Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 48
Like Tree3Likes

Wątek: Podejście PAR - dlaczego precyzyjne?

  1. #1
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Question Podejście PAR - dlaczego precyzyjne?


    Polecamy

    Dlaczego podejście według PAR, ogólnie nazywane jest podejściem precyzyjnym? Czy radary PAR są w stanie tak precyzyjnie poprowadzić samolot, jak robi to ILS/MLS? Czy gdzieś na świecie są jeszcze na jakiś lotniskach, oprócz Smoleńsk-Siewiernyj takie radary? Na jakiej zasadzie działaja takie radary PAR? Przyznam, że konstrukcja jest dość przestarzała, jak na radar: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...zerbaijani.JPG

  2. #2
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Precyzyjne, bo zapewnia informację o położeniu względem ścieżki poziomej i pionowej.
    Sporo jest jeszcze takich radarów na wojskowych lotniskach, najbliżej masz na EPKK. Czy używają jeszcze, to nie wiem, jakiś czas temu jeszcze wszystko stało.
    Nie wysuwaj wniosków o technologii patrząc tylko na budę i antenę...
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  3. #3
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Question

    Sporo jest jeszcze takich radarów na wojskowych lotniskach, najbliżej masz na EPKK.
    Masz na myśli pas 07/25 dla samolotów cywilnych?

    Jak wyglada typowe podejscie na PAR? Czy stroimy sie do jego czestotliwosci, i czy tak jak w ILS, mamy odczyty na ekranach w cockpicie, czy polega to tylko na informowaniu przez kontrolera, na jakiej wysokosći i kierunku jesteś?

  4. #4
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    No a jaki jest inny pas na EPKK (nie licząc trawy)?

    PAR Approach Enchede
    YouTube - ‪PAR Approach‬‏
    google + par approach
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    PAR sa do tej pory na lotniskowcach w USA.

  6. #6
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    A możemy w PAR uzywac modów VOR LOC i APP?

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Nie. PAR to tylko slowne instrukcje dla pilota. Kapujesz?

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam090401 Zobacz posta
    Czy gdzieś na świecie są jeszcze na jakiś lotniskach, oprócz Smoleńsk-Siewiernyj takie radary?
    Na przykład na polskich lotniskach wojskowych. Całkiem nowoczesne radary GCA-2000
    Life is brutal...

  9. #9
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam090401 Zobacz posta
    ? Czy gdzieś na świecie są jeszcze na jakiś lotniskach, oprócz Smoleńsk-Siewiernyj takie radary? Na jakiej zasadzie działaja takie radary PAR? Przyznam, że konstrukcja jest dość przestarzała, jak na radar: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...zerbaijani.JPG
    w UK są na każdym lotnisku wojskowym - oni mówią na to "downtalk" - bardzo proste sprawne i skuteczne urządzenie

    zobacz to YouTube - ‪PAR Approach Runway 6 PAED‬‏

    YouTube - ‪PAR Approach into Grays Airforce Base.wmv‬‏
    a tutaj to samo z perspektywy pilota

  10. #10
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    To teraz już wiem, to skoro są to słowne instrukcje dla pilota, to musimy tylko używac modu V/S, aby mieć wyswietlany wskaźnik podejścia, ustawiony na taka ft/min., jaką poda nam na bieżąco kontroler? Oczywiście do pewnego stopnia używac A/P.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kobuch Zobacz posta
    w UK są na każdym lotnisku wojskowym - oni mówią na to "downtalk"
    Raczej "talkdown"

  12. #12
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Wsłuchaj się w polecenia na filmikach, tam nie mowy o prędkości pionowej. No i pilot nie musi nawet włączać AP żeby podejść i wylądować...
    [Blaszak: MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x16GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX3080, W11, MSFS | EOS 500D + C 15-85 IS USM + C 50 1.8 STM]

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam090401 Zobacz posta
    To teraz już wiem, to skoro są to słowne instrukcje dla pilota, to musimy tylko używac modu V/S,
    Nic nie musimy, natomiast mozemy. Mozesz uzywac V/S, mozesz uzywac tez mod HDG w poziomie jesli masz A/P i chcesz go uzyc.

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam090401 Zobacz posta
    To teraz już wiem, to skoro są to słowne instrukcje dla pilota, to musimy tylko używac modu V/S, aby mieć wyswietlany wskaźnik podejścia, ustawiony na taka ft/min., jaką poda nam na bieżąco kontroler? Oczywiście do pewnego stopnia używac A/P.
    Weekendowego kursu pilotażu IFR ciąg dalszy...
    Krasnall and tk_pl like this.

  15. #15
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    Sporo jest jeszcze takich radarów na wojskowych lotniskach, najbliżej masz na EPKK. Czy używają jeszcze, to nie wiem, jakiś czas temu jeszcze wszystko stało.
    Już bardzo dawno nie stoi. Budę rozebrano parę lat temu.

  16. #16
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam090401 Zobacz posta
    Przyznam, że konstrukcja jest dość przestarzała, jak na radar
    A ten PAR dostatecznie nowoczesny?

    File:PAR.png - Wikipedia, the free encyclopedia

  17. #17

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adam090401 Zobacz posta
    Czy gdzieś na świecie są jeszcze na jakiś lotniskach, oprócz Smoleńsk-Siewiernyj takie radary?
    Ale to co stoi w Smoleńsku to nie do końca jest PAR, to jest RSL. Kolejny temat, który wraca choć był przedyskutowany na wszystkie możliwe sposoby i to już dość dawno.

  18. #18
    Awatar adam090401

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    KRAKÓW (EPKK)

    Domyślnie

    Mozesz uzywac V/S, mozesz uzywac tez mod HDG w poziomie jesli masz A/P i chcesz go uzyc.
    Możemy też przecież używać V/S i HDG lecąc ręcznie, bez A/P, po to, aby mieć odpowiednie wskazania kursu i prędkości pionowej na PFD.

  19. #19
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Odpowiednie wskazania masz zawsze. Jakaś fikuśna strzało-kreska w niczym nie pomoże.

  20. #20
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wara Zobacz posta
    Raczej "talkdown"


    tak dokładnie, masz rację, mój błąd

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •