    Awatar moraw2008

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Już wydrukowane, zbindowane i lektura gotowa - dzięki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •